Erfaringer med CB600 Hornet
Fra : jlas

Dato : 19-08-04 20:12

Overvejer at købe en Hornet som begynder cykel - er det for voldsomt?
Alternativ en CB 500 frygter dog at den bliver for kedelig efter kort tid.
Hvad er erfaringerne med Hornet og hvad skal jeg være opmærksom på?

Hilsen

Jens

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-04 21:11

"jlas" <hotlassen@hotmail.com> wrote in message
> Overvejer at købe en Hornet som begynder cykel - er det
> for voldsomt? Alternativ en CB 500 frygter dog at den
> bliver for kedelig efter kort tid. Hvad er erfaringerne
> med Hornet og hvad skal jeg være opmærksom på?

Forsikring?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Jakob D

Dato : 20-08-04 02:41

"jlas" <hotlassen@hotmail.com> wrote in message
> Overvejer at købe en Hornet som begynder cykel - er det for voldsomt?

Du kommer aldrig til at fortryde et Hornet - køb!
Det er en fandens dejlig motorcykel.
Alt sidder rigtigt, Du sidder rigtigt!
Affjedringen er super til hvad den skal kunne,
på en en let og åben mc (som en Hornet).
Motoren er silkeblød og sund!
Go for it...................

Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-08-04 23:39

"Jakob D" <dsl37505@REMOVETHISvip.cybercity.dk> writes:

> [...]

Hvis ikke du er alt for gavmild med gassen, så skal det nok gå. Den er
let at håndtere, hvilket jo især er vigtigt for en
begynder. Modellerne med 16" forhjulet kan godt være lidt nervøse i
styringen, hvilket gør at den godt kan blafre lidt med styret nu og
da. Hvis det skræmmer en, skal man gå efter modellen med 17"-forhjul
eller selv skifte det ud til et 17". Forhjulet fra en CBR600F3 passer
vistnok over. Det er også muligt at problemet går væk, hvis man lige
finder det rigtige dæk.

Mht. til dens vildskab, så kan motoren godt tage magten fra en
begynder. En kammerat startede netop sin mc-karriere på en Hornet, og
han har da til tider lavet nogle ret høje wheelies - utilsigtet!
Han er dog også typen der kan være ret gavmild med gassen

> Du kommer aldrig til at fortryde et Hornet - køb!

Det skulle da lige være hvis den skal bruges til langtursfart i
motorvejstempo. Det kan selvfølgelig delvist reddes med en vindskærm,
men det spolerer dens look lidt efter min mening. Den findes også i en
kåbeudgave, men sådan en er nok svær at finde, hvis det skal være
brugt. Billede af kåbemodellen:
<http://www.chesterhondacentre.co.uk/newbikes/retro/cb600fs.jpg> ...og
så skal vi jo heller ikke glemme den glimrende Fazer 600, altså
modellen frem til '03 Den er også lige en tand billigere, men også
særdeles velkørende. Jeg har kørt omkring 40k km på min, og den kører
bare derudaf De nye FZ-6'ere er nok heller ikke ringe, selvom
R6-motoren nok ikke var den rette at smide i.

> [...]
> rigtigt! Affjedringen er super til hvad den skal kunne, på en en
> let og åben mc (som en Hornet). Motoren er silkeblød og sund! Go

Jep, den er ganske velkørende ...og CBR600F3-motoren er næppe til
at slå ihjel. Eneste problem er at de koster væsentligt mere end en
Fazer 600, hvilket jeg ikke helt finder belæg for.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Jakob D

Dato : 20-08-04 23:57

"Jes Vestervang" <jes@dellen.intranet> wrote in > > Du kommer aldrig til at
fortryde et Hornet - køb!

> [...]
> men det spolerer dens look lidt efter min mening. Den findes også i en
> kåbeudgave, men sådan en er nok svær at finde, hvis det skal være

Det er dog en gyselig tanke med kåbe..............
For mit gamle hjerte's skyld, fulgte jeg ikke linket!Man køber sq ikke en
Hornet for at eftermontere den med kåbe.
Det har aldrig været meningen med lige den model........... Hvis det handler
om fornuft i yderste konsekvens, må man sq købe noget andet.

Mvh Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-04 09:19

> [...]
> hjerte's skyld, fulgte jeg ikke linket!Man køber sq ikke en Hornet
> for at eftermontere den med kåbe. Det har aldrig været meningen med

Det er jeg helt enig i.

> Hvis det handler om fornuft i yderste konsekvens, må man sq købe
> noget andet.

Jeps.