Problem med SF2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-04 17:06

Hej!

Ja så sent som for et par uger siden var jeg lykkelig for min SF2 men så
begyndte den at bøvle.

Først slog jeg det hen som værende mig der var noget galt med men
problemet er som følger:

I starten føltes det som om den var blevet svagere på toppen og i
optræk uden egentlig at kunne mærke det konkret - det føltes bare
sådan (?). Dvs. hvis en som ikke var vant til at køre den prøvede den
så ville han/hun intet mærke. Men man kender jo sin lille baby og ved
når den har det dårligt.

Jeg tænkte det nok gik over.

Her de sidste par dage har den været helt galt. Jeg kan meget svært
presse den over 70km/t og den har mistet 5 km/t på toppen på de
sædvanlige bakker her i byen så den er blevet mere sløv.

Holder jeg stille på bremsen og giver fuld gas så snurrer den ujævnt op
og ned i omdrejninger hvor den normalt holder en jævn gang.

Elstarter røg i dag (2 måneder gammel) og kickstarter kan svært trædes
ned (en del mere modstand end normalt) og hopper ikke op igen. Så jeg
gætter på elstarten gav op pga. en del mere modstand derinde.

Rem og ruller er nye, men ej tjekket om de er færdige. Håber det dog
ikke.

Se det var en lang smøre Den har kørt lidt over 11kkm.

Hvor mon jeg skal søge i morgen når jeg splitter den ad over en kold øl?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-04 17:15

Martin Johansen [6000] skrev:

> Elstarter røg i dag (2 måneder gammel) og kickstarter kan svært trædes
> ned (en del mere modstand end normalt) og hopper ikke op igen. Så jeg
> gætter på elstarten gav op pga. en del mere modstand derinde.

Nåh jo.. glemte lige. Den starter ellers som en svesker selvom omtalte
modstand i kickstarter.

Noget godt er der da tilbage endnu

Fra : C. Christoffersen

Dato : 19-08-04 05:08

Hej Martin !

Det med at kickstarteren går træls, kunne være den lille dims, der når du
træder ned på kickstarteren går i indhak i midten af strartkransen. Der
sidder en fjeder på den. Prøv at smøre den hele vejen rundt. Det plejer at
hjælpe på min SF2. Det med ujævn motorgang har jeg ikke et bud på.

mvh
C.Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 08:14

In article <pan.2004.08.18.16.05.47.816592@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> [...]
>
> Se det var en lang smøre Den har kørt lidt over 11kkm.
>
> Hvor mon jeg skal søge i morgen når jeg splitter den ad over en kold øl?

Kick og elstart, har ikke direkte noget med hinanden at gøre.

Kick'en griber i den lille skive med tænder, der sidder i midten af
startkransen. Mekanikken er simpel. Den er ophængt i et leje af nylon,
i sideskjoldet. Skil det ad og rens det. Smør evt. med lidt kobberfedt.
Nylonlejer skal normalt ikke smøres.
Det skal samles igen, så det passer med at 'halvmånen' bevæger
'sneglen' mest muligt. Sæt evt. et par mærker med en spritpen inden du
skiller ad.

Remtransmisionen mister power når den bliver varm. Det kan derfor
sagtens være varmebølgen der har gjort det mærkbart.
En kold transmision fungerer bedre end en varm m.h.t. acelleration.

Hvad er ideen med at tage bremsen og gasse op?????

Du kan prøve at sætte tomgang en lille smule op. Derefter justerer du
luftskruen til max. omdrejninger, og så en smule tilbage (1/4 omgang)
mod federe blanding.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-04 08:30

Hekto skrev:

> Kick og elstart, har ikke direkte noget med hinanden at gøre.

OK.

> [...]
> med at 'halvmånen' bevæger 'sneglen' mest muligt. Sæt evt. et par
> mærker med en spritpen inden du skiller ad.

Jeg vil prøve det.

> Remtransmisionen mister power når den bliver varm. Det kan derfor sagtens
> være varmebølgen der har gjort det mærkbart. En kold transmision
> fungerer bedre end en varm m.h.t. acelleration.

Det har ikke været varmen desværre. Det kom før det blev varmt i vejret.

> Hvad er ideen med at tage bremsen og gasse op?????

Ideen er at jeg startede fra et lyskryds og den gled et eller andet sted
og skiftede _meget_ hurtigt gear til højeste remskive.

Næste lyskryds prøvede jeg stuntet og den gled op og ned i omdrejninger
ikke pga. ujævn motorgang men fordi "et eller andet" fik den til det.

> Du kan prøve at sætte tomgang en lille smule op. Derefter justerer du
> luftskruen til max. omdrejninger, og så en smule tilbage (1/4 omgang) mod
> federe blanding.

Se ovenfor.

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 08:56

In article <pan.2004.08.19.07.30.28.340864@website.tuxx.dk>,
> [...]
>
> Næste lyskryds prøvede jeg stuntet og den gled op og ned i omdrejninger
> ikke pga. ujævn motorgang men fordi "et eller andet" fik den til det.

Der kan løbe 2T-olie fra kaburatoren ned igennem samlingen
sideskjold/motor, og fedte koblingen til.

Tag den af og rens den, eller hæld en smule rensebenzin igennem
hulerne, og tør den med en klud, bagfra'.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-04 18:57

Hekto skrev:

> [...]
> sideskjold/motor, og fedte koblingen til.
>
> Tag den af og rens den, eller hæld en smule rensebenzin igennem hulerne,

Det var ikke problemet. Jeg har fået den lavet nu.

Det var min under 1000km gamle kilerem som var trevlet en hel del op med
det resultat at tråde havde viklet sig ind i alt muligt, ruller,
variomatic, kobling, starter, alt simpelthen.

Det hele blev adskilt, renset, smurt og der kom ny rem, ruller samt
nylonstyr i. Elstarter virkede igen efter jeg fik alle den kunstof viklet
af tandhjulet.

Den kører som en sveske igen

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 19:10

In article <pan.2004.08.19.17.56.36.538004@website.tuxx.dk>,
> [...]
> det resultat at tråde havde viklet sig ind i alt muligt, ruller,
> variomatic, kobling, starter, alt simpelthen.

tjaaa ... sikke noget L...!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-04 19:14

Hekto skrev:

> tjaaa ... sikke noget L...!

Ja. Jeg havde en mistanke men slog det hen da remmen ikke var mere end et
par måneder gammel max ~1000 km.

Jeg gyser ved tanken om at jeg havde kørt videre og den så var sprunget