Fiat Marea st.car Ris-Ros
Fra : *trads*

Dato : 19-08-04 17:20

Hej Alle Fiat ejer og kender

Jeg er blevet lidt varm på en Fiat Marea St.car fra 96/97 1,6 ELX

Har i nogle ting der er rart at vide før man evt handler. ??
ris/ros
rust
sliddele

osv osv

Henrik Olesen
Randers
www.salg.olesenbanden.dk

Fra : N/A

Dato : 19-08-04 21:11

Fra : *trads*

Dato : 19-08-04 21:11

> - bærearmsbøsninger foran (ikke vildt lang holdbarhed på 96/97 Marea)

Det har jeg godt før hørt !

> - den røde (bil)nøgle SKAL medfølge

Hvad er det for en tingest ?? Og hvad er den til ??

> - bed sælger om at montere beskyttelseskappe på ABS-styreboks, da
> kabinevarmelement ved utæthed pisser vand direkte ned i ABS-boksen
(dyyyrt)

Er det ikke også nogen man selv kan gøre med noget ??

> Hvor i landet har du kig på den ?

Skive !
Her : http://www.gr-biler.dk/ Er den for dyr ??

Tak for Beskrivelsen !!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-08-04 22:20

*trads* wrote:

> Det har jeg godt før hørt !

> Hvad er det for en tingest ?? Og hvad er den til ??

Den bruges bl.a. til at kode ECU'en (bilens styreboks med startspærre
o.s.v.) så den passer til nye nøgler.

> Er det ikke også nogen man selv kan gøre med noget ??

Jo man kan godt montere denne kappe selv
Se evt. mere her:
http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=5653

> Skive !
> Her : http://www.gr-biler.dk/ Er den for dyr ??

Hmmmmm nøhhh....
JEG ville dog vælge en med aircon.... Men de er tilsyneladende svære at
finde til den pris

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Marea

Dato : 21-08-04 19:15

"Søren C. Fischer" skrev d. 19-08-04 22:20 dette indlæg :
> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Du skal både havde den røde nøgle og kode kort!
Hilsen jeppe

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels-Chr

Dato : 23-08-04 08:09

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message news:<eW5Vc.485$4i3.138@news.get2net.dk>...

> [...]
> - håndtag til bagklappen skal fungere 100% flere gange (kendt problem at de
> giver problemer og skal skiftes)
> - den røde (bil)nøgle SKAL medfølge
> - bagpottens stand (har det med at gennemtære)
> - bed sælger om at montere beskyttelseskappe på ABS-styreboks, da
> kabinevarmelement ved utæthed pisser vand direkte ned i ABS-boksen (dyyyrt)
> - vand i baglygterne
> - check kølerens tilstand (men det er jo klassisk ved køb af brugt bil)
>
> ....det var hvad jeg så'en lige kunne komme på. En reel bil der holder til

Jeg kører Marea 1.6 SX Weekend fra 1998, som jeg har haft fra ny. Har
nu kørt 175.000 km uden væsentlige problemer eller udgifter.
Udover hvad der er anført ovenfor, skal du være opmærksom på
bremserørene, som ikke er voldsomt holdbare. Jeg måtte have skiftet en
del bagpå ifbm. syn i foråret.
Desuden skal du få dokumentation for hvornår tandremmen OG
remstrammerhjulet er skiftet. Min mekaniker anbefaler et
skifteinterval på max. 3 år/80.000 km., da det er en lille svaghed ved
denne motor.
Forruden er meget udsat for stenslag, så kig den godt efter.
Jeg synes prisen er OK, men hvis den ikke har fået
undervognsbeskyttelse, så få et nedslag i prisen til en grundig
behandling nu.
mvh Niels-Chr

Fra : **TRADS**

Dato : 23-08-04 11:26

Hej
Tak for alle de dejlige råd !!!

Ps : Have er brændstof økomomien på den ??? ( km/l )