Tankanlæg
Fra : J W Nielsen

Dato : 19-08-04 18:55

Hej...
Nu var jeg ovre på mit lokale OK-anlæg for at tanke - og - jeg synes det
tager en evighed - og - så kan man ikke spærre pistolgrebet, men er tvungen
til at stå og klemme på grebet hele tiden.
Sidstnævnte problem har jeg dog løst ved at medbringe et lille søm
Hvorfor er tankanlæggene i udlandet meget hurtigere end herhjemme... På de
udenlandske anlæg kan man også spærre håmdtaget !!!
Jeg formoder der ligger noget lovmæssigt til grund for disse to ting - måske
især det med håndtaget. Kunne håndtaget iøvrigt ikke spærres "i gamle dage"
?
Har I gjort samme observationer ???

Mvh
Jørgen

Fra : BB

Dato : 19-08-04 19:03

Det eneste sted jeg selv har oplevet spærreproblemet er også hos OK - de må
have en særregel?
Alle andre steder kan man 'spærre' håndtaget - medmindre låsepalen er
knækket e.l.

BB

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 19:04

> [...]
måske
> især det med håndtaget. Kunne håndtaget iøvrigt ikke spærres "i gamle

Jep og jeg har skam også været på danske tankanlæg hvor clipsen sidder der
endnu så man ikke skal stå og holde om et stinkende iskoldt greb om
vinteren. Husker selvfølgelig ikke lige om det var hos Jet, OK,
Statoil...... at de ikke har fjernet clipsen.
Synes det tager lige så lang tid at tanke i udlandet. Men jeg tanker jo
heller ikke diesel fra en LKW stander

--
Tom

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-08-04 19:13

> Synes det tager lige så lang tid at tanke i udlandet. Men jeg tanker jo
> heller ikke diesel fra en LKW stander

Hvis du gjorde det ville det nok også sprøjte ud over det hele. Iøvrigt er
det meget værre at tanke en lastbil med en PKW-pistol. Det tager lang tid
:).

NS

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-08-04 19:08

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
måske
> især det med håndtaget. Kunne håndtaget iøvrigt ikke spærres "i gamle

På de ubemandede uno-x stationer(hydro) kan man heller ikke spærre grebet,
min teori går ud på at på bemandede kan man spærre, og ubemandede kan man
ikke, Metax er en undtagelse, her kan man spærre på de ubemandede også.

Mvh
Jacob

Fra : Gunnar007

Dato : 19-08-04 19:21

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Klip en masse

>så kan man ikke spærre pistolgrebet, men er tvungen
> til at stå og klemme på grebet hele tiden.
> Sidstnævnte problem har jeg dog løst ved at medbringe et lille søm

Jeg mener at loven siger at på ubemandede stationer må man ikke kunne sætte
den til auto-tank..
Det er vel logisk nok, hvis man nu vil lave en god gang hærværk, så stjæler
man sin nabo's dankortkode, og dankort, kører ned til den lokale JET, og
ligge pistolen på jorden i et par timer tirsdag nat, stryger en tændstik og
daffer af..

Jeg er næsten 100% på at man ikke må kunne auto-tanke.

Jeg har tilgengæld aldrig mødt en ikke auto-tankpistol på en bemandet..

Hilsen G

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-08-04 20:22

Gunnar007 wrote:

> [...]
>
> Jeg er næsten 100% på at man ikke må kunne auto-tanke.
>
> Jeg har tilgengæld aldrig mødt en ikke auto-tankpistol på en

Det er korekt ubeemandede anlæg må ikke kunne autotanke. Den lokale
mekaniker her med Hydro tager låsen af til fyraften.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-08-04 08:21

Hans L. Jørgensen fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Det er korekt ubeemandede anlæg må ikke kunne autotanke. Den lokale
> mekaniker her med Hydro tager låsen af til fyraften.

På Metax kan man fint auto-tanke og der er da ingen bemanding....

/Jakob

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-08-04 20:44

> [...]
måske
> især det med håndtaget. Kunne håndtaget iøvrigt ikke spærres "i gamle

Hej Jørgen

Her i Hesselager (mellem Svendborg & Nyborg) er der netop kommet
en sprit ny OK tank - her er der samme problem - det er faktisk så
træls at jeg ikke rigtig gider tanke der - måske bare et spørgsmål
om vane ?!

Jeg tror jeg napper en rulle gaffertape med næste gang

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 20:50

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en sprit ny OK tank - her er der samme problem - det er faktisk så
> træls at jeg ikke rigtig gider tanke der - måske bare et spørgsmål

Jep, den gamle - hvad er det Q8? Lige ved mekanikeren.

Men som andre skriver, så er det rent lovmæssigt at det ikke er tilladt. I
må allesammen være en stak totalt dovne individer, hvis I ikke kan holde ud
og stå og holde pistolen, de 45 sek. det tager.

M.v.h.

Fra : Mikael L

Dato : 19-08-04 21:09

> [...]
ud
> og stå og holde pistolen, de 45 sek. det tager.

Jeg formoder du har en to-hjuler siden du kun kan bruge 45 sek.
Jeg vil da gerne se et almindeligt tankanlæg der spytter 70L ud på 45 sek.

Mikael

Fra : J W Nielsen

Dato : 19-08-04 21:14

> [...]
> om vane ?!
>
> Jeg tror jeg napper en rulle gaffertape med næste gang

Hej Brian m.fl....
Det har tydeligvis noget med bemandet/ubemandet at gøre...
Vores OK-tank er også helt ny - iøvrigt med nogle glimrende nye og stabile
kortlæsere !
Men brug evt. tricket med et lille søm - mit ligger i rummet sammen med
kortet...

Mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 21:00

> så kan man ikke spærre pistolgrebet, men er tvungen
> til at stå og klemme på grebet hele tiden.
> Sidstnævnte problem har jeg dog løst ved at medbringe et lille søm

Nej. Brug da tankdækslet og sæt det i klemme. Virker i hvert fald på både
Ford og Vw.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : BB

Dato : 19-08-04 21:38

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> Nej. Brug da tankdækslet og sæt det i klemme. Virker i hvert fald på både
> Ford og Vw.

Men ikke på Renault!!
Der er ikke noget løst dæksel.

BB

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 17:13

> Men ikke på Renault!!
> Der er ikke noget løst dæksel.

På Vw hænger det også fast - men det kan sagtens nå alligevel.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : BB

Dato : 20-08-04 20:28

> både

> På Vw hænger det også fast - men det kan sagtens nå alligevel.

Man skal åbenbart være utrolig præcis - på Renault er der slet ikke noget
dæksel. Der er er en hængslet 'luge' og derefter en ventil, som blot presses
ned med benzinpistolen. Der er altså ingen 'løsdele' som kan sættes i klemme
nogen steder.

BB

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-08-04 21:48

> [...]
måske
> især det med håndtaget. Kunne håndtaget iøvrigt ikke spærres "i gamle

Observationerne er de samme.
Løsningen er simpel: Tank ved Metax.
På forunderlig vis, så kan deres pistoler låses

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 21:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Observationerne er de samme.
> Løsningen er simpel: Tank ved Metax.

Nu er deres anlæg jo sjældnere end et snefnug om sommeren.
M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-08-04 20:04

> Nu er deres anlæg jo sjældnere end et snefnug om sommeren.

Så må det sne ofte her i Esbjerg.
Tror vi er oppe på 4 anlæg i byen

Eller må vi blot konstatere, at det ikke er sommer mere.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-08-04 09:14

J W Nielsen wrote:
> [...]
> det tager en evighed - og - så kan man ikke spærre pistolgrebet, men
> er tvungen til at stå og klemme på grebet hele tiden.

En af mine venner benytter sit benzinkort til at spære håndtaget med, det
virker fint for ham.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christabel & Anders

Dato : 20-08-04 13:25

Det er fint nok at spærre håndtaget, men hvad så når tanken er fuld - så kan
håndtaget jo ikke slå fra! ....eller kan det?

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 13:50

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message
> Det er fint nok at spærre håndtaget, men hvad så når tanken er fuld - så
kan
> håndtaget jo ikke slå fra! ....eller kan det?

Jo, det skal det kunne.

Normalt harman på ubemandes stationer fjernet læseanordningen, for at man
ikke bare skal starte pumpen, og så lade slangen lige på jorden og lade
10.000 l brændstof løbe ud.
Stopfunktionen styren normalt ved, at der kommer brændstof op til studsen,
og påfyldning stopper, håndgrebet forbliver låst, vil du starte påfyldning
igen, skal du frigive håndtag og så starte med at trække det op igen til
aflåsning.
Nogle pumper er så kraftige, at jeg har været ude for, at tilløb til bilens
tank ikke kan følge med, og derfor skal starte igen med lidt lavere tryk.
Der er normalt 3-4 hakker. Det er dem man sætter et lille søm i hvis
splitten er fjernet.
--
Møller