Hva' ka' Cayenne ?
Fra : Basil

Dato : 19-08-04 14:41

Jeg har diskuteret lidt med min storebror ang. Cayenne.
Han påstår at det er verdens bedste firhjulstrækker i.flg. en test der er
har været i et danske motorblad, med 7 andre biler.
Jeg påstod at det nærmest er en caferacer eller frisørporsche, efter alle de
udsagn jeg har set herinde.
Hvad er rigtigt ?
Svar meget gerne med links til facts, som jeg kan videresende til ham.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 16:03

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
> [...]
> udsagn jeg har set herinde.
> Hvad er rigtigt ?
> Svar meget gerne med links til facts, som jeg kan videresende til ham.

Tja. standard bund kan ikke holde til en grusgrav af de mildere
Der blev ødelagt to stk. sidst jeg var ude i dem.

En byjeep som svenskerne siger, eller som du siger: caferacer eller
frisørporsche

Porsche bør holde sig til det de er bedst til og det er ikke peberfrugter på
fire hjul, dem kan de sende til staterne, de må alligevel ikke køre så
stærkt:
Men den kører fint på asfalt og bremser er OK. Men prisen i forhold til det
man får

Så hellere to Boxtere
Nu må vi jo se hvad den nye 911 bringer i morgen
--
Møller

Fra : Jonas R.

Dato : 19-08-04 16:40

Møller wrote:
SNIP

> Så hellere to Boxtere
> Nu må vi jo se hvad den nye 911 bringer i morgen

En boxter er da om noget en frisør bil... Magen til tøse porsche skal man da
lede længde efter...

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 20:21

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SNIP

> En boxter er da om noget en frisør bil... Magen til tøse porsche skal man

Det skulle da lige være den gamle 924, med Audimotor. *host*

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 20-08-04 13:52

Henrik B. wrote:
SNIP
> Det skulle da lige være den gamle 924, med Audimotor. *host*

Hvorfor hoster du, jeg snakker ikke om en gammel porsche.

En porsche boxter i s-versionen kører 0-100 på 5.7 med manuelt eller 6.4 med
triptronic og koster en mill

En Cayenne kører 5.6 med triptronic og koster 2.1 mill
Så i mine øjne er porsche boxter en fattigsmands porsche får folk som ikke
har råd til en 911. Og grundet de dårlige præstationer vil jeg også kalde
den en frisør porsche...

/Jonas R.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-08-04 23:19

> En boxter er da om noget en frisør bil... Magen til tøse porsche skal
> man da lede længde efter...

HØRT!!!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 18:15

> En byjeep som svenskerne siger, eller som du siger: caferacer eller
> frisørporsche

Ævl af værste uvidende skuffe.

Bilen er særdeles kapabel i terrænet og har alt det, som en rigtig off
roader har. Mulighed for stålskjold under bunden, højt luftindtag, vandtætte
døre, descend control, spær på langs og tværs, reduktionsgear, vandkørsel i
60 cm vand uden probs etc, etc, etc.

Den kan på ingen måde sammenlignes med for eksempel X5, Mercedes ML eller
tilsvarende.

> Men den kører fint på asfalt og bremser er OK. Men prisen i forhold til
det
> man får

Ved du overhovedet noget om Cayenne - eller har du bare tøffet i en grusgrav
med en "knallert", der smadrede den ubeskyttede bund på bilen..?

Bilen er mange steder kritiseret for dens bremseevne fra meget høj
hastighed.

Sagen er, ar Cayenne Turbo (som har en anden undervogn end de små Cayenner
har som standard) er blandt de absolut bedste luksus off roadere - i
terræn - og i øvrigt suverænt den bedste på asfalt, hvor man problemfrit
kaster den rundt i vilde sving og cruiser på den høje side af 200 km/t time
efter time.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 19:53

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> [...]
vandtætte
> døre, descend control, spær på langs og tværs, reduktionsgear, vandkørsel

Det får du så også lov til at betale ekstra for

> Ved du overhovedet noget om Cayenne - eller har du bare tøffet i en
grusgrav
> med en "knallert", der smadrede den ubeskyttede bund på bilen..?

Hvis du kalder den for en knallert, så må du jo have ret

> Bilen er mange steder kritiseret for dens bremseevne fra meget høj
> hastighed.

Skrev jeg ikke også det eller kan du ikke forstå en hentydning ?

> Sagen er, ar Cayenne Turbo (som har en anden undervogn end de små Cayenner
> har som standard) er blandt de absolut bedste luksus off roadere - i
> terræn -

Luksus Ja, ofroader nej

og i øvrigt suverænt den bedste på asfalt, hvor man problemfrit
> kaster den rundt i vilde sving og cruiser på den høje side af 200 km/t
time
> efter time.

Hvem har modsagt dig her?

--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 20:22

> Det får du så også lov til at betale ekstra for

Det er ikke gratis at køre Porsche. Skal det være billigt så køb sådan en
her:

http://tinyurl.com/5anzw

> Luksus Ja, ofroader nej

Nu er "off roader" jo ikke et entydigt begreb, hvorfor jeg vil undlade at gå
i dialog om, hvad du mener, der er off roader.

Faktum er, at den ikke står væsentligt tilbage for noget som helst andet,
der almindeligvist sælges til brug på både gade og mark. Her tænkes ikke på
den originale Hummer etc.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 20:31

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Faktum er, at den ikke står væsentligt tilbage for noget som helst andet,
> der almindeligvist sælges til brug på både gade og mark. Her tænkes ikke

> den originale Hummer etc.

Hummer er ikke noget specielt, terrænmæssigt...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 23:50

> Hummer er ikke noget specielt, terrænmæssigt...

Det er alle de her "terræn-mæssigt" og så videre, der gør det svært at
diskutere.

Begreberne har ikke nogen præcis betydning, hvorfor de skal sættes i
sammenhæng eller uddybes.

Der har før været snakket om "fremkommelighed" og "holdbarhed i forbindelse
med fremkommenlighed" som forskellige ting.

Det er klart, at Hummer med sine kollosale hjul og ekstremt vildt
dimensionerende undervogn kan klare nogle " på snotten", før der smutter en
bærearm etc. Bilen er dimensioneret til voldsommere brug end mange andre, er
det min opfattelse.

Jeg tror nu også, at den klarer sig bedre hen over stok, træstamme, sten og
grøft end Cayenne Turbo, Landcruiser og de andre tøse-4WD´ere.. Eller
hvad..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : No1

Dato : 20-08-04 00:16

> Så hellere to Boxtere
> Nu må vi jo se hvad den nye 911 bringer i morgen

Kan en Cayenne på gule plader ikke fås billigere end en Boxster?