KIA Carnival
Fra : Mette R

Dato : 20-08-04 15:18

Hej

Positive og negative ting ved subj.

- Mette :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-08-04 17:14

> Positive og negative ting ved subj.

Hvis ikke den er blevet rustbeskyttet fra starten af, så ruster den meget -
dette gælder vidstnok for alle Kia'er (alle koreanske biler ?)

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-08-04 20:07

Andreas M. Hansen wrote:

> Hvis ikke den er blevet rustbeskyttet fra starten af, så ruster den
> meget - dette gælder vidstnok for alle Kia'er (alle koreanske biler ?)

Er det noget du har belæg for - eller gætter du bare......?
Jeg har flere bekendte med Kia (hhv. Sefia 1998 og Carnival 1999), og ingen
af de to har mindste antydning af rust!
Iøvrigt er jeg da heller ikke stødt på andet en rygter om rust på Kia, og
aldrig direkte henvisning til noget hos f.eks. FDM eller ADAC der tyder på
rustproblemer med Kia....

Kan du ikke henvise til et eller andet som underbygger din påstand.....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-08-04 20:32

> Er det noget du har belæg for - eller gætter du bare......?

Belæg og belæg - jeg kan kun henvise til en række fdmtests:

Kia Magentis:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2003/34-35.pdf

Kia Picanto:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2004/14-19.pdf

Kia Rio:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/11-2001/stortestkia.pdf

I alle disse tests fremhæves mangelfuld rustbeskyttelse, og at det er
bydende nødvendigt med en grundig rustbeskyttelse hvis man påtænker at
beholde bilen længere tid.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 20:47

> Kia Magentis:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2003/34-35.pdf

Hold da fast, 28.000 Kr for aircon.
Kommer lidt i tvivl om hvor meget billigere disse koreanere er når de skærer
alt udstyr væk.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-08-04 20:51

> Hold da fast, 28.000 Kr for aircon.
> Kommer lidt i tvivl om hvor meget billigere disse koreanere er når de
> skærer
> alt udstyr væk.

Retfærdigvis skal det dog bemærkes at det er fuldautomatisk klimaanlæg, og
ikke et simpelt ureguleret køleanlæg man for for de 28 000.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-04 21:39

> Retfærdigvis skal det dog bemærkes at det er fuldautomatisk klimaanlæg, og
> ikke et simpelt ureguleret køleanlæg man for for de 28 000.

Hmmmm......det koster 10.000,- på en Saab 9-3, der ellers går for at være en
dyr bil.

M.v.h.

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-08-04 19:50

> Hold da fast, 28.000 Kr for aircon.
> Kommer lidt i tvivl om hvor meget billigere disse koreanere er når de
> [...]

Men i det mindste rart at man kan tilvælge det (og få bilen billigere uden
dette "livsnødvendige" udstyr) istdetfor at bilen er proppet med udstyr og
starter med en betydelig højere pris.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 20-08-04 17:27

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> wrote in message
> Hej
>
> Positive og negative ting ved subj.

Negativ: Crash testen! Den dumpede med et brag.

Br,
Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-08-04 20:08

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> "Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> wrote in message

> Negativ: Crash testen! Den dumpede med et brag.

Bortset fra NCAP's test hvor den klarede sig ganske fremragende...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-04 21:41

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Bortset fra NCAP's test hvor den klarede sig ganske fremragende...

Hvor får du dét fra Søren. Kia Carnival blev testet sidste år - resultat: 2
stjerner:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=5

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 21:55

> Hvor får du dét fra Søren. Kia Carnival blev testet sidste år - resultat:
2
> stjerner:
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=5

Svært at argumentere mod

--
Tom

Fra : Hans Christian

Dato : 21-08-04 00:21

> [...]
meddelelse

> Hvor får du dét fra Søren. Kia Carnival blev testet sidste år - resultat:

Øhh her har den fået 3... :-/
http://www.acl.lu/html/car_info/crashtest_phase12.html

Og her på den amerikanske har den fået Excellent:
http://www.crashtest.com/kia/kia.htm

Hva jeg bemærkede for nogle måneder siden da jeg kiggede på denne side var
at Carnival her
havde fået Excellent hvor den på den europæiske havde fået 2 stjerner...
Hvor andre biler på den amerikanske havde fået excellent og fået 4
stjerner... endten har den amerikanske test være udført forkert eller den
europæiske... Det hænger da ikke sammen.... Afstanden mellem de enkelte
burde være den samme hvis testen var ens hver gang.

Venlig

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-04 05:34

"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

Det hænger da ikke sammen.... Afstanden mellem de enkelte
> burde være den samme hvis testen var ens hver gang.

Men det gør det NCAP.US og NCAP.EU er ikke det samme. EU er strengere, jeg
har aldrig set det omvendte- lav score i US og højt i EU.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 09:01

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> har aldrig set det omvendte- lav score i US og højt i EU.

Jeg mener at crashhastigheden er små 10 Km/t højere i den europæiske

--
Tom

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-08-04 07:29

Henrik B. wrote:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:TZrVc.2127$8j4.57@news.get2net.dk...

> Hvor får du dét fra Søren. Kia Carnival blev testet sidste år -

Læs hvad jeg skriver: NCAP og ikke EuroNCAP.
http://www.nhtsa.dot.gov/NCAP/Cars/2420.html

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-04 19:33

> Læs hvad jeg skriver: NCAP og ikke EuroNCAP.
> http://www.nhtsa.dot.gov/NCAP/Cars/2420.html

Ok. *heh heh*.

Men herinde tæller de blødsødne amerikaneres tests ikke - vi er neml' nogle
hårde nysere....

M.v.h.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 20-08-04 20:52

Jeg har netop haft "glæden" af at køre en 1600 km i den forkert side, på
vores Scotlandstur (Derovre hedder den Sedona). Vi havde lejet en 2,9L CRDI.

Jeg syntes det er en kanon "minivan", dvs. vi var 5 voksne som brugte den en
uge, masser af plads og gode adgangs forhold. Motoren var jeg lidt skuffet
over, vi troede vi havde en 2,0/2,2L indtil vi fik åbnet til motoren.

Jeg syntes den kører fint i 2 og 3. gear, resten er efter min mening ikke
noget at skrive hjem om. Og efter min mening er sæderne for bløde, men det
er sikkert en smagssag.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær