Andet multimedie
Word problem?
Fra : jens

Dato : 19-08-04 19:08

(Word Office 2003/Illustrator)

Jeg har lavet en figur i Illustrator og gemt som en fil. Denne er sat ind i
sidehovedet på min word skabelon. Oven på denne figur skal jeg skrive
modtageradresse i word, men jeg har lidt problemer og ved ikke om det kan
lade sig gøre...

Har følgende ønsker:

1. teksten skal være hvid
2. jeg skal kunne rotere teksten
3. skriften skal være almindelige Arial
4. helt optimalt ville det være, hvis jeg kan benytte 3D indstillinger, og
dermed dreje/vinkle adresseteksten, så det passer helt nøjagtig med figuren

Jeg har nørklet lidt med WordArt funktionen, men her kan jeg ikke vælge alm.
Arial skrifttyper uden farve i midten af bogstaverne. Har forsøgt flere
indstillinger under "farver og streger" i formater WordArt, men kan ikke
ende op med det ønskede resultat med almindelig Arial skrifttype.

Har også forsøgt at lave det som en tekstboks, men her kan jeg ikke rotere
teksten (adressen). Det har jeg behov for.

Kan det lade sig gøre - og hvordan???

Fra : Morten Lind

Dato : 20-08-04 06:49

jens <alfa@stofa.dk> wrote:

> [...]
>
> Har også forsøgt at lave det som en tekstboks, men her kan jeg ikke rotere
> teksten (adressen). Det har jeg behov for.

Lav det hele i Illustrator.
M.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 20-08-04 11:52

In article <4124ec6b$0$25995$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, jens
<alfa@stofa.dk> wrote:

> [...]
>
> Har også forsøgt at lave det som en tekstboks, men her kan jeg ikke rotere
> teksten (adressen). Det har jeg behov for.

Prøv at spørge i dk.edb.programpakker.ms-office
Word er ikke noget grafikprogram - så du kan ikke forvente at ret mange
her i gruppen har et dybere kendskab til det.