Golf 2 TD startproblem
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 19-08-04 22:14

Hej

Jeg har fået et lille problem med min golf...
Den er meget længe om at starte efter timers stilstand. Der er rigeligt med
strøm, men det er som om den ikke får brændstof.

Jeg formoder at det er fordi brændstoffet løber tilbage i tanken, så
systemet først skal fyldes op...

Sidder der en kontraventil et sted som skal forhindre dette, eller skyldes
det en utæthed, hvor den kan suges luft ind ?

Nogen der har haft et lignende problem, eller har en ide til hvor jeg skal
lede efter fejlen ?

Det skal siges at der intet er at mærke når den først er sprunget igang.

mvh
Lambert

Fra : JBH

Dato : 19-08-04 23:32

"Martin Lambert Pedersen" <news2004@lambert.dk.FJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> lede efter fejlen ?
>
> Det skal siges at der intet er at mærke når den først er sprunget igang.

Har periodisk samme fejl på min Peugeot diesel. Her er det pakningen til
låget på dieselfilteret som slipper luft ind i systemet, når bilen har stået
natten over. Pakningen sidder på selve filterindsatsen og skiftes sammen med
denne.

mvh
JBH

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 20-08-04 06:23

> Jeg har fået et lille problem med min golf...
> Den er meget længe om at starte efter timers stilstand. Der er rigeligt
med
> strøm, men det er som om den ikke får brændstof.

Jeg havde på et tidspunkt et lignende problem med min Golf 2 TD. Men da var
det forvarmesikringen der var sprunget. Dvs. den forvarmede ikke, selv om
forvarmelampen lyste som den skulle - desværre skete det en vinter hvor det
frøs 7 - 10 grader, så den var næsten umulig at starte. Jeg nåede at skifte
gløderør(ikke en nem opgave på sådan en Golf) i minus 10 grader i en
uopvarmet garage (GYS!) og var lige ved at skifte forvarmerelæ - da en ven
forklarede mig hvor forvarmesikringen sidder. Hvis du vil tjekke din, skal
du følge det tykke røde kabel fra gløderørene op til torpedepladen, hvor
der sidder en lille sort box, med én sikring i (sikringen ligner bare en
lille metalplade) jeg mener at det er en 60 eller 80 amp sikring, der koster
7 - 8 kr ved Thansen eller lign.

Lenn Lauridsen

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 20-08-04 22:21

> [...]
> der sidder en lille sort box, med én sikring i (sikringen ligner bare en
> lille metalplade) jeg mener at det er en 60 eller 80 amp sikring, der

Tak for svarene til jer alle tre !

Heldigvis var det bare sikringen til gløderørene der var smuttet, så der må
en ny på i morgen!

Så er spørgsmålet bare, hvorfor den pludselig springer umiddelbart uden
grund ?

Men jeg må jo se om den nye også springer...

/Lambert

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 23-08-04 07:23

> [...]

> en ny på i morgen!
>
> Så er spørgsmålet bare, hvorfor den pludselig springer umiddelbart uden

Var den ikke helt hvid af ir? Min var simpelthen irret/tærret væk - midten
af den bestod nærmest bare af støv... Så jeg tror bare at den er stået af
pga. alder...

Fra : Lykke

Dato : 20-08-04 06:24

Jeg har selv en Golf 2 uden problemer. Jeg havde et problem tidligere om
noget andet og fik det råd at jeg skulle gå ind på siden www.golf2.dk hvor
du kan blive gratis medlem og få svar på alle de spørgsmål der er værd at
stille.
Held og lykke med bilen

Poul