Last længere end bagagerummet
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 19-08-04 11:33

Når man nu har powershoppet i IKEA og står med et par kasser på 2
meter og en Lupo der i sig selv ikke er meget længere - og opdager at
de gyldne ord fra teoriundervisningen er lykkeligt glemt...

Hvad er det helt præcist man skal gøre, når man skal køre med noget
der stikker ud af bagsmækken og må man køre på motorvej?

Kald mig en synder, men de 50cm jeg forlængede bilen med blev markeret
med en hvid klud i en snor og så tog jeg ellers turen på motorvejen.

Har jeg syndet eller husker jeg korrekt?
Det var i øvrigt omkring kl. 21 i går, så mørket var ved at falde på -
hvis det gør forskel.

--
Andreas

Fra : David Bjergsø

Dato : 19-08-04 11:41

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har jeg syndet eller husker jeg korrekt?
> Det var i øvrigt omkring kl. 21 i går, så mørket var ved at falde på -

Hvad jeg umiddelbart kan huske, så skal man :

1 kunne læse nummerpladen
2 påsætte en markereing hvis genstanden rager mere end 1 m ud bagtil

Så du har sikkert ikke syndet så meget, medmindre man ikke kunne se pladen
;)

/D

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 11:54

David Bjergsø telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> 2 påsætte en markereing hvis genstanden rager mere end 1 m ud bagtil
>
> Så du har sikkert ikke syndet så meget, medmindre man ikke kunne se

Skal det ikke være med lys, hvis det er i "lygtetændingstiden"....?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rander

Dato : 19-08-04 12:02

Thu, 19 Aug 2004 12:53:55 +0200 brugte "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> 18 linier på at fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Skal det ikke være med lys, hvis det er i "lygtetændingstiden"....?

Nej, så vidt jeg husker skal det så blot være reflekterende...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg har kørt bil i 40 år, da jeg pludselig
faldt i søvn bag rattet. (Skadesanmeldelse)

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 19-08-04 12:38

Det er korrekt.

En hvid klud er alt rigeligt.

/Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 19-08-04 15:16

> En hvid klud er alt rigeligt.

Afair så skal der mere til i lygtetændingstiden. Der fåes en
standardiseret hvid "tønde" med refleskbånd. Den skal afaik anvendes i
lygtetændingstiden af private og altid af erhverschaufføerer.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid