/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg er ligeglad - Jeremy Clarkson RULES!!!
Fra : Henrik B.


Dato : 18-08-04 21:01

*LOL*

Endnu en episode af TopGear, og jeg sad flere gange og skreg af grin. Den
mand er genial, når det kommer til tyk, tyk ironi og engelsk humor.

Spændende, fed, lækker hollandsk bil - Spyker C8. Og en HERREFED motorlyd!

Ok Mercedes CL AMG, og så lige min drømmebil - Aston Martin DB9.

M.v.h.



 
 
Henrik B. (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-08-04 21:10


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4123b570$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ok Mercedes CL AMG, og så lige min drømmebil - Aston Martin DB9.

Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste serieproducerede
personbil:

0-100 km/t 4,4
250 km/t (begrænset)
612 Hk
1000 Nm

M.v.h.



Klaus G. (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 18-08-04 21:47

> Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste
serieproducerede
> personbil:
>
> 0-100 km/t 4,4
> 250 km/t (begrænset)
> 612 Hk
> 1000 Nm
>
Hvor mange Cyl? Jeg så en mercedes på motorvejen i tirsdags på danske
plader, og bagpå stod der 12V til venstre, og A-et-eller-andet til højre...
Tvivler på det er den du snakker om, men den her så også pænt dyr ud :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



No1 (18-08-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 18-08-04 22:57

> Hvor mange Cyl? Jeg så en mercedes på motorvejen i tirsdags på danske
> plader, og bagpå stod der 12V til venstre, og A-et-eller-andet til højre...
> Tvivler på det er den du snakker om, men den her så også pænt dyr ud :)

Den har 12 cylindre (og bi-turbo). A-et-eller-andet var nok AMG du så.

http://www3.mercedes-benz.com/omb/amg//de/home/index.htm

Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 20:26


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2fPUc.36182$Vf.2018442@news000.worldonline.dk...
> > Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste
> serieproducerede
> > personbil:
> >
> > 0-100 km/t 4,4
> > 250 km/t (begrænset)
> > 612 Hk
> > 1000 Nm
> >
> Hvor mange Cyl? Jeg så en mercedes på motorvejen i tirsdags på danske
> plader, og bagpå stod der 12V til venstre, og A-et-eller-andet til
højre...
> Tvivler på det er den du snakker om, men den her så også pænt dyr ud :)

Den du har set, har nok været en CL 55 AMG. "Lillebror" der er stort set
lige så hurtig.

M.v.h.



No1 (18-08-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 18-08-04 23:04

> Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste serieproducerede
> personbil:
>
> 0-100 km/t 4,4
> 250 km/t (begrænset)
> 612 Hk
> 1000 Nm

Når du siger hurtigste, mener du så fra 100-250 kmt, eller? Den har ikke
den højeste topfart eller hurtigste accelleration fra 0-100kmt. Overgået
af fx Porsche 996 Turbo på begge punkter. Porsche-motoren har dog færre
hestekræfter og mindre moment, ja.

Er 65 AMG motoren så tilgengæld den kraftigste motor i en
serieproduceret personbil?

Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 20:27


"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse
news:4123d248$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Når du siger hurtigste, mener du så fra 100-250 kmt, eller? Den har ikke
> den højeste topfart eller hurtigste accelleration fra 0-100kmt. Overgået
> af fx Porsche 996 Turbo på begge punkter. Porsche-motoren har dog færre
> hestekræfter og mindre moment, ja.

De siger vildeste production car....

> Er 65 AMG motoren så tilgengæld den kraftigste motor i en
> serieproduceret personbil?

Det er motoren de hentyder til.

M.v.h.



Thomas H. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-08-04 08:06


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4123b77d$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> 0-100 km/t 4,4
> 250 km/t (begrænset)
> 612 Hk
> 1000 Nm

Jeps og 0-200 på 13 og 0-300 hurtigere end storset alt andet...
Men sagde han ikke at den var boret op til 6,5 liter? Det er ikke sandt, den
er tilsyneladende stadig på 6 liter, ligesom deres almindelig V12'er - den
er så bare skamtunet



Martin Johansen [600~ (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-04 08:27

Henrik B. skrev:

> 250 km/t (begrænset)

Hvorfor er det nu lige de begrænser dem?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 09:19

Martin Johansen [6000] wrote:
> Henrik B. skrev:
>
>> 250 km/t (begrænset)
>
> Hvorfor er det nu lige de begrænser dem?

Det skulle være på grund af forureningen ved høje hastigheder, og så slipper
ejerne vist billigere (i Tyskland) i vægtafgift (eller hvad det nu hedder
dernede), hvis den er begrænset til max 250 km/t.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thomas H. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-08-04 09:21


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.19.07.26.50.835115@website.tuxx.dk...

> Hvorfor er det nu lige de begrænser dem?

Fordi de grønne/røde har alt alt for meget magt dernede ...det er jo også
derfor maling skaller af vores osv., fordi det hele skal være super
miljøvenligt

Men jeg mener da at man kan få begrænseren flyttet til 300 km/t, hvis man
gennemgår et eller andet kørekursus.



Ukendt (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-08-04 18:21


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.19.07.26.50.835115@website.tuxx.dk...
> Henrik B. skrev:
>
> > 250 km/t (begrænset)
>
> Hvorfor er det nu lige de begrænser dem?

Den RIGTIGE forklaring på dette er:
Nogle af bilfabrikkerne har lavet det de selv kalder et gentlemens
agreement. Da har begrænset til 250 Km/t fordi de skønner at det ikke er
forsvarligt at køre hurtigere. Den officielle udmelding er : Vi vil også
gerne sælge den næste bil til kunden.
Med dette menes at, hvad gavner det at lave en bil der kan køre 300 og slår
kunden ihjæl, så kan han jo ikke længere købe nye biler.

Det er dog ikke alle fabrikker som er gået med i aftalen. Porsche er vist en
af dem, samt Lambo og Ferrari.

--
Tom



Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 09:21

Henrik B. wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4123b570$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Ok Mercedes CL AMG, og så lige min drømmebil - Aston Martin DB9.
>>
>
> Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste
> serieproducerede personbil:
>
> 0-100 km/t 4,4
> 250 km/t (begrænset)
> 612 Hk
> 1000 Nm

Jeg har lige postet klippet, hvor de kører "drag-race" i
news:dk.binaer.motor
Message-ID: <412461d7$0$311$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
så hvis der var nogen der gik glip af det i går, så kan de se lidt af det
der.

Og jo, den er skræmmende hurtig den MB'er

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thomas H. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-08-04 09:41


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:412464cb$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og jo, den er skræmmende hurtig den MB'er

Men SL'eren endnu vildere:
www.snabelapunktumdk.dk/Mercedes_SL_65_AMG.gif

....jeg har snart prøvet lidt af hvert, og synes egentlig ikke det er såååå
spændende mere, at prøve de der store automatgear-biler, S-klasser, 7-serier
osv., men de der 1000 NM's mercere, ville jeg stadig godt give penge for at
få lov til at prøve ....3,9 til 100 det er altså hurtigere end alle
Ferrari's biler, undtagen Enzo! Det er sygt

--
Thomas H. - www.thhe.dk



Per Beer Hansen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-08-04 09:51

Thomas H. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412464cb$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Og jo, den er skræmmende hurtig den MB'er
>
> Men SL'eren endnu vildere:
> www.snabelapunktumdk.dk/Mercedes_SL_65_AMG.gif

Ja og så vejer den endda over 2 ton.

>
> ...jeg har snart prøvet lidt af hvert, og synes egentlig ikke det er
> såååå spændende mere, at prøve de der store automatgear-biler,
> S-klasser, 7-serier osv., men de der 1000 NM's mercere, ville jeg
> stadig godt give penge for at få lov til at prøve ....3,9 til 100 det
> er altså hurtigere end alle Ferrari's biler, undtagen Enzo! Det er
> sygt

Jeps, jeg tror dog ikke man "føler" farten på samme måde som i f.eks. en
Ferrari.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thomas H. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-08-04 10:03


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:412469f5$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja og så vejer den endda over 2 ton.

Jeps, det er imponerende, og Co2 er på ingen måde vildt, mener en Alfa 164
3,0 ligger på 310 g/km , så 362 er altså ret godt i sammenligning må man
sige.



> Jeps, jeg tror dog ikke man "føler" farten på samme måde som i f.eks. en
> Ferrari.

Nej helt sikkert ikke, men det kan jo også være fedt nok. ...at sidde med
armen oppe i vinduet, mens man bare trækker fra en Murciélago hvor manden
sidder og hiver i gearstangen



Beowulf Schaeffer (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 20-08-04 08:22

On Thu, 19 Aug 2004 10:51:03 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Thomas H. wrote:
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
>> meddelelse news:412464cb$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Og jo, den er skræmmende hurtig den MB'er
>>
>> Men SL'eren endnu vildere:
>> www.snabelapunktumdk.dk/Mercedes_SL_65_AMG.gif
>
>Ja og så vejer den endda over 2 ton.
>
>>
>> ...jeg har snart prøvet lidt af hvert, og synes egentlig ikke det er
>> såååå spændende mere, at prøve de der store automatgear-biler,
>> S-klasser, 7-serier osv., men de der 1000 NM's mercere, ville jeg
>> stadig godt give penge for at få lov til at prøve ....3,9 til 100 det
>> er altså hurtigere end alle Ferrari's biler, undtagen Enzo! Det er
>> sygt
>
>Jeps, jeg tror dog ikke man "føler" farten på samme måde som i f.eks. en
>Ferrari.

Helt korrekt.. og man bliver nødt til at rulle vinduet lidt ned for at
kunne nyde motor-lyden sådan rigtigt.

--
Beowulf
Der har prøvet en kort tur bag rattet i en 500hestes AMG! (V8'er med
kompressor).
--
Beowulf

Thomas H. (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 20-08-04 11:48


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:8j8bi0tqed2al2dlg0ur5udh30oqcsan8n@4ax.com...

> Beowulf
> Der har prøvet en kort tur bag rattet i en 500hestes AMG! (V8'er med
> kompressor).


Svin!! ...hvordan?



Beowulf Schaeffer (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 20-08-04 12:38

On Fri, 20 Aug 2004 12:48:23 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>
>"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
>news:8j8bi0tqed2al2dlg0ur5udh30oqcsan8n@4ax.com...
>
>> Beowulf
>> Der har prøvet en kort tur bag rattet i en 500hestes AMG! (V8'er med
>> kompressor).
>
>
>Svin!! ...hvordan?
>

Tjah.. man er så heldig at stå på god fod med Bossen der tilfældigvis
lige købte sådan en for at få den frikørt som taxa! :)
--
Beowulf

Per Beer Hansen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-08-04 18:10

Beowulf Schaeffer wrote:
> --
> Beowulf
> Der har prøvet en kort tur bag rattet i en 500hestes AMG! (V8'er med
> kompressor).

Hey, kun med én kompressor ?
Jeg har da prøvet en W140 Brabus 500SE med TO kompressorer
Den er til gengæld et kæmpe stort skrummel, men den gik nu meget godt
alligevel

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Nicolai (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 19-08-04 17:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:<4123b77d$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4123b570$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Ok Mercedes CL AMG, og så lige min drømmebil - Aston Martin DB9.
>
> Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste serieproducerede
> personbil:

Og aligevel kunne den ikke vinde en simpel tovtrækningskonkurrence mod 8 mænd ;)

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 20:33


"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
news:6cfacc14.0408190838.459c9c8d@posting.google.com...

> Og aligevel kunne den ikke vinde en simpel tovtrækningskonkurrence mod 8
mænd ;)

Nu skal du jo huske at meget af det der vises i TopGear er for showets
skyld. Slå Traction Control til på MB'en og de 8 mand ville flyve to gange
rundt om jorden.

M.v.h.



Olesen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-08-04 20:38


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4125006a$0$307$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> skyld. Slå Traction Control til på MB'en og de 8 mand ville flyve to gange
> rundt om jorden.

Hvorfor egentlig ?
Han satte vel også manuelt igang langsomt, som
TC'en ville gøre ??



Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 20:45


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:412501ac$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > skyld. Slå Traction Control til på MB'en og de 8 mand ville flyve to
gange
> > rundt om jorden.
>
> Hvorfor egentlig ?
> Han satte vel også manuelt igang langsomt, som
> TC'en ville gøre ??

TC'en sætter ikke langsomt igang. Den overfører alt det moment dækkene kan
klare - og så lige en smule mere.

M.v.h.



Thomas H. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-08-04 20:50


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41250345$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> TC'en sætter ikke langsomt igang. Den overfører alt det moment dækkene kan
> klare - og så lige en smule mere.

Hmm, det vil jeg gerne vide mere om, hvordan den kan overføre mere end
dækkene kan overføre?



Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 21:42


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:Qv7Vc.514$VL5.476@news.get2net.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:41250345$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > TC'en sætter ikke langsomt igang. Den overfører alt det moment dækkene
kan
> > klare - og så lige en smule mere.
>
> Hmm, det vil jeg gerne vide mere om, hvordan den kan overføre mere end
> dækkene kan overføre?

Det kaldes hjulspin. TC'en tillader en smule hjulspin.

M.v.h.



Olesen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-08-04 20:53


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41250345$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> TC'en sætter ikke langsomt igang. Den overfører alt det moment dækkene kan
> klare - og så lige en smule mere.

Det handler vel blot om at få hjulene til at dreje rundt,
og det kan man gøre ved at slippe koblingen langsomt
manuelt, eller få mekanikken til at dreje hjulene - uden spind
i begge tilfælde.

Gætter på, der var rigelig moment under begge forhold ?



Thomas Strandtoft (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-08-04 15:37

"Henrik B." wrote:

> Nu skal du jo huske at meget af det der vises i TopGear er for showets
> skyld. Slå Traction Control til på MB'en og de 8 mand ville flyve to gange
> rundt om jorden.

Pladder, for selv med TC kommer dækkene ikke til at stå bedre fast
og derfor er der en helt naturlig grænse for hvor meget moment der
kan fyres i asfalten. Vi snakker vægt og gummiareal, bagenden på
merceren der trykker ned på den smule gummi baghjulene har i
kontakt med overfladen er tilsyneladende mindre effektiv end den
mængde gummi 8 store gutter har i kontakt med underlaget. Hvis man
skal gøre noget konstruktivt for mercerens chancer må det være at
lukke noget luft ud af de trækkende hjul, så der kommer en større
kontaktflade til underlaget..

Hvis ikke bilen har greb i underlaget er det totalt ligegyldigt
hvor meget moment den kan levere og TC sørger ikke for mere greb,
kun for at skrue ned for momentet til noget der matcher det greb
der nu er..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Nicolai (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-08-04 16:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:<4125006a$0$307$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
> news:6cfacc14.0408190838.459c9c8d@posting.google.com...
>
> > Og aligevel kunne den ikke vinde en simpel tovtrækningskonkurrence mod 8
> mænd ;)
>
> Nu skal du jo huske at meget af det der vises i TopGear er for showets
> skyld. Slå Traction Control til på MB'en og de 8 mand ville flyve to gange
> rundt om jorden.
>
> M.v.h.

