Jeremy Clarkson og co.
Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 19-08-04 22:05

Til dem der ligesom jeg selv er vilde med TopGear, så kan jeg oplyse at
man på denne hjemmeside:
http://gear.viper007bond.com/

Kan finde bittorrent links til alle de sidste nye afsnit, og for den
sags skyld også til programmet Fifth Gear. Alle afsnittene er optaget i
top kvalitet, så de er bestemt værd at hente.

Her er for øvrigt også lige hvad Bilmagasinets Karsten Lemche mener om
TopGear, hvilket kom frem efter jeg spurgte ham om hvorfor de ofte var
uenige om forskellige biler:

"Top Gear er underholdning ikke motorjournalistik. Så kort kan det siges.
Jeremy Clarkson er en middelmådig chauffør, der er pissesjov at høre på.
Og netop for at holde underholdningsværdien i top, slagter han biler som
folk ikke forventer at han slagter."

Så ved vi det, men som han nævner så er underholdningsværdien i hvert
fald i top.

/Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 22:36

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i en meddelelse

> Her er for øvrigt også lige hvad Bilmagasinets Karsten Lemche mener om
> TopGear, hvilket kom frem efter jeg spurgte ham om hvorfor de ofte var
> uenige om forskellige biler:

Karsten Lemche? En middelmådig journalist på et dansk underholdningsmagasin?

> "Top Gear er underholdning ikke motorjournalistik. Så kort kan det siges.
> Jeremy Clarkson er en middelmådig chauffør, der er pissesjov at høre på.

En gang forkvaklet vrøvl - er manden mon misundelig?

M.v.h.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-08-04 23:07

> Karsten Lemche? En middelmådig journalist på et dansk
underholdningsmagasin?

> En gang forkvaklet vrøvl - er manden mon misundelig?

Tja. Jeg kunne ikke være mere enig - i det Karsten Lemche siger. Top Gear er
da underholdende, men det er INTET andet end det. Man kan da umuligt bruge
programmet til at få vejledning om sin næste bil. Mærkeligt nok er biler som
BMW X5 elendige i deres øjne hvorimod visse engelske biler bliver rost til
skyerne. Objektivitet? Næppe. Det er jo ren og skær
underholdningsjournalistik hvor værterne ofte behandler bilerne helt og
andeles respektløst fordi de er Top Gear og kan tillade sig det. Hvis de
ville lave et program man reelt kunne bruge til noget, så burde de nok have
kedelige ting som "brændstoføkonomi, "afskrivning" og lignende med ind i
billedet. Det er jo ikke engang 1 ud af 100 som køber bil jf. de kriterier
som Top Gear tester dem efter. Hvornår har de i øvrigt testet en diesel?
Men underholdning - det er det.
I øvrigt mener jeg, at Bilmagasinet er et særdeles godt blad med kun få
mangler. Man kan ikke kun bruge et blad til at blive klog på biler, men med
Bilmagasinet (køreglæde) til at trække til den ene side og Motor (fornuft)
til at trække til den anden er man hjulpet godt på vej. Jeg mener heller
ikke, at Karsten Lemche på noget mulig måde er en middelmådig journalist. Så
havde han nok arbejdet på "Autocar - nyt om biler" som oversætter af et
engelsk blad tilsat lidt bedrevidenhed.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 20-08-04 06:01

> [...]
som
> BMW X5 elendige i deres øjne hvorimod visse engelske biler bliver rost til

Nej, de er ikke objektive i deres "anmeldelser" - men det forsøger de heller
ikke at udgive sig for at være. Når de anmelder biler, ser de på hvad det er
for en bil - hvad den er lavet til - og så anmelder de ud fra det. I
eksemplet med X5'eren, har den jo fået hug fordi det er en softroader (vil
jeg tro) - det gjorde den jo også i BM. De engelske Noble's som han altid
skamroser er hardcore sportsvogne - de bliver rost fordi de lynende hurtige,
og styrer tæt på perfekt. Normalt er de faktisk ret glad for BMW i TopGear,
netop fordi de også har fremragende køreegenskaber, samlekvalitet, generel
kvalitet og komfort.

> [...]
> billedet. Det er jo ikke engang 1 ud af 100 som køber bil jf. de kriterier

Når de behandler biler respektløst, er det netop fordi det er sportsvogne,
der er lavet til at blive tæsket rundt på en bane. Folk der køber dem,
ligger givetvis knap så meget vægt på økonomi, som på køreglæde. De tester
jo også anderledes biler engang imellem - jeg husker f.eks. Nissan Cube, og
"englands billigste bil", her blev der fokuseret på de ting der var
relevante for biler i denne klasse. Hver gang de snakker Alfa, er de også
lige inde at runde afskrivningen - de beregnede den til 3000 kr/uge på en
166. Det mente de iøvrigt var dyrt, for en bil de ellers elskede.

> Hvornår har de i øvrigt testet en diesel?

Skoda Fabia RS og Audi A8 TDI V8 har begge været testet for nyeligt. Men nu
hedder programmet jo "TopGear", så hvis ikke bilerne er potentielt hurtige,
er de jo knap så relevante.

> Men underholdning - det er det.

Enig.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 23:46

> Kan finde bittorrent links til alle de sidste nye afsnit, og for den
> sags skyld også til programmet Fifth Gear.

Hvad betyder det - og hvorfor kan jeg ikke downloade noget derinde...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : No1

Dato : 20-08-04 00:00

> Hvad betyder det - og hvorfor kan jeg ikke downloade noget derinde...?

http://bitconjurer.org/BitTorrent/

Download torrent filerne og åbn dem med Bittorrent-programmet.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 07:58

> http://bitconjurer.org/BitTorrent/
> Download torrent filerne og åbn dem med Bittorrent-programmet

Mange tak....!

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-08-04 00:07

Martin Bisgaard Andersen wrote:
> Jeremy Clarkson er en middelmådig chauffør, der er pissesjov
> at høre på.

Sjov at høre på? Jeg synes han er pinlig og latterlig...
Old man go home! (Og kør i den RIGTIGE side af vejen, som os andre!)
Så er Auto Motor Und Sport TV på 5 kvarter hver søndag på VOX da noget mere
interessant, i mine øjne.

/Martin

Fra : Klaus G.

Dato : 20-08-04 19:56

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> wrote in message
> [...]
> sags skyld også til programmet Fifth Gear. Alle afsnittene er optaget i
> top kvalitet, så de er bestemt værd at hente.
Fårk det er slow, er der slet ingen hurtige linier som seeder?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?