/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Turbostørrelse?
Fra : John Sahl


Dato : 19-08-04 18:29

Hejsa,

I min jagt efter en ny turbo er jeg faldet over en Garrett GT17
og jeg er lidt i tvivl mht hvordan den placerer sig størrelses/
performancemæssigt i forhold til en T25'er

GT17 skulle være standard på Saab 9-3 og 9-5 lavtryks
versionerne. Så man skulle da mene den kunne levere en
del luft?

Standard på min bil nu er IHI RHB5 / Garrett T0245

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



 
 
Ukendt (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-08-04 18:48



> I min jagt efter en ny turbo er jeg faldet over en Garrett GT17
> og jeg er lidt i tvivl mht hvordan den placerer sig størrelses/
> performancemæssigt i forhold til en T25'er
>
> GT17 skulle være standard på Saab 9-3 og 9-5 lavtryks
> versionerne. Så man skulle da mene den kunne levere en
> del luft?
>
> Standard på min bil nu er IHI RHB5 / Garrett T0245

Tja T25 har jeg da haft. Den gav rimelig tryk allerede ved 2.000 RPM kunne
den 0.9 bar. Ved 3.000 RPM gav den 1.3 bar på en 2.0 motor.
Da den er vand- og oliekølet bliver den ikke så varm. Fordelen ved den er at
den er hurtigt oppe i omdrejninger på grund af størrelsen, men så kommer den
heller ikke over de 1.3 bar.

--
Tom



John Sahl (19-08-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-08-04 19:01

Tom wrote:
> Tja T25 har jeg da haft. Den gav rimelig tryk allerede ved 2.000 RPM
> kunne den 0.9 bar. Ved 3.000 RPM gav den 1.3 bar på en 2.0 motor.
> Da den er vand- og oliekølet bliver den ikke så varm. Fordelen ved
> den er at den er hurtigt oppe i omdrejninger på grund af størrelsen,
> men så kommer den heller ikke over de 1.3 bar.

Og den er uden kuglelejer og dermed langsommere til
at danne tryk, dette vil jeg gerne undgå hvis jeg skal til
at opgradere. Der er bare en del der taler imod GT25
da der ikke er så meget plads at gøre godt med og der
er måske en billig GT17 til salg..

Vand og oliekøling er ikke en selvfølgelige på en T25'er
forresten.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



John Sahl (19-08-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-08-04 19:02

John Sahl wrote:
> Vand og oliekøling er ikke en selvfølgelige på en T25'er
> forresten.

Ups, vandkøling skulle der bare stå..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste