Volle 850 stc.
Fra : Tine & Thomas

Dato : 18-08-04 14:20

Hej alle.

Vi (mig og fruen) er blevet noget forelsket i en Volvo 850 stc.

Vores pengepung siger at det skal være en 95-96.
helst en 2.5 10v (144hk) selv om der skulle være noget skup i en 20v (170hk)
men den er nok noget peberet i forsikring!

Vi er godt klar over at den ikke vinder noget verdens mesterskab i at køre
langt på literen!

Vi har også lagt mærke til at svenskerne mest køre rundt i de lidt ældre 740
og de noget nyere v70. Men, der er noget langt imellem en svensk 850!
Ved de noget om den model som vi ikke gør?

Så, vi søger nogle erfaringer fra folk som en ejer at et sådent automotobil!
Hvad skal vi kigge efter nå vi skal ud og handle?
Hvad med en inport fra Tyskland? Ham her har en del holdende:
http://www.korsvejensbilcenter.dk

På forhånd tak...

/Thomas

Fra : Olesen

Dato : 18-08-04 17:34

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal vi kigge efter nå vi skal ud og handle?

Hold øje med rust i skærmkanterne.
Dêt er dêr jeg umiddelbart ser den eneste svaghed (nabo'ens m.fl..)

Fra : Allan Møller

Dato : 18-08-04 18:13

> [...]
> og de noget nyere v70. Men, der er noget langt imellem en svensk 850!
> Ved de noget om den model som vi ikke gør?

Der synes jeg at du tager fejl - vil mene at jeg ser langt flere 850 / 855
end 740 og jeg bor herovre.

Mvh. Allan

Fra : Tine & Thomas

Dato : 18-08-04 20:41

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> 740
>
> Der synes jeg at du tager fejl - vil mene at jeg ser langt flere 850 / 855
> end 740 og jeg bor herovre.

Det var godt at høre.

Jeg har elles gået og holdt godt øje her i det danske ferieland! Og her har
jeg set mange danske og tyske 850'ere og knap så mange svenske...

Så troede jeg jo straks: "Svenskerne må vide noget om volvo'er! Og køre de
ikke i 850! Så må der være noget galdt!!!" Men, nej...

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-08-04 03:51

Øhh her VÆLTER da ligefrem med 740 over det hele, ja Volvo´er og Saab biler
generelt faktisk.. Kører selv en Saab 9000
En kollegas Volvo 850 10V skulle have skiftet vippearme mm pga højlydt
tikken efter bare 250 000 Km så tjek at den er lydløs inden i køber det er
ganske dyrt at lave nemlig
Ps jeg bor i Malmø hvor gemmer du dig henne Allan
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Ps: Gerner du er Offtopic FUT Dk.Offtopic.Spam.Gerner

Fra : Allan Møller

Dato : 19-08-04 19:26

> Ps jeg bor i Malmø hvor gemmer du dig henne Allan

10 km uden for - i Oxie.

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 19-08-04 19:29

> 10 km uden for - i Oxie.

Nu efter at have set din homepage - det var vel ikke dig som "listede" dig
over broen med ca. 80-90 Km/t pga. den let stærke sidevind i morges ca. kl.
6.45

Ligner den MC.

Mvh. Allan