/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Der kan hurtigt ske noget ...
Fra : Jan Pedersen


Dato : 19-08-04 11:59



Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld, en
person laver en hasarderet overhaling imod mig,.

Undviger ved at trækker ud i rabatten, men mister kontrollen over bilen og
ryger over i modsatte autoværn, bliver derefter kastet ud på vejen igen, og
bliver ramt af en bil i siden, heldigvis ikke i min side.



Selen reder mig livet, men idioten der overhaler er selvfølgeligt stukket af


Der ligger lidt billeder af liget i dk.binaer.motor
news:41247d53$0$280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Jan Pedersen



 
 
Morten Fruergaard (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-08-04 12:06

Jan Pedersen telepaterede følgende til sin PC:
> Selen reder mig livet,

Så var det jo godt, at du havde den på..

> men idioten der overhaler er selvfølgeligt
> stukket af

Nar...
(Ikke dig altså..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Brian S Jensen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 19-08-04 12:06


"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
news:412487fa$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld, en
> person laver en hasarderet overhaling imod mig,.
>
> Undviger ved at trækker ud i rabatten, men mister kontrollen over bilen og
> ryger over i modsatte autoværn, bliver derefter kastet ud på vejen igen,
og
> bliver ramt af en bil i siden, heldigvis ikke i min side.

> Jan Pedersen

AUVS - det ser ikke godt ud !

Hvad med ham tossen i den anden bil - det burde da være rimelig
nemt at spotte hans bil med en ridse eller 2 ?

Hvordan med forsikringen ?

Mvh.
Brian S Jensen



Jan Wagner Pedersen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wagner Pedersen


Dato : 19-08-04 13:18


> Hvad med ham tossen i den anden bil - det burde da være rimelig
> nemt at spotte hans bil med en ridse eller 2 ?

Nej ham får jeg jo undviget, ja en skam han ikke blev snittet...


> Hvordan med forsikringen ?

Den hænger jeg på, når den skyldige ikke kan findes



Martin Johansen [600~ (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-04 19:20

Jan Wagner Pedersen skrev:

> Den hænger jeg på, når den skyldige ikke kan findes

Han skal bare findes og så skal han næsten have et lag tæsk for at
stikke af fra et ulykkessted.. (((

Kan ikke acceptere sådan noget og nej selvtægt er ikke iorden men fanme
om han ikke fortjener det.

ØV

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 20:23


"Jan Wagner Pedersen" <cuk@cuk"slet dette".dk> skrev i en meddelelse
news:41249a7c$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Hvad med ham tossen i den anden bil - det burde da være rimelig
> > nemt at spotte hans bil med en ridse eller 2 ?
>
> Nej ham får jeg jo undviget, ja en skam han ikke blev snittet...
>
>
> > Hvordan med forsikringen ?
>
> Den hænger jeg på, når den skyldige ikke kan findes

Hvad med ham der efterfølgende farmmer dig, kan han ikke identificere
flugtbilisten?

M.v.h.



Jan Wagner Pedersen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wagner Pedersen


Dato : 20-08-04 06:45


> > Den hænger jeg på, når den skyldige ikke kan findes
>
> Hvad med ham der efterfølgende farmmer dig, kan han ikke identificere
> flugtbilisten?


Det var en tysk famile så det er vel begrænset hvad de har lagt mærke til.
Men er blevet nægtigt adgang til politiraporten, så ved ikke hvad alle har
sagt

Jan



Christabel & Anders (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Christabel & Anders


Dato : 19-08-04 12:26

Det har bestemt ikke været en sjov oplevelse, godt der ikke skete dig noget!
Kan ikke lade være med at grine lidt (undskyld), men på 4 billed af bilen,
kan man se et skilt på den port bilen er parkeret op af, på skiltet står der
"parkering for udlejningsbiler". Forhåbentlig er det ikke sådan, at firmaet
bag porten får deres udlejningsbiler tilbage.
--
Med venlig hilsen


Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast



Tommy (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 19-08-04 12:38

>
> Selen reder mig livet, men idioten der overhaler er selvfølgeligt stukket
> af
>

Hej

Heldigt at du havde den på men jeg kom til at tænke på, hvad nu med
forsikring osv... Havde du polisen på? Det vil sgu være træls hvis du kommer
til at betale hele dynen selv.

