Gratis syns-tjæk...?
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 15:16

Hejsa

For et par år siden var det ikke ualmindeligt, at man på et autoriseret
værksted kunne få en *gratis* gennemgang af potten før syn - således at man
ikke mødte op til perodisk syn med en bil, der bremsede skævt, havde
sprungne pærer, havde huller i bunden etc, etc..

Kan man stadig det..?

Jeg er i Kbh. til og med fredag, så hvis der er nogen, der har nogle gode
tips - så sig endelig frem..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Casper Bang

Dato : 18-08-04 15:22

> [...]
> ikke mødte op til perodisk syn med en bil, der bremsede skævt, havde
> sprungne pærer, havde huller i bunden etc, etc..

Jeg kunne da forestille mig at du kan køre op til værkstedet, og høre dem
ad - selvfølgeligt imod at de får lov til at udbedre alle fejl de finder.
Mon ikke det kan lade sig gøre? Man kan altid spørge værkstedet...

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 15:30

> Jeg kunne da forestille mig at du kan køre op til værkstedet, og høre dem
> ad - selvfølgeligt imod at de får lov til at udbedre alle fejl de finder.

Den "blanco-check" ønsker jeg ikke at udstede.

Nogle af fejlene ønsker jeg muligvis ikke at få udbedret - andre af fejlene
er det pågældende værksted måske for dyre med i forhold til andre steder.

Jeg ønsker - såfremt det kan lade sig gøre - en gratis gennemgang, der kan
tjene som grundlag for en videre drøftelse af forløbet og en eventuel
forhandling om prisen for reparationen.

Konkret har jeg en mistanke om, at der er noget skævbremsning på min bil.

Findes "gratis synscheck" mon stadig..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 18-08-04 16:00

Jan W Nielsen wrote:
> Findes "gratis synscheck" mon stadig..?

Jeg mener der findes et sted i Køge der tager 99,- for
sådan en "fejlliste"

Det ligger Marksvinget 21 stykker mener jeg..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 16:10

Hej!

John Sahl wrote:

> Jeg mener der findes et sted i Køge der tager 99,- for
> sådan en "fejlliste"

Dvs. de tager 99,- for et gratis synscheck?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 18-08-04 16:16

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Dvs. de tager 99,- for et gratis synscheck?

Nej, for sådan en "fejlliste"

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-08-04 16:29

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Den "blanco-check" ønsker jeg ikke at udstede.

Tillykke med din nye Porsche Cayenne Turbo
Hvor kan den købes og hvad koster sådan en cykel?

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 16:47

> Tillykke med din nye Porsche Cayenne Turbo
> Hvor kan den købes og hvad koster sådan en cykel?

Mange tak - jeg er rigtig glad for den .. ... selvom jeg endnu ikke har
haft andet end en times tid til at køre på den.

Jeg har købt selve cyklen hos http://www.jensen-cykel.dk/ i Århus.

Den har en *komplet* Shimano Deore-gruppe, hvor der altså ikke er brugt
billigere nav, fittings etc. Samtidig her jeg købt en trådløs cykelcomputer,
en særlig og ekstremt kraftig xenon-lignende forlygte med 5 mega-dioder (se
nyt billede i dk.binaer.motor), halvskærme og lås. (Der er monteret 23 mm
slicks - men jeg skal nok have noget kraftigere på.)

Jeg gav 8.000 kroner for cyklen, da jeg havde en tjeneste til gode i
butikken, og det er 2-3.000 kroner billigere end nogen andre steder, hvor
jeg har kikket.

(De sælger en alm mountainbike med *komplet* Deore-gruppe for 3995,-. Hvis
man vil have en cykel med *komplet* XT-gruppe kan man få den for 6995. -
stik den..!!)

Det skal siges, at det kostede ekstra at få specialfremstillet
Porsche-skiltene og at få den lakeret op i original Porsche-lak. (950
kroner).

Det er faktisk synd, at billedet ikke er bedre - den kommer slet ikke til
sin ret på det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 17:00

http://tinyurl.com/43p8g

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-08-04 18:51

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse news:41237a08$0$214

> Det er faktisk synd, at billedet ikke er bedre - den kommer slet ikke til
> sin ret på det.

Jeg syntes faktisk den er rigtig flot. Den kunne sagtens gå for at være en
original Porsche cykel

Her er en original Porsche Cayenne Turbo med lidt ekstraudstyr:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111140823704

/Mark.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-08-04 19:59

"Jan W. Nielsen" wrote:

> Det skal siges, at det kostede ekstra at få specialfremstillet
> Porsche-skiltene og at få den lakeret op i original Porsche-lak. (950
> kroner).

Okay, jeg troede lige du var gået amok og havde købt en af de der
kulfiber Porsche cykler, ligger de ikke omkring de 35-40.000
kroner?? Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener din cykel er
fed, ja faktisk er den egentlig federe nu hvor det viser sig den
ikke er tysk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 23:18

> [...]
> kroner?? Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener din cykel er
> fed, ja faktisk er den egentlig federe nu hvor det viser sig den

Mange tak for de pæne ord til jer begge..

Nej, for dulan - jeg har sgutte penge til at købe sådan en "ægte"
Porsche-cykel. Det har heller ikke været meningen at få den til at ligne en
"ægte".

Det er mere ment som en gimmick - at der står Cayenne Turbo på den.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Christabel & Anders

Dato : 18-08-04 20:52

Dette er selvfølgelig ikke i KBH, men her i Himmerland kører Peugeot
forhandleren i Aars og Hobro med gratis synstjek - reklamere med det i den
lokale avis.
Klik her for at se deres hjemmeside: http://www.peugeot.dk/hobro/default.htm
Jeg fik vognen gratis synstjekket sidste år og et tilbud om at gøre den
klar, som jeg aldrig benyttede mig af.
Mvh

Anders

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-08-04 13:42

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> ikke mødte op til perodisk syn med en bil, der bremsede skævt, havde
> sprungne pærer, havde huller i bunden etc, etc..

Er det dette du mener:

<http://www.stubbe.dk/content.php?siteid=9>

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)