Silikone til UV-Hus.
Fra : KB

Dato : 19-08-04 00:16

Jeg er løbet tør for silikone til mit Sony UV hus og gik ned i fotobutikken
og spurgte om prisen på en ny lille tube.
206 kr., hvilket jeg ikke er meget for at betale.

Spørgsmålet er så. Kan man ikke bruge ganske almindelig silikone som man
også bruger til f.eks o-ringe på luftflaskerne ?

mvh. Kenneth Bang

Fra : Mike-G

Dato : 19-08-04 07:06

hejsa.

Dette er naturligvis ingen garanti, men jeg bruger altid det samme... Kunne
heller aldrig drømme om at gi så meget for sårn en bette tube

jeg har dykket med UV-Kamera i 3-4 år nu, og der er da aldrig sluppet en
eneste dråbe ind

Mike-g

Fra : HKN

Dato : 19-08-04 07:17

"KB" <kennethbang@nospamtiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Spørgsmålet er så. Kan man ikke bruge ganske almindelig silikone som man
> også bruger til f.eks o-ringe på luftflaskerne ?

Har du ikke set Suzuki reklamerne, som kører på tv for tiden?? Vil du have
åbnet din dåse med den dyre, eller med den billige dåseåbner? Hvilken dåse
er mest åben?? )

På tankstationerne kan man ofte få en lille flaske med flydende silikone,
til at smøre gummilisterne på bilen med. Jeg tror den koster 50 kr.

Mvh

Henrik

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 19-08-04 10:12

KB wrote:
> Spørgsmålet er så. Kan man ikke bruge ganske almindelig silikone som
> man også bruger til f.eks o-ringe på luftflaskerne ?

Det har virket for mig, jeg har stadig en hel tube sony silikone. Du må
gerne købe den for, hvad skal vi sige, 150 kr. ellers kan du jo bare
investere i en dåse silikone til 50 kr. der sandsynligvis indeholder nok til
resten af din dykker karriere.

Har du forresten smurt o-ringene der sidder i knapperne?

mvh
Jonas

Fra : KB

Dato : 19-08-04 10:29

Hej Jonas.

Nej det har jeg ikke endnu, men det kan da være at jeg skulle gøre det når
jeg har været i dykkerbiksen og købt noget silikone.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 19-08-04 10:37

KB wrote:
> Hej Jonas.
>
> Nej det har jeg ikke endnu, men det kan da være at jeg skulle gøre
> det når jeg har været i dykkerbiksen og købt noget silikone.

Ok, du må gerne skrive hvis du for success med det..