Det er da klart det er for showets skyld. Men det var da stadig et
meget sigende show... Lige meget hvor mange kræfter din bil har, så er
det stadig dækkene der sætter begrænsningen for hvor mange af de
kræfter der kan overføres til jorden, og her vinder 16 sko (med en
form for pigge vel) over to brede hjul.

Om bilen kan overføre x% mere kraft til vejen med TC slået til ved jeg
ikke, de slår det jo altid fra når der køres på bane, men det kunne da
være spændende at få atvide hvor meget mere en bil kan slæbe igang
bare man slår TC til.

mvh
Nicolai

www.nk-h.dk

Thomas Strandtoft (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 19-08-04 20:51

"Henrik B." wrote:

> Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste serieproducerede
> personbil:

...men alligevel ikke kraftigere end at den ikke kunne hive afsted
med otte store gutter..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Henrik B. (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-08-04 21:42


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41250496.B38F44AD@carftp.com...
> "Henrik B." wrote:
>
> > Mercedes'en var en CL 65 AMG. Verdens hurtigste og vildeste
serieproducerede
> > personbil:
>
> ..men alligevel ikke kraftigere end at den ikke kunne hive afsted
> med otte store gutter..

I glemmer allesammen at det var regnvådt. Prøv med de samme 8 mand på tør
vej.

M.v.h.



Thomas Strandtoft (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-08-04 15:23

"Henrik B." wrote:

> > ..men alligevel ikke kraftigere end at den ikke kunne hive afsted
> > med otte store gutter..
>
> I glemmer allesammen at det var regnvådt. Prøv med de samme 8 mand på tør
> vej.

Jeg tror ikke det gør den store forskel, bilen var ikke engang tæt
på at trække af med dem og gutterne stod på vådt græs..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

John Sahl (20-08-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 20-08-04 15:30

Thomas Strandtoft wrote:
> Jeg tror ikke det gør den store forskel, bilen var ikke engang tæt
> på at trække af med dem og gutterne stod på vådt græs..

De havde "knopdæk" på

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Henrik B. (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-08-04 21:11


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4123b570$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Spændende, fed, lækker hollandsk bil - Spyker C8. Og en HERREFED motorlyd!

http://www.parkplaceltd.com/makes/SpykerC8Laviolette.asp

M.v.h.



Cosworth POWER (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-08-04 21:58

>> Spændende, fed, lækker hollandsk bil - Spyker C8. Og en HERREFED
>> motorlyd!
>
> http://www.parkplaceltd.com/makes/SpykerC8Laviolette.asp

En oplevelse på LeMans man ikke glemmer. Den bil er der noget helt specielt
over! :)
http://www.lemansarea.dk/rejsen2003/billeder/lemans2003.film1.negativ-11.jpg

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide




No1 (18-08-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 18-08-04 22:59

> Endnu en episode af TopGear, og jeg sad flere gange og skreg af grin. Den
> mand er genial, når det kommer til tyk, tyk ironi og engelsk humor.

Glæd dig til TopGears egen version af OL.

Christabel & Anders (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Christabel & Anders


Dato : 19-08-04 00:49

Nogen der ved hvornår det bliver sendt?
Anders


"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote in message
news:4123d127$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Endnu en episode af TopGear, og jeg sad flere gange og skreg af grin.
Den
> > mand er genial, når det kommer til tyk, tyk ironi og engelsk humor.
>
> Glæd dig til TopGears egen version af OL.



Martin Vollert (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 19-08-04 00:55


"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message news:4123ead0$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nogen der ved hvornår det bliver sendt?

Kommer igen Tordag kl 15:30 og Fredag 21:30 på BBC W.
Ellers er det hver Onsdag kl 21:30.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.