Hilsen Tommy



Tigeren (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Tigeren


Dato : 19-08-04 16:00

Shit hvor surt!!!!

Godt at du slap med livet i behold. Hvor skete ulykken henne.
Der er jo webcams på en del danske motorveje. Det kunne
da være et svineheld hvis det lige var båndet og man kunne se
idiotens nummerplade. Men jeg ved ikke om vejdirektoratet
bånder optagelserne og om deres webcams overhovedet er
gode nok til at se en nummerplade.

Men måske er det et forsøg at kontakte dem. Bare en lille idé.

Det ville nok også kræve en god portion svineheld...

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=19859

Lasse


"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
news:412487fa$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld, en
> person laver en hasarderet overhaling imod mig,.
>
> Undviger ved at trækker ud i rabatten, men mister kontrollen over bilen og
> ryger over i modsatte autoværn, bliver derefter kastet ud på vejen igen,
og
> bliver ramt af en bil i siden, heldigvis ikke i min side.
>
>
>
> Selen reder mig livet, men idioten der overhaler er selvfølgeligt stukket
af
>
>
> Der ligger lidt billeder af liget i dk.binaer.motor
> news:41247d53$0$280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> Jan Pedersen
>
>



Leonard (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-08-04 17:30

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote:

>> Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld, en
>> person laver en hasarderet overhaling imod mig,.

>Der er jo webcams på en del danske motorveje. Det kunne

Mon det er en motorvej, når overhalingen er foretaget imod ham?
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Tigeren (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Tigeren


Dato : 19-08-04 17:37

Nej det kan du da nok have ret i. Den var lige svipset for mig..

Lasse


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:v9l9i0lmf7scnh52g60rloermai9gt10pd@4ax.com...
> "Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote:
>
> >> Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld, en
> >> person laver en hasarderet overhaling imod mig,.
>
> >Der er jo webcams på en del danske motorveje. Det kunne
>
> Mon det er en motorvej, når overhalingen er foretaget imod ham?
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::



Leonard (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-08-04 17:47

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote:

>Nej det kan du da nok have ret i. Den var lige svipset for mig..

Hvis du vænner dig til at klippe i det du svarer og skrive dit svar
nedenunder, så tror jeg du vil undgå den slags svipsere, det gør
nemlig at man lige læser det man svarer på en ekstra gang ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 16:07

Jan Pedersen wrote:
> Mandag aften blev jeg pludseligt indblandet i et lille trafik uheld,
> en person laver en hasarderet overhaling imod mig,.
>
> Undviger ved at trækker ud i rabatten, men mister kontrollen over
> bilen og ryger over i modsatte autoværn, bliver derefter kastet ud på
> vejen igen, og bliver ramt af en bil i siden, heldigvis ikke i min
> side.
>
>
>
> Selen reder mig livet, men idioten der overhaler er selvfølgeligt
> stukket af

Fik du set hvad det var for en bil/farve ?
Sådan et fjols skulle have inddraget sit kørekort for evigt.

>
>
> Der ligger lidt billeder af liget i dk.binaer.motor
> news:41247d53$0$280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Den kommer da vist ikke på gaden mere
Men godt at du slap fra det uden skader.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 16:27


"Per Beer Hansen" skrev

> Sådan et fjols skulle have inddraget sit kørekort for evigt.

Hvad er det helt præcist han har gjort for at fortjene en sådan straf.
Har har fejlbedømt en overhaling, og derved tvunget en modkørende til at
undvige i rabatten.

At den modkørende ikke bare bremser ned i rabatten, men tvinger bilen op på
vejen, hvorefter den går tværs over, er jo ikke den overhalendes skyld.
Det er en af de mest almindeligeste og farligste kørefejl der findes, den
koster mange bilister livet.
Får man hjulene i rabatten er der kun en vej, brems til man holder stille,
og kør så langsomt ud på vejen.

mvh
Alex Christensen



Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 16:35

alexbo wrote:
> "Per Beer Hansen" skrev
>
>> Sådan et fjols skulle have inddraget sit kørekort for evigt.
>
> Hvad er det helt præcist han har gjort for at fortjene en sådan straf.
> Har har fejlbedømt en overhaling, og derved tvunget en modkørende til
> at undvige i rabatten.

Og bagefter stukket af fra det hele, en sådan handling burde udløse den
straf jeg nævnre IMHO.

>
> At den modkørende ikke bare bremser ned i rabatten, men tvinger bilen
> op på vejen, hvorefter den går tværs over, er jo ikke den
> overhalendes skyld. Det er en af de mest almindeligeste og farligste
> kørefejl der findes, den koster mange bilister livet.
> Får man hjulene i rabatten er der kun en vej, brems til man holder
> stille, og kør så langsomt ud på vejen.

Jeg kunne forestille mig at der har været "panik" på, og hvis man laver en
hurtig undvigemanøvre ud i rabatten, er det altså ikke altid at bilen bare
kører ligeud.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 17:34


"Per Beer Hansen" skrev

> Jeg kunne forestille mig at der har været "panik" på, og hvis man laver en
> hurtig undvigemanøvre ud i rabatten, er det altså ikke altid at bilen bare
> kører ligeud.

Nej, men den kører ikke op på vejen af sig selv, rabatten holder på hjulene
i højre side.
Det var det der kostede en busfuld pensionister livet, da en lastbilchauffør
tvang sin anhænger ind på vejen efter at have fået højrehjulene i rabatten.

Jeg ved ikke om det er en øvelse man bruger på et køreteknisk anlæg, men det
vil være en god ide.
En blød rabat og så forsøge at komme op på vejen og blive i sin vognbane.

mvh
Alex Christensen



Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 17:46

alexbo wrote:
>
> Nej, men den kører ikke op på vejen af sig selv, rabatten holder på
> hjulene i højre side.
>

Ikke nødvendigvis.
Nu kan det jo kun blive til gætterier, da vi ikke kender de nærmere
omstændigheder.
Men et hurtigt ryk i rattet, i f.eks. en undvigemanøvre, kan sagtens få
bilen til at køre sidelæns, og hvis farten er f.eks. 80 km/t, så er den sq
ikke helt nem at redde.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 18:04


"Per Beer Hansen" skrev

> Nu kan det jo kun blive til gætterier, da vi ikke kender de nærmere
> omstændigheder.
> Men et hurtigt ryk i rattet, i f.eks. en undvigemanøvre, kan sagtens få
> bilen til at køre sidelæns,

Ja, men det var ikke det Jan skrev.
"Undviger ved at trækker ud i rabatten".

mvh
Alex Christensen





Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 18:10

alexbo wrote:
> "Per Beer Hansen" skrev
>
>> Nu kan det jo kun blive til gætterier, da vi ikke kender de nærmere
>> omstændigheder.
>> Men et hurtigt ryk i rattet, i f.eks. en undvigemanøvre, kan sagtens
>> få bilen til at køre sidelæns,
>
> Ja, men det var ikke det Jan skrev.
> "Undviger ved at trækker ud i rabatten".
>

Og udfra det kan du se at det foregik sikkert og langsomt ?
Indtil vi evt. får lidt facts på bordet, så kan det jo kun blive til
gætterier, og her er mine lige så gode som dine

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 19:01


"Per Beer Hansen"

> > "Undviger ved at trækker ud i rabatten".
> Og udfra det kan du se at det foregik sikkert og langsomt ?

