Newbie i Everquest
Fra : Cks

Dato : 19-08-04 08:15

Hej i gruppen.

I vinters besluttede jeg at kaste mig over et MMORPG.
Valget faldt promte på EQ2 da jeg begyndte at få nys om udviklingen af
dette.
Derfor var det med stor interesse at jeg modtog mit pre-order starter kit.
Besluttede så at hente de 30 dage gratis af EQ Triologien og har været
derinde en uge nu.
Ingen tvivl om at den uge jeg har haft i EQ er lidt men min fornemmelse er
at jeg har valgt helt rigtigt ved at komme med i EQ2 fra starten.
Efterhånden er meget faldet på plads og jeg forventer at mange ting som chat
spells o.s.v. vil gå igen i 2´eren selv om meget bliver lavet om.
Men i forbindelse med EQ live har jeg nogle ubesvaret spørgsmål:
Det ser ud til at mana er svært at komme til især i starten. Jeg kan
umiddelbart ikke finde nogle opskrifter på ting som giver mana som feks. rat
steak fra totourial giver HP.
Hvordan kommer jeg nemmere til mana hvis jeg ikke ligefrem har fået et
Clarity boost? Meditate vil klart hjælpe men den skal vel først boostes
op....?
Folk spørger meget efter et buff forkortet kai. Hvilken spell er det? Synes
ikke at kunne finde en spell som passe til de forkortelser.
Min armor quest viser jo klart at der er masser af opskrifter jeg kan
forbedre og tune udstyr med men jeg kan ikke finde en ordenlig liste over
gode opskrifter til newbie og middle class udstyr...
Hvad skal jeg helt klart gemme og gå efter i starten op til lvl 15?
Jeg når jo nok aldrig at komme op og studere AAEXP på denne mnd. men vil
systemet gå igen i 2´eren?
Og lige til sidst.... er der kommet danske sider op med EQ2 hvor jeg evnt.
allerede nu kan finde andre dk´er at spille med fra EQ2 launch?
Håber der her er en erfaren EQ spiller som kan hjælpe mig videre i
forståelsen af dette enorme spil.
På forhånd tak.

Mvh.
Cks