J2ME
Fra : KM

Dato : 19-08-04 15:05

Hej Gruppe

Er der en eller anden som programmerer J2ME og som kan svare mig på
følgende?

Jeg vil gerne lave en applikation til en Nokia tlf, som kan uploade et
af de billeder, der er taget med telefonen til en webserver. Og
spørgsmplet er selvf. om J2ME har adgang til den del af telefonen hvor
billederne er lagret, samt om et J2ME program kan skabe forbindelse til
internettet via GPRS?

Jeg hører gerne fra alle med om mening om spørgsmålet

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-08-04 17:20

KM wrote:

> [...]
> spřrgsmplet er selvf. om J2ME har adgang til den del af telefonen hvor
> billederne er lagret, samt om et J2ME program kan skabe forbindelse til

J2ME laver generelt en TCP-forbindelse, og interesserer sig ikke for,
om telefonen vælger at etablere den over GPRS eller som dial-up (det
kommer an på telefonens indstillinger).

Omkring adgang til billeder, er følgende artikel måske interessant:
http://developers.sun.com/techtopics/mobility/midp/articles/picture/

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-08-04 13:39

Jonathan Stein wrote:

> J2ME laver generelt en TCP-forbindelse, og interesserer sig ikke for,
> om telefonen vælger at etablere den over GPRS eller som dial-up (det
> kommer an på telefonens indstillinger).

Hvis vi taler MIDP 1.0 kan du faktisk kun være sikker på at kunne lave
http requests. I dette tilfælde er det så transparent om de sendes over
TCP eller en WAP-gateway. Det er valgfrit om man vil tilbyde en TCP
forbindelse i MIDP 1.0.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-08-04 17:00

Mads Bahrt wrote:

> [...]
> http requests. I dette tilfælde er det så transparent om de sendes over
> TCP eller en WAP-gateway. Det er valgfrit om man vil tilbyde en TCP

Ja, det er korrekt. Man ved principielt ikke hvordan
HTTP-forbindelsen bliver etableret.
Til gengæld har man en "datagram" forbindelse, som vist er tænkt til
UDP, men den må jeg indrømme, at jeg aldrig har kigget nærmere på.