Køb af dæk lykken står den kække bi.
Fra : TGD

Dato : 19-08-04 15:33

Så punkterede dækket nok engang på SAABen, eftersom fælg og dæk er godt
slidt blev der opnået enighed om at købe et komplet sæt dæk og alu-fælge,
ikke noget fancy bare standard.

Tjekkede alle dækdimser i området de kunne alle lev. 4 sæt til omtrent 4000
kr med det hele, dog var der ventetid alle steder 3-9 dage, i sidste
desperat forsøg på at finde dæk til montering samme dag tjekkede jeg de
sidste sider på www.google.com og faldt over www.cdof.dk de havde dæk og
fælg til 3999-4100 så jeg ringede og tjekkede dem i Brøndby og til alt held
havde han det hele på det lager, men udover det kunne han sælge mig dæk og
fælg til 2999 hvis jeg vil have de dæk (Marshall) der var monteret på
fælgene.

Så der bliver sku lige 1000 kr i overskud til truckerkugler og andet gejl.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 17:19

> Så punkterede dækket nok engang på SAABen, eftersom fælg og dæk er godt
> slidt blev der opnået enighed om at købe et komplet sæt dæk og alu-fælge,
> ikke noget fancy bare standard.

hmmm, det er vel omtrent også de mest kedelige fælge man kan få, sådan nogle
SAAB alu-børger.

> [...]
> havde han det hele på det lager, men udover det kunne han sælge mig dæk og
> fælg til 2999 hvis jeg vil have de dæk (Marshall) der var monteret på

Marchall???
Kan slet ikke mindes jeg er stødt på det navn før. Jeg har endda hørt navne
som viborg, sawa, kleber og lign.
Jeg tror nu nok jeg ville ofre penge på lidt mere kendte og testede mærker.
Det er trods alt dækkene som skal holde bilen på vejen i alt slags vejr.

> Så der bliver sku lige 1000 kr i overskud til truckerkugler og andet gejl.

Tja så hellere nogle mere gængse mærker.

--
Tom

Fra : TGD

Dato : 19-08-04 18:04

<KLIP>

> hmmm, det er vel omtrent også de mest kedelige fælge man kan få, sådan
nogle
> SAAB alu-børger.

Du kan ikke få mange fælge til SAABen 5*110 og nogen meget store kalibre
hugger lidt i udvalget, dæk størelsen er ligeså "evnesvag".

<KLIP>

> [...]
mærker.
> Det er trods alt dækkene som skal holde bilen på vejen i alt slags vejr.

www.reifentest.com der kender man dem, havde nu også hellere fået nogen
andre dæk på men så var der ventetid 1-2 dage.

<KLIP>

> Tja så hellere nogle mere gængse mærker.

Så ukendt er de dog hellere ikke, omend det ikke nogen jeg vil sætte på en
bil der blev "kørt", den kørsel vi fortager er nok hvad i her i gruppen
kalder "morfar" kørsel. Og for 1000 kr. mere kunne jeg ikke få nogen mere
gængse mærker.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 20:19

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> nogle
>
> Du kan ikke få mange fælge til SAABen 5*110 og nogen meget store kalibre
> hugger lidt i udvalget, dæk størelsen er ligeså "evnesvag".

Du kan da få en bunke fælge uden lige. Den passer jo fælge med Opel Vectra.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 19-08-04 21:53

<KLIP>

> Du kan da få en bunke fælge uden lige. Den passer jo fælge med Opel
Vectra.

Ikke iflg. de dæk mænd jeg snakkede med, de bitched over vore SAAB og C5,
kalibrerne er så store at man ikke kan afbalancere en del af fælgene.

Jeg forsøgte en hel dag og fik samme svar af 3 dækmænd.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 22:38

> Ikke iflg. de dæk mænd jeg snakkede med, de bitched over vore SAAB og C5,
> kalibrerne er så store at man ikke kan afbalancere en del af fælgene.
>
> Jeg forsøgte en hel dag og fik samme svar af 3 dækmænd.

Jo sgu, den passer fælge med en Vectra (B).
Man skal da bare købe 16" fælge, så er der ingen problemer med de skide
afbalanceringsklodser. Eller finde en dækmand der kan finde ud af sit job.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 19-08-04 23:32

<KLIP>

> Man skal da bare købe 16" fælge, så er der ingen problemer med de skide
> afbalanceringsklodser. Eller finde en dækmand der kan finde ud af sit job.

He he 16" det er jo morfar kørsel vi bedriver tiden med så vi holder os til
15" så vi kan spare samme til en Estate TDi, omend det kommer til at tage en
rum tid.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-08-04 20:00

Tom wrote:

> [...]
> som viborg, sawa, kleber og lign.
> Jeg tror nu nok jeg ville ofre penge på lidt mere kendte og testede mærker.

Kleber er skam ikke noget bambus-mærke:
http://www.kleber.fr/

Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 20:11

> Kleber er skam ikke noget bambus-mærke:
> http://www.kleber.fr/

hmmm, men man kan ikke klikke på det engelske flag når nu man ikke er så
bevendt i det franske
Det er vist ( igen) et forsøg fra franskmænd der vil vise resten af verden
at engelsk ikke er verdenssproget

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-04 08:59

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Kleber er skam ikke noget bambus-mærke:
> http://www.kleber.fr/

Det er vist Michelin's billige mærke.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never