Dyr parkering?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 14:07

Hej!

Kan det virkeligt passe, at 1 time og 21 minutters parkering på Israels Plads
(Kbh) skal koste <suk> 40,-?!

Det varer skisme da ikke længe før folk holder sig helt væk fra København :,(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 18-08-04 14:18

> [...]
> (Kbh) skal koste <suk> 40,-?!
>
> Det varer skisme da ikke længe før folk holder sig helt væk fra København
:,(

Jeg blev ligeledes overrasket over prisen i selvsamme parkeringshus
forleden, man skal ikke have ærinde i mange timer før det bedre kan betale
sig at holde ulovligt og få en bøde. Overvej evt. at parkere ved Fields (fri
parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag henholdsvis
metroen eller S-toget til centrum næste gang.

Fra : David Bjergsø

Dato : 18-08-04 14:50

> Overvej evt. at parkere ved Fields (fri
> parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag
henholdsvis
> metroen eller S-toget til centrum næste gang.

ja, det er vil egentlig også formålet med parkeringsafgiften, at få folk til
at tage det offentlige, mener jeg :)

/D

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 18-08-04 15:13

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
> henholdsvis
> >

> ja, det er vil egentlig også formålet med parkeringsafgiften, at få folk
til
> at tage det offentlige, mener jeg :)

CarPark, EuroPark og hvad de ellers hedder har vist ikke andet formål end at
tjene penge, hvis der er en regulering fra offentlig side, så er det
garanteret ikke en minimums grænse for afgiften, snare en maksimumgrænse.

Fra : GiWeo

Dato : 18-08-04 14:59

Hejsa

> [...]
>parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag henholdsvis
>metroen eller S-toget til centrum næste gang.

Fields har ikke fri parkering !!!

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 18-08-04 15:12

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Fields har ikke fri parkering !!!

Er du sikker? - _har_ de så haft det? - jeg har da ikke betalt de par gange
jeg har været der.

Fra : GiWeo

Dato : 18-08-04 15:18

Hejsa

>Er du sikker? - _har_ de så haft det? - jeg har da ikke betalt de par gange
>jeg har været der.

Så har du holdt der i meget kort til - eller hold på Bella Centers
plads på den anden side af vejen - der er det nemlig gratis når der
ikke er "aktivitet" i Centret

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : TGD

Dato : 18-08-04 17:24

> Hejsa

> Så har du holdt der i meget kort til - eller hold på Bella Centers
> plads på den anden side af vejen - der er det nemlig gratis når der
> ikke er "aktivitet" i Centret

Bella Centerets parkering er ikke gratis længere, det er Car Park der
bestyrrer det nu.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 15:40

Hej!

Bo Kaspersen wrote:

> [...]
> parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag henholdsvis
> metroen eller S-toget til centrum næste gang.

Tja, nu koster det "heldigvis" kun 12,- (så vidt jeg husker) i timen at parkere
på gaderne hvor P-huset er, så jeg gider ikke køre i det næste gang. Havde bare
travlt og der var ikke lige nogen pladser at finde...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Elbarto

Dato : 18-08-04 22:48

"Bo Kaspersen" <noemail@in.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
> parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag
henholdsvis
> metroen eller S-toget til centrum næste gang.

Det er da lykkedes mig fint det sidste døgnstid af finde pakering i KBH
gratis bla i små sidegader

Elbarto

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 22:55

Hej!

Elbarto wrote:
> Det er da lykkedes mig fint det sidste døgnstid af finde pakering i KBH
> gratis bla i små sidegader

Godt for dig :) Jeg havde bare travlt og fandt ingen... Andre gange kan der være
god plads netop når man skal bruge det, men pågældende tidspunkt var jeg ikke
heldig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning

Dato : 21-08-04 15:36

>sig at holde ulovligt og få en bøde. Overvej evt. at parkere ved Fields (fri
>parkering) eller Fisketorvet (3 timers fri parkering) og så tag henholdsvis

Der er absolut ikke fri parkering ved Fields- første time er gratis,
derefter 9,-/time.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 18-08-04 17:01

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Kan det virkeligt passe, at 1 time og 21 minutters parkering på
> Israels Plads (Kbh) skal koste <suk> 40,-?!

Tjaeh ... S-toget her fra Allerød koster i omegnen af 25 kr. Hvis jeg
er 1½ time i København skal jeg have en ny billet hjem igen.
Hvis konen skal koster det dobbelt. Børnene kører heldigvis stadig på ½
pris.

Din parkeringsafgift er jo ikke dyrere end en gennemsnitlig fadøl på et
værtshus.

mvh
Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 17:04

Hej!

Peter Weis wrote:

> Din parkeringsafgift er jo ikke dyrere end en gennemsnitlig fadøl på et
> værtshus.

Tja, nu drikker jeg heller ikke fadøl, såeh

Grunden til at jeg spørger, er at jeg mener det kostede mindre at holde i
p-huset sidst jeg var der. Men det er åbenbart standardtariffen :,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-08-04 16:59

En helt masse bits fra Kim Voss Schrader til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Tja, nu drikker jeg heller ikke fadøl, såeh
>
> Grunden til at jeg spørger, er at jeg mener det kostede mindre at holde i
> p-huset sidst jeg var der. Men det er åbenbart standardtariffen :,-(

Nu ved jeg ikke hvornår du sidst var der, men jeg mener da at tariffen var ca.
det samme tilbage i januar, da jeg skulle holde der et par timer.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Kloning af Poul Nyrup er ikke Sci-Fi - Det er perverst!"
-- ukendt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-08-04 07:53

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Hvis konen skal koster det dobbelt.

