Andet multimedie
bentjuul 3670
Billed fra et .pdf-dok.
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-04 15:50

Hej igen.... :)

Er det muligt at kopiere et billed fra et .pdf-dokument? Ligesom når man
højreklikker på et billed på en hjemmeside - og vælger "Gem billed som...".

Eller måske der er en anden måde at få billedet gemt på?

*/Henrik Pedersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-08-04 16:06

On Fri, 20 Aug 2004 16:50:22 +0200, Henrik Pedersen wrote:

> Er det muligt at kopiere et billed fra et .pdf-dokument? Ligesom når man
> højreklikker på et billed på en hjemmeside - og vælger "Gem billed som...".
> Eller måske der er en anden måde at få billedet gemt på?

Tag et screen-dump. Så har du billedet.
Du kan også prøve at åbne filen i Photoshop hvis du har det. Der kan man
sommetider "pille billedet fra" hvis ikke pdf-filen ikke er bestyttet.

--
Mvh. Lars

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 16:23

Den Fri, 20 Aug 2004 16:50:22 +0200, skrev Henrik Pedersen:

>Er det muligt at kopiere et billed fra et .pdf-dokument? Ligesom når man
>højreklikker på et billed på en hjemmeside - og vælger "Gem billed som...".
>
>Eller måske der er en anden måde at få billedet gemt på?

Er det lingeri-siderne fra Bilkas kataloger du tænker på?

Oh well, hvis du åbner en PDF i Acrobat 5.0 er der et menupunkt under
"File" der hedder "Export". Den har et underpunkt der hedder "Extract
Images As..." og her kan du vælge filformat og VUPTI.... så bliver
alle billeder smidt enkeltvist i den mappe du vælger.

Keine Hexerei, nur Filurendreierei

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-04 16:30

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message
> [...]
> Images As..." og her kan du vælge filformat og VUPTI.... så bliver
> alle billeder smidt enkeltvist i den mappe du vælger.

Er det Readeren du snakker om? I givet fald - er man så dum, hvis man ikke
kan finde det punkt i version 6.0? :)

*/Henrik Pedersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 17:02

Den Fri, 20 Aug 2004 17:30:09 +0200, skrev Henrik Pedersen:

>"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

>Er det Readeren du snakker om? I givet fald - er man så dum, hvis man ikke
>kan finde det punkt i version 6.0? :)

Aaarrch, nej, ser jeg nu. Det er Acrobat - ikke Acrobat Reader. Sorry.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Helle Krog

Dato : 20-08-04 16:28

Du kan også eksportere alle billeder i et pdf-dok til tif eller jpg. Det
kræver dog, du har selv programmet.

I version 6 er det under menuen ³avanceret² (men bare rolig, det er ikke
spor avanceret).

I tidligere versioner mener jeg, den ligger under menuen ³arkiver².

Fordelen ved denne metode er, at du få højopløselige billeder ­ hvis det er
et højopløseligt pdf-dok! Der er også en snapshotfunktion. Har du ikke selve
Acrobat-programmet, men kun readeren, er metoden med skærmdump selvfølgelig
løsningen.

HIlsner Helle

KROG
grafik, tekst & dtp
www.krog.biz

Fra : emj

Dato : 20-08-04 22:36

On Fri, 20 Aug 2004 16:50:22 +0200, "Henrik Pedersen" <hp@beone.dk>
wrote:

>Er det muligt at kopiere et billed fra et .pdf-dokument? Ligesom når man
>højreklikker på et billed på en hjemmeside - og vælger "Gem billed som...".

Du kan hente dit pdf dokument ind i PSP eller PS, så får du billedet
serveret.
Hilsen emj