Larveost!!
Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 20-08-04 11:48

Hejsa.

For lang tid siden så jeg et program i fjernsynet, jeg tror det var fra
Spanien eller Italien.

Her var der en befolksninggruppe, som lavede en ren delikatesse (syntes de
selv!)

De lavede en ost, hvorefter de borede huller i den.

Osten blev så stillet forholdsvis varmt og med direkte adgang for fluer!!

Efter noget tid skar de så osten op og den var fyldt med larver!

Larverne skulle give osten en delikat smag og konsistens!

Larverne blev dog fjernet inden de spiste osten!

er der nogle her i gruppen, der så den pågældende udsendelse eller måske
endag har været så "heldig", at smage osten??????????

Med venlig hilsen

Rick

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-08-04 11:50

(Mr.Nice) wrote:
> [...]
>
> er der nogle her i gruppen, der så den pågældende udsendelse eller måske
> endag har været så "heldig", at smage osten??????????

Bo Warming måske?

/David

Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 20-08-04 12:02

> Bo Warming måske?
>
> /David

*gggg*

Rick

Fra : Bo Warming

Dato : 26-08-04 01:08

> Bo Warming måske?

Min historielærer på Metropolitianskolen , lektor Steining, fortalte at han
lige efter krigen havde rejst nær Warzawa og de måtte overnatte på en kro
uden elektrisk lys og man serverede ost, der smagte fremragende, og dagen
efter så de liv i den.

Mine erfaringer er at kød som har små maddiker smager kun GODT HÆNGT, men er
der mange, er der en lidt syrlig smag, og den gode kødsmag er falmet. Det er
ikke noget jeg har anbefalet at kopiere - men at man kun skader sig selv ved
at være hysterisk angst for liv, er indlysende - ingen er blevet syge af
larverne, Læs Salomonsens Leksikon.

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 23-08-04 16:32

Min erfaring er at den smager rigtig godt indtil du ser at den bevæger sig
på tallerkenen.
Der er så mange gode oste i verden at jeg synes ikke at det er værd "at
spille tid" på dem...
Ellers vokser dyrene ind i den ost jeg smagte helt af sig selv, de lader
bare osten ligge tilstækkelige langt at ormene transformere den i en kremet
og velsmagende sag, men pyha!!!

Sandra

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-08-04 08:05

Mrs Krabappel <sandra@nospam.dk> wrote:

> [...]
> bare osten ligge tilstækkelige langt at ormene transformere den i en kremet

Min salig morfar lavede selv en udgave af den: Han lod en gammelost
ligge i en osteklokke indtil den var blevet levende (bvadr). Derefter
blev den skåret i stykker og lagt i brændevin i et stort syltetøjsglas.
Vi børnebørn var ved at brække os, når han gik i kælderen (mormor ville
ikke have den oppe i huset) for at spise sin maddike-ost.
mvh
Erling

Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 05-09-04 00:25

"(Mr.Nice)" <jbond@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogle her i gruppen, der så den pågældende udsendelse eller måske
> endag har været så "heldig", at smage osten??????????

Tak for alle svarene det var interessant, især den med morfaren i kælderen
den morede jeg mig en del over!!

VH.

Rick