Brian M (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 20-08-04 16:05

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:<4123b570$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> *LOL*
>
> Endnu en episode af TopGear, og jeg sad flere gange og skreg af grin. Den
> mand er genial, når det kommer til tyk, tyk ironi og engelsk humor.
>
> Spændende, fed, lækker hollandsk bil - Spyker C8. Og en HERREFED motorlyd!
>
> Ok Mercedes CL AMG, og så lige min drømmebil - Aston Martin DB9.
>
> M.v.h.


Det fedeste Jeremy har lavet er nu serien som hed "Clarkson`s Car
Years". Det er simpelthen det bedste jeg har set på TV som handele om
biler.

Hvert afsnit havde sit eget emne. F.eks forsøgte han at finde den
bedste Supercar af alle dem man kan få. Jeg kan bl.a huske hvordan han
forsøgte at parallel-pakerer med en Countach inde midt i London. Hvem
sagde dårligt udsyn!!

Der var et afsnit om hvad det var der var så specielt ved sportsvogne.
Et afsnit handlede om GTI`ens historie.

Og så var der et rigtigt spændende afsnit om hvad det var der gik galt
med den engang kæmpe store engelske bilindustri. De gamle værkføre i
programmet kunne fortælle, hvor håbløst det hele gik for sig i
70`erne. Der var også en dobbelttest af en Morris Marina og Austin
Allegro, hvor de ville finde den mest håbløse konstruktion!

Det var spændende programmer, hvor der bag humoren, faktisk var noget
interessant indhold som man kunne blive "klogere" af.

Ukendt (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-08-04 16:14



> Hvert afsnit havde sit eget emne. F.eks forsøgte han at finde den
> bedste Supercar af alle dem man kan få. Jeg kan bl.a huske hvordan han
> forsøgte at parallel-pakerer med en Countach inde midt i London. Hvem
> sagde dårligt udsyn!!

Nu hører Countach ejere heller ikke til "pøblen" som skal parkere og handle
hos høkeren. Folk der har råd til den, handler ikke selv og når de er i
"byen" så foregår det ved at parkere i hotellets garageanlæg langt væk fra
den enlige mor hvis unger lige kommer til at klaske døren fra Lada'en op i
Lambo'en

--
Tom



Brian M (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 21-08-04 10:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<41261519$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> > Hvert afsnit havde sit eget emne. F.eks forsøgte han at finde den
> > bedste Supercar af alle dem man kan få. Jeg kan bl.a huske hvordan han
> > forsøgte at parallel-pakerer med en Countach inde midt i London. Hvem
> > sagde dårligt udsyn!!
>
> Nu hører Countach ejere heller ikke til "pøblen" som skal parkere og handle
> hos høkeren. Folk der har råd til den, handler ikke selv og når de er i
> "byen" så foregår det ved at parkere i hotellets garageanlæg langt væk fra
> den enlige mor hvis unger lige kommer til at klaske døren fra Lada'en op i
> Lambo'en

Nu skulle skulle det jo selvfølgelig også tages som et humoristisk
indslag med en smule seriøsitet indblandet.

Programmet gik jo nettop ud på at finde den "bedste" supercar. Ikke
den hurtigste, flotteste eller sådan noget. Men den som havde det hele
og som man derfor kunne få noget glæde af.
Mange af de allerskrappeste blev lynhurtigt sendt væk som "det
svageste led". En del af dem har man faktisk kun glæde af hvis man har
en racerbane i baghaven. Da de er fuldkommen umulige af køre i, hvis
man bevæger sig inden for et byskilt. Som han f.eks humoristisk
demonstrerede med en Countach.

Han endte med en Ferrari et eller andet. Som både var hurtig, flot,
kørte rigtigt godt og som samtidig var så nem at have med at gøre, at
man sagtens kunne sende konen afsted i den efter cigaretter. Her var
ingen problemer med at hænge på fartbump,elendigt udsyn, hård kobling
eller med et rat som er frygteligt sejt at dreje når man kommer under
100Km/t.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste