Pleje af ny lak
Fra : Per Sørensen

Dato : 19-08-04 19:23

Jeg har lige bestilt en ny Seat Toledo i Lava Grå som jeg selvfølgelig gerne
vil beholde pæn og nydelig længe. Hvilket produkt skal jeg behandle bilen
med (lak forsegler). Sonax?, ultra gloss? NoWet? eller skal jeg bruge nogle
sparepenge til en professionel forsegling. I så fald hvor lang tid kan jeg
forvente at behandlingen holder?

Med venlig hilsen

Per Sørensen (der næsten ikke kan vente til onsdag)

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 19:26

> [...]
nogle
> sparepenge til en professionel forsegling. I så fald hvor lang tid kan jeg

Produkterne hedder
- Sonax
- Garage el. carport
- Undervognsbehandling
- Hyppige vask om vinteren

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 19-08-04 19:45

"Per Sørensen" <Mit_Fornavn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> sparepenge til en professionel forsegling. I så fald hvor lang tid kan jeg

Du skal gøre flg.:

1) Køb en polish UDEN slibemiddel. Det er ikke
nødvendigt med en nyere lak, og slet ikke en med metallic-lak.

2) Brug et alt-i-et produkt, glem alt om "forsegling". De
fleste ordentlige produkter gør det hele i een arbejdsgang,
og det holder lige så lang tid som dem som gør det dobbelte
arbejde med polish og efterflg. 'forsegling'.

3) Om sommeren vasker du på billigste program,
da den oftest er støvet.

4) Om vinteren vasker du, når vejen er våd,
og du ved, du ikke skal bruge bilen strengt
nødvendigt, hvis de lover 'ny saltning til aften' eks...

5) Alt plast kan holdes pæn med vinyl-make-ups.
Prøv dig frem til dên du foretrækker.

Og så skal en ny vogn altid undervognsbehandles
FØR du kører de første kilometre, og den er så
jomfruelig som muligt..- i undervogn/skærmkanter mv.

Væn dig iøvrigt til at spule skærmkasserne inden
du kører i vaskehal hvor muligt. Det er vigtigere at
ha' rene skærmkasser end ren lak. Du vil blive overrasket
over, hvor meget skidt der kan skylles ud af kasserne.

Og så skifter du olie lidt før det der anbefales,
så burde du være kørende.