Hvilken motion - vægttab
Fra : Nederbasse

Dato : 18-08-04 19:24

Hejsa

Jeg har et par spørgsmål angående motion og vægttab
Jeg er begyndt at cykle lidt fordi jeg har et stillesiddende arbejde og
fylder for meget, men hvad giver mest forbrænding:
15 minutter på en stepmaskine eller 40 minutters cykling med 20-25 km/t ?

Gælder det om at få pulsen højt op eller er det den vedvarende bevægelse der
giver mest ?

Lars

Fra : Faithless

Dato : 18-08-04 19:52

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote
>hvad giver mest forbrænding:
> 15 minutter på en stepmaskine eller 40 minutters cykling med 20-25 km/t ?

I ovenstående eksempel de 40 min. på cykel.

> Gælder det om at få pulsen højt op eller er det den vedvarende bevægelse
der
> giver mest ?

Jeg mener at det gælder om at dyrke motion med så høj itensitet som muligt,
i det tidsrum du har til mortion.
Når du motionere, vil du få mest ud af det hvis du bruger mellem 30-60 min
hver gang.

Faithless

Fra : Daniel Overby

Dato : 18-08-04 20:14

> [...]
> i det tidsrum du har til mortion.
> Når du motionere, vil du få mest ud af det hvis du bruger mellem 30-60 min

Og så skal du sørge for at holde pulsen på ca. 70 % af dit maksimum. Her
forbrænder du mest fedt.

- Daniel

Fra : peet_dk

Dato : 18-08-04 20:53

"Daniel Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Og så skal du sørge for at holde pulsen på ca. 70 % af dit maksimum. Her
> forbrænder du mest fedt.

Du får det til at lyde som om der findes fedtforbrændingszoner! Du
forbrænder fedt hele tiden, du forbrænder bare mere når den lægger på 70%
end når den er på 60%. Men hvis du yder 80% ja.. Så er det endnu bedre!

Mht. hvad der er mest effektivt. Så kommer det igen anden på hvor meget du
presser dig selv. Men prøv at kør på cykel i eks. 10 min ved lav styrke, 10
min ved "ok" styrke. 10 min ved over middel. 5 min MEGET hårdt. Også 5 min
ved lav styrke. Eller bare prøv dig frem. Og brug kcal tælleren på cyklen
som vejl. på hvor effektivt din træning har været. Det er om at tilpasse
motionen til det der er bedst/mest effektivt for dig.

--
-
peet_dk was here

Fra : Nederbasse

Dato : 18-08-04 21:46

> [...]
> som vejl. på hvor effektivt din træning har været. Det er om at tilpasse
> motionen til det der er bedst/mest effektivt for dig.

Altså den cykling jeg taler om er ude i naturen så der er ingen kcal tæller

Jeg kommer lynhurtig til at kede mig hvis jeg bruger redskaber som fx. en
stepmaskine men hvis det er det der skal til så...
helst vil jeg cykle en tur hver aften men hvis det er 'spild af tid' og ikke
giver noget hopper jeg gerne på et redskab af en slags

Lars

Fra : bj

Dato : 18-08-04 22:30

alt har ret. det vil sige at hvad du forbruger af energi er godt i forhold
til vægttab, bare du ikke så bagefter sætter dig til bordet og indtager mere
end det du har forbrændt.

Energi ind = energi ud, mere simpelt kan det ikke være, muskler
forbrænder mere, så det er med at få bygget musklerne op samtidigt med et
vægtab, det kan dog betyde at du måske vil mærke at at tu bliver tungere,
men at tøjet sidder løser. Det betyder bare at du reelt har tabt fedt og
opbygget muskler. Med tiden vil du trods alt spore et vægttab........

Held og lykke med projektet. Tag cyklen det skåner også kroppen mest. Der
er mindst belastning på kroppens bærende dele...

bj

Fra : DaneX

Dato : 19-08-04 09:50

> [...]
ikke
> giver noget hopper jeg gerne på et redskab af en slags

Jamen du har lige selv svaret på, hvad du bør vælge...
Du skriver, at du helst vil cykle en tur hver aften og du kommer til at kede
dig på en stepmaskine.

Så skal du da helt klart vælge cyklen fordi det skal ikke være sådan at du
skal - død og pine - tvinge dig til noget som helst.
Så hvis du har lettest ved at motivere dig til cyklen, så skal du vælge den.

Og som det også er nævnt andet steds, så husk at du skal over den 'magiske
grænse' på 30 minutter. Så får du mest ud af det.

Men det vigtigste for at tabe sig er nu engang stadig kosten.
Hvis din kost ikke er god, så hjælper den motion dig ikke ret meget.

Held og lykke

/Martin

Fra : Alex

Dato : 25-08-04 21:31

On Wed, 18 Aug 2004 20:24:01 +0200, "Nederbasse"
> [...]

>Gælder det om at få pulsen højt op eller er det den vedvarende bevægelse der

Forbrændingen ved stepmaskine, og cykling 20-25 km i timen, er ca. det
samme pr. time.
Hvis du er 185 cm høj, vejer 95 kg og er 35 år, forbrænder du ca. 2850
kilojuel pr. time.

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.