brevflet i word -> pdf -> email
Fra : bdjensen

Dato : 19-08-04 13:09

Hej med jer!
ifm foreningsarbejde laver jeg noget brevflet i Word.
Isf at putte brevene i konvulutter og betale Post Danmark en formue, kunne
jeg godt tænke mig at sende dem ud som email - helst som pdf via Outlook
Express.
Jeg har set at man i Word kan gøre det med Outlook (ikke at forveksle med
Outlook Express), hvor det dog er Wordfiler, hvilket jeg synes er noget
uheldigt.

Nogen forslag?
Hilsen
Bjørn

Fra : Dyl

Dato : 19-08-04 19:02

<snip>
> [...]
> Jeg har set at man i Word kan gøre det med Outlook (ikke at forveksle med
> Outlook Express), hvor det dog er Wordfiler, hvilket jeg synes er noget
</snip>

Hej Bjørn.

Det er ikke *.doc men en HTML-side som du sender afsted. Mange breve sendes
pr. email på denne måde (f.eks. Nyhedsbreve og tilbudsaviser).

Jeg benytter selv denne funktion, og det virker helt fint. Bruger XP-udgaven
af både Word og Outlook.

_Skal_ det være i f.eks. PDF tror jeg (!) at der skal lidt VBA-kodning til,
og her står jeg altså af.

Håber du finder noget, du kan bruge.

/Bjarne (Dyl)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-08-04 23:16

"bdjensen" <b.d.jensenMAPS_ON@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har set at man i Word kan gøre det med Outlook (ikke at forveksle med
> Outlook Express), hvor det dog er Wordfiler, hvilket jeg synes er noget

Det burde da ikke give noget problem - eller det kommer an på hvordan du
havde tænkt dig at lave det.
Hvis brevfletning kun går ud på at få sat modtagernes navn og adresse ind,
kan du springe det over. Så laver du din Word fil og konverterer den til
pdf.
I OE laver du en gruppe, hvor alle dem som skal modtage filen indgår. Du
opretter så en mail til gruppen og vedhæfter din pdf fil.
Vil du derimod i forbindelse med fletningen i word samtidig genere særskilte
pdf filer til alle modtagerne og automatisk få dem vedhæftet en mail, aner
jeg ikke om det kan lade sig gøre - men tvivler.

Kurt

Fra : bdjensen

Dato : 20-08-04 09:26

ja, det er netop det sidste (personaliserede pdf'er)...
Er der andre med forslag?
Hilsen
Bjørn

Fra : Mads

Dato : 20-08-04 10:27

"bdjensen" <b.d.jensenMAPS_ON@gmx.net> wrote in message
> ja, det er netop det sidste (personaliserede pdf'er)...
> Er der andre med forslag?

Der er ikke noget i opgaven (sådan som jeg forstår den) der ikke burde kunne
laves med lidt VBA kodning.

Det der skal ske er vel:

Flet til nye dokumenter.
For hvert dokument
Lav til PDF
Send til modtager

For at kunne lave det til PDF kræves en PDF printer driver, men formoder du
har.
For at sende et dokument kræver det at du har (VBA-) kontrol over en
Outlook. Se evt http://word.mvps.org/FAQs/InterDev/SendMail.htm

Det er hvad jeg kan hjælpe med lige nu.

Mvh Mads

Fra : bdjensen

Dato : 20-08-04 13:36

Hej Mads!
Jeg har lavet lidt research mht hvad der findes færdig på nettet og nået til
samme konklusion som dig: VBA-kodning

Nu er det "bare" at finde ud af detaljerne...
Tak for linket, det vil jeg kigge på.

Hilsen
Bjørn

Fra : bdj

Dato : 31-08-04 20:35

....men jeg har lidt svært ved at finde en konkret løsning...
/Bjørn

Fra : Mads

Dato : 02-09-04 15:49

"bdj" <B.D.Jensen@gmx.net> wrote in message
> ...men jeg har lidt svært ved at finde en konkret løsning...
> /Bjørn

Jeg tror ikke du kan finde en færdig løsning nogen steder.
Det er ikke nogen triviel løsning, men afhænger meget af de konkrete valg du
har taget. Det er defor stort set umuligt at hjælpe med en generel løsning.

Så du må være mere konkret i dine spørgsmål.

Mvh Mads