Næh, men det lyder ikke som, et hurtigt ryk i rattet så bilen kører
sidelæns.

mvh
Alex Christensen





Per Beer Hansen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-08-04 07:26

alexbo wrote:
> "Per Beer Hansen"
>
>>> "Undviger ved at trækker ud i rabatten".
>> Og udfra det kan du se at det foregik sikkert og langsomt ?
>
> Næh, men det lyder ikke som, et hurtigt ryk i rattet så bilen kører
> sidelæns.
>

OK, og det ser ud til at du fik ret, så jeg bøjer mig

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jan Wagner Pedersen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wagner Pedersen


Dato : 19-08-04 18:37


>
> Ja, men det var ikke det Jan skrev.
> "Undviger ved at trækker ud i rabatten".


Jep jeg undviger ved at trækker ud i rabatten, og det er rigtigt som der
bliver skrevet, jeg burte have forsøgt at nedbringe farten stille og roligt
i vejsiden, men det er ikke lige det man tænker på i en blød kurve med 80-90
kmt

Jan



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 19:08


"Jan Wagner Pedersen" skrev

> Jep jeg undviger ved at trækker ud i rabatten, og det er rigtigt som der
> bliver skrevet, jeg burte have forsøgt at nedbringe farten stille og
roligt
> i vejsiden, men det er ikke lige det man tænker på i en blød kurve med
80-90
> kmt

Nej, det er forståeligt nok, men man kan håbe at det kan virke som advarsel
til andre, der kommer i samme situation.

mvh
Alex Christensen



Anders Houmark (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-08-04 19:19

alexbo wrote:

> Jeg ved ikke om det er en øvelse man bruger på et køreteknisk anlæg,
> men det vil være en god ide.
> En blød rabat og så forsøge at komme op på vejen og blive i sin
> vognbane.

Uden at blande mig for meget i jeres diskution, så kan jeg sige, at den
øvelse netop var indført da jeg tog kørekortet i 2002.. Øvelsen foregår ved,
at man kører ved siden af rabatten, drejer ud i gruset og så skal nedbremse
køretøjet. Når man når tilstrækkelig lav fart skal bilen køres op på
asfalten igen. Der er selvfølgelig forklaring på hvorfor man gør som man
gør.

Jeg mener forresten også, at en bilist som stikker af fra et uheld bør miste
kortet. Er man mere eller mindre skyld i et uheld, så er det mindste man kan
gøre, at stoppe bilen og se om der kom den anden person noget til. Det er
manglen på dette, der burde medføre at man mister kørekortet..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



alexbo (19-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-08-04 20:51


"Anders Houmark" skrev

> Jeg mener forresten også, at en bilist som stikker af fra et uheld bør
miste
> kortet.

Det er vi ikke uenige om, men er han stukket af fra uheldet.
Hvis vi nu siger at han kørte 90km/t, og Jan bruger 10 sek. til at køre i
rabatten, køre over vejen og blive ramt på tilbagevejen, så er den
overhalende 250 meter væk med ryggen til.
Det var oven i købet i en kurve.
Det er ikke sikkert at han har set noget.

Bortset fra det at køre for stærkt, som naturligvis er helt i orden, så er
mange i denne NG meget hurtige til at fordømme andre.

mvh
Alex Christensen







Martin Johansen [600~ (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-04 19:22

alexbo skrev:

>
> "Per Beer Hansen" skrev
>
>> Sådan et fjols skulle have inddraget sit kørekort for evigt.
>
> Hvad er det helt præcist han har gjort for at fortjene en sådan straf.

Såmend det faktum at manden stikker af fra et ulykkessted som en lille
beskidt køter med halen mellem benene.

> Har har fejlbedømt en overhaling, og derved tvunget en modkørende til at
> undvige i rabatten.

Præcis - med uheld til følge.

> Får man hjulene i rabatten er der kun en vej, brems til man holder
> stille, og kør så langsomt ud på vejen.

Ah mon ikke en 20-50 km/ burde være nok... helt stille er vist ikke
nødvendigt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste