/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo B18/B20 ?
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 20-08-04 09:27

Hej....

Når vi nu er i racermodus :

Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
topstykke, uden at nå et et resultat....

Er der nogen af jer Volvo specialister, som ved noget (Thomas S., Henrik M.,
Lars Vestmann ?)

Jeg har en forhåbning om, at der er en ventilstørrelse til forskel.....


Mvh. Mikael Kristiansen



 
 
Thomas Strandtoft (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-08-04 15:52

Mikael Kristiansen wrote:

> Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
> topstykke, uden at nå et et resultat....

Jeg er blank, mit bedste bud er at spørge Ib fra Viby
Autolakering, han ligger indimellem inde med den særeste viden om
volvoer..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Niels Bengaard (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 20-08-04 17:07

> Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
> topstykke, uden at nå et et resultat....

Jeg kender ikke de to støbningsnumre du nævner der, men har da generel viden
om topstykkerne, der har siddet på B18-B20.
B18 brugte man ca. 1961-1968 og den havde 40-35 mm ventiler, indsug og
udstødning. Bredden på forbrændingsrummet er ca. 87mm.
B20 1969-1972 har 42-35 mm ventiler og forbrændingsrum på ca. 90 mm.
B20 1973- har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum på 92 mm.
B20 E of F,1970- (indsprøjtning) har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum 92
mm.
B20 på Volvo 240 har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum på 92 mm.

Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste