Erfaringer med four-shop.de
Fra : Thomas

Dato : 20-08-04 09:36

Hej

Har prøvet at bestille nogle reservedele gennem http://four-shop.de/ (
http://www.honda-teileservice.de/ ) Efter som jeg er elendig til tysk, er
jeg ikke helt sikker på om jeg har bestilt korekt.

Kan det være rigtigt at man først skal betale for varen, når man modtager
den?? har ikke opgivet VISA oplysninger eller noget under bestillingen!

Har godt nok modtaget en Tysk E-mail fra dem hvor de bekræfter min
bestilling.

Nu er jeg nysgærig efter at høre hvordan andre der har bestilt igennem dem?
og mest af alt hvor længe jeg skal gå og vente før jeg skal finde et andet
sted at bestille???

Skulle helst gerne have delene et par dage før den 30. ;)

Mvh Thomas

Fra : Brian Larsen

Dato : 20-08-04 10:55

On Fri, 20 Aug 2004 10:36:23 +0200, Thomas wrote:

> [...]
> et andet sted at bestille???
>
> Skulle helst gerne have delene et par dage før den 30. ;)

Nu har jeg lige løbet deres bestillingsformular igennem, første "step"
er valg af forsendelses form og betaling (zahlungsart) - default er det
"Vorkasse per Überweisung - altså Forudbetaling via. bank overførsel.

Så mon ikke de venter på en bank overførsel fra dig? Hvis det ikke var
det du ville, så vil det nok være en god idé at alliere sig med en tysk
kyndig ven og skrive dem en email hvor du beder om at betale med en
alternativ metode.

Mvh,

Brian

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Thomas

Dato : 20-08-04 12:00

> [...]
> er valg af forsendelses form og betaling (zahlungsart) - default er
> det "Vorkasse per Überweisung - altså Forudbetaling via. bank

Underligt man ikke skal benytte VISA kort eller ligene...!

> [...]
> det du ville, så vil det nok være en god idé at alliere sig med en
> tysk kyndig ven og skrive dem en email hvor du beder om at betale med

Har bestilt igen via "Nachnahme + 4,60? Postgebühr", så jeg må det da være
OK!

Mvh Thomas

Fra : Brian Larsen

Dato : 20-08-04 12:30

On Fri, 20 Aug 2004 12:59:36 +0200, Thomas wrote:

> Underligt man ikke skal benytte VISA kort eller ligene...!

Bankoverførsel er ret normalt i Tyskland og det er jo også let nok med
en online bankløsning.

> Har bestilt igen via "Nachnahme + 4,60? Postgebühr", så jeg må det da
> være OK!

Ok, så må vi håbe de kan finde ud af det til Danmark :)
Jeg ville nok stadig sende dem en email, bare lige for at være sikker.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Thomas

Dato : 20-08-04 14:39

> Ok, så må vi håbe de kan finde ud af det til Danmark :)
> Jeg ville nok stadig sende dem en email, bare lige for at være sikker.

De kom mig i forkøbet og gjore mig opmærksom på at jeg lige havde bestilt
samme order! nu har jeg sendt dem en mail på engelsk (håber de kan forstå
den).

Mvh Thomas

Fra : Brian Larsen

Dato : 20-08-04 14:44

On Fri, 20 Aug 2004 15:39:09 +0200, Thomas wrote:

> De kom mig i forkøbet og gjore mig opmærksom på at jeg lige havde
> bestilt samme order! nu har jeg sendt dem en mail på engelsk (håber de
> kan forstå den).

Ellers må de jo have gang i babelfish :)

Jeg håber du lige melder tilbage med hvordan det går når du ved
mere/får pakken.
Så har jeg da dine erfaringer at trække på til når jeg selv
bestiller.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Thomas

Dato : 20-08-04 17:19

> Ellers må de jo have gang i babelfish :)

Ja den bruger jeg skam oxo flitit (og kan anbefales til andre der vil have
oversat noget http://babel.altavista.com/tr )!!!

> Jeg håber du lige melder tilbage med hvordan det går når du ved
> mere/får pakken.
> Så har jeg da dine erfaringer at trække på til når jeg selv
> bestiller.

Jeg har modtaget pakken, helt UDEN at betale så meget som en krone eller
noget (og det er vare for 700kr) det er sq da service. Bestilte tirsdag
aften/nat og har modtaget pakken fredag.

Nu skal jeg lige ha skrevet en E-mail til dem for noget bank haløj så de kan
få deres penge!

Nogen der ved om det er lige til at overføre penge fra NetBank (Nordea) til
en udenlansk konto?

Jeg vil klart anbefale og benytte dette firma igen!

Mvh Thomas

Fra : IJ

Dato : 20-08-04 23:06

> [...]
til
> en udenlansk konto?
>
> Jeg vil klart anbefale og benytte dette firma igen!

Nordea har desværre ikke denne mulighed via Netbank endnu, så du
bliver nødt til henvende dig til din lokale afdeling.
Det koster mellem 35 og 85kr at overføre penge til Tyskland.

Ib

Fra : Thomas

Dato : 21-08-04 08:50

> Nordea har desværre ikke denne mulighed via Netbank endnu, så du
> bliver nødt til henvende dig til din lokale afdeling.
> Det koster mellem 35 og 85kr at overføre penge til Tyskland.

Det var da helt vildt dyrt men okay!!

Tak for alle svarne!

Mvh Thomas

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 21-08-04 09:37

"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Det var da helt vildt dyrt men okay!!
>
> Tak for alle svarne!
>
> Mvh Thomas

det er slet ikke dyrt det står knap nok i forhold til de helt utroligt høje
udgifter vi som bank har til at udføre den slags transaktioner og vi har jo
slet ikke mulighed for at tjene penge på det høje rentespænd som der er når
du får 0,0% i indlånsrente og vi kun kan låne dem ud til 8,5% det tjener vi
slet ikke penge på. og så en

jo det er ret dyrt jeg har overvejet om det kan betale sig at bruge western
Union og lign. selskaber til at overføre pengene, jeg har bare ikke haft
lejlighed til at undersøge det endnu.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Thomas

Dato : 23-08-04 08:31

> [...]
> det høje rentespænd som der er når du får 0,0% i indlånsrente og vi
> kun kan låne dem ud til 8,5% det tjener vi slet ikke penge på. og så

Præcis, det jo det jeg mener ;)

> jo det er ret dyrt jeg har overvejet om det kan betale sig at bruge
> western Union og lign. selskaber til at overføre pengene, jeg har
> bare ikke haft lejlighed til at undersøge det endnu.

Har en bekendt som har mulighed for at overføre pengene for mig via hans
netbank.

Mvh Thomas