Cocio light
Fra : Soliema

Dato : 19-08-04 13:16

Hejsa igen *S*
ja, nu har jeg lige faldet over en cocio light, nede i min lokale brugs og
den træk gevaldig i mig, da jeg bare lige havde lyst til cacaomælk...

hmm er det godt eller dårligt at drikke det ??
der står at pr 100 g indeholder det 40 kalorier, så det er jo ikke så meget,
men det smager jo godt, så jeg kom til at tænke på, om det øddelægger noget
ved min kur, som handler om at tælle kalorier *S*

Mvh
Anne Mette

Fra : Iben

Dato : 19-08-04 13:29

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in message
> [...]
noget
> ved min kur, som handler om at tælle kalorier *S*

Hej Anne Mette,

I en "almindelig" kakaoskummet mælk er der ca. 60 kalorier pr. 100 g, så du
sparer 20 kalorier pr. 100 gram ved at drikke Cocio Light og lidt tæller da
også ikke ? Det blir lige pludselig til at du sparer 100 kalorier hvis du
drikker en halv liter Cocio Light i forhold til alm. kakaoskummetmælk og det
er da værd at tage med - synes jeg...

/Iben

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-08-04 13:34

On 2004-08-19, Iben <fisogcrap@spamcrap.hu> wrote:
> [...]
> drikker en halv liter Cocio Light i forhold til alm. kakaoskummetmælk og det

Og man sparer endnu færre kalorier ved at drikke endnu mere cocio light?

Men man indtager stadig 200 kalorier mere end at drikke en halv liter vand.

Det vigtige er vel at man bare tæller det med i ens samlede
kostrengskab?

--
Sune

Fra : Soliema

Dato : 19-08-04 13:41

> [...]
vand.

> Det vigtige er vel at man bare tæller det med i ens samlede

jamen nu var det ikke lige kalorierne jeg tænkte på, da jeg er mere end
rigligt til mig selv *G* men om noget at de andre ting, i selve produktet,
der kan skade mere end gøre godt, da Cocio kun skal være en belønning, når
jeg syntes at jeg har fortjent noget godt, altså ikke flere liter om dage
*S*

Anne Mette

Fra : DaneX

Dato : 20-08-04 07:25

> [...]
> jeg syntes at jeg har fortjent noget godt, altså ikke flere liter om dage

Jeg bruger selv Cocio Light som en lille belønning hvis jeg har været ekstra
flittig.
Jeg er på SouthBeach kuren og jeg taber mig stadig. Der er heller ingen
sukker i Cocio Light.
Så det er vel helt fint.

Men du kan jo prøve. Men hvis du kan se at du begynder at tage på af det, så
ved du jo at den er gal.

Jeg kan dog ikke forestille mig at det vil ske.

/Martin

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 20-08-04 11:11

"DaneX" <no@way.com> wrote in message

> Jeg bruger selv Cocio Light som en lille belønning hvis jeg har været
ekstra
> flittig.

Jeg tror at det er SELVE tanken, om at det er noget spiseligt/ drikke, der
skal bruges som belønning, man skal væk fra.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)
-----
http://groups.msn.com/Slankforlivet/

Fra : Soliema

Dato : 20-08-04 12:16

> [...]
>
> Jeg tror at det er SELVE tanken, om at det er noget spiseligt/ drikke, der
> skal bruges som belønning, man skal væk fra.

ok, hvad mener du lige med det, da jeg syntes at det er dejligt, at drikke
noget godt, når jeg har knoklet eller lavet andet, som jeg ved er godt, skal
også bare droppe det, når nu man har prøvet at finde en alternativ metode,
end fedt, sukke og så videre.... så går kuren det helt i spånder....

Anne Mette

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 20-08-04 23:48

Hej Anne Mette

> [...]
> også bare droppe det, når nu man har prøvet at finde en alternativ metode,
> end fedt, sukke og så videre.... så går kuren det helt i spånder....

Det jeg mener er: Hvis du vil være slank for livet, så skal du væk fra at
tænke på mad, i andre sammenhænge end det, maden er beregnet til - som føde
/ energi så du kan Leve.

Hvis du trænger til noget at drikke så tag det, hvis du trænger til en
cocio -og der er plads i din diæt- så drik den, men lad være med at sætte
noget med kaloier i, som belønning - så holder du dine tanker fast i at
mad - er noget mere værd.
Brug andre ting som belønning, og mad og drikke for sult.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der har kæmpet med en spiseforstyrrelse

-------
http://groups.msn.com/Slankforlivet/

Fra : Katjastrofen

Dato : 20-08-04 14:25

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> wrote in message

> Jeg tror at det er SELVE tanken, om at det er noget spiseligt/ drikke, der
> skal bruges som belønning, man skal væk fra.

Jeg tror du har helt ret.

Katja

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 15:38

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror at det er SELVE tanken, om at det er noget spiseligt/ drikke, der
> skal bruges som belønning, man skal væk fra.

Det var jo et rigtig godt svar!
Tror mange tænker sådan, at har man lavet lidt ud over det sædvanlige, så
fortjener man noget godt. Men hvem siger at noget "godt" altid skal være
mad? Forsætter man med at tænke sådan, at mad (og drikke) er en
belønning/kan bruges som belønning, så får man jo aldrig brudt den onde
cirkel.

Grunden til at jeg igen er på denne debat er netop, at jeg havde tabt mig en
hel del og begyndte derfor at tænke, at jeg havde fortjent noget godt til
aftensmad, noget godt foran tv'et osv osv. og pludselig var alle de kilo jeg
havde tabt sørme røget på igen. Så nu skal jeg igen til at vænne mig af med
at tænke i de baner.
Så vil give dig helt ret i, at det er med hurtigst muligt at få ændret ens
tankegang fra at betragte mad og drikke som en belønning, men istedet for
betragte som det det i virkeligheden er, brændstof til ens krop!

Mvh
HP

Fra : Alex

Dato : 25-08-04 21:24

On Thu, 19 Aug 2004 14:15:59 +0200, "Soliema"
> [...]

>men det smager jo godt, så jeg kom til at tænke på, om det øddelægger noget
>ved min kur, som handler om at tælle kalorier *S*

Kalorier er kalorier er kalorier.
Det er for vægten skyld ligemeget hvor du får kalorierne fra (hvis du
ser bort fra forbrændingen det koster at forbrænde det du
spiser/indtager).
Så sparede kalorier er sparede kalorier.

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.