Hvordan det - bruger hun 2 sæder ?

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Peter Weis

Dato : 19-08-04 19:00

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvordan det - bruger hun 2 sæder ?

hmm ... det kunne være jeg skulle læse korrektur på mine indlæg her.
Hidtil har jeg kun gjort det for alvor når jeg skrev i dk.kultur.sprog.

mvh
Peter

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-08-04 23:10

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>hmm ... det kunne være jeg skulle læse korrektur på mine indlæg her.

Naehhhh, det går nok - jeg "så" bare en spirende joke ;)

>Hidtil har jeg kun gjort det for alvor når jeg skrev i dk.kultur.sprog.

Jeg gør det yderst sjældent .......

(phewwww, der er langt hjem fra Stockholm, især når man har fået
asfalt-eksem ;)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-08-04 23:23

> (phewwww, der er langt hjem fra Stockholm, især når man har fået
> asfalt-eksem ;)

Hvor lang tid tager det egentligt at køre fra Stockholm hjem til ? (hvor du
nu bor)?

Kunne måske godt tænke mig at "turiste" Stockholm...

Mvh

Emil

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-08-04 05:20

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Hvor lang tid tager det egentligt at køre fra Stockholm hjem til ? (hvor du
>nu bor)?

Det tog mig, fra jeg trillede Rekorden ud af Stockholm klokken 16, til
jeg trillede ind ad min indkørsel, sådan cirka midt på Stevns klokken
23:30 med 4 smøgpauser undervejs.

Jeg bruger 50 liter på den tur (666km) - så den gamle tøs klarer det
søreme i fin stil ~ 13.2 på literen i snit.

>Kunne måske godt tænke mig at "turiste" Stockholm...

Kan anbefales ;)

Selv om turen frem og tilbage 4 gange på 2 uger er lidt, well,
anstrengende, men hva' pokker, en gang Creedence Clearwater, og "The
midnight Special" for fuld skue hjælper da på humøret...

jeg har taget turen i 3 forskellige biler nu, bare for sjov !

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-08-04 09:46

> [...]
>
> Jeg bruger 50 liter på den tur (666km) - så den gamle tøs klarer det
> søreme i fin stil ~ 13.2 på literen i snit.

Tak for info. Er der noget ved at køre på den svenske motorvej E4 til
Stockholm? Jeg mener, er det en rimelig pæn rute?

> Selv om turen frem og tilbage 4 gange på 2 uger er lidt, well,
> anstrengende, men hva' pokker, en gang Creedence Clearwater, og "The
> midnight Special" for fuld skue hjælper da på humøret...

Ja, en gang frem og tilbage er sjovt og oplevelsesrig da man jo ikke kender
ruten og omgivelserne, ved anden, tredje tur bliver det hurtigt kedeligt.

> jeg har taget turen i 3 forskellige biler nu, bare for sjov !

Også i Spirilen?

Mvh

Emil

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-08-04 16:24

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Tak for info. Er der noget ved at køre på den svenske motorvej E4 til
>Stockholm? Jeg mener, er det en rimelig pæn rute?

Yes !! - faktisk ret storslået, og de der svenske søer, er jo ikke
just vandpytter ;)

>Ja, en gang frem og tilbage er sjovt og oplevelsesrig da man jo ikke kender
>ruten og omgivelserne, ved anden, tredje tur bliver det hurtigt kedeligt.

Ikek rigtigt - 3'die gang kender man ruten, og kigger så rigtigt efter
hvad der gemmer sig i krattet

>Også i Spirilen?

Niks, så havde jeg ikke råd til at skrive herinde mere ;)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-08-04 18:14

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Niks, så havde jeg ikke råd til at skrive herinde mere ;)

Jeg har prøvet turen til Stockholm i en US V8'er, vi måtte tanke 2 gange på
vej derop, og en gang på tilbagevejen
Mener at vi tog omkring 60 - 70 liter pr. tankning.
Og efter sådan en ca. 1200 km, så har man altså fået V8 bulder nok for en
tid

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-08-04 19:39

> Yes !! - faktisk ret storslået, og de der svenske søer, er jo ikke
> just vandpytter ;)

Great, så skal jeg vel til Stockholm til efteråret!

> Ikek rigtigt - 3'die gang kender man ruten, og kigger så rigtigt efter
> hvad der gemmer sig i krattet

Det gør vi så bare på hjemvejen

> Niks, så havde jeg ikke råd til at skrive herinde mere ;)

Nå ja...

Mvh

Emil

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-08-04 10:24

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:
> jeg har taget turen i 3 forskellige biler nu, bare for sjov !

Hehe, men dog ikke i Spirillen? Det er jo her Creedence kommer til sin ret

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som VIL købe 'kaner næste sommer....)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-08-04 16:24

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Hehe, men dog ikke i Spirillen? Det er jo her Creedence kommer til sin ret

En Spiril behøver ikke musikanlæg, den ka' selv ;)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-08-04 17:14

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> En Spiril behøver ikke musikanlæg, den ka' selv ;)

I tomgang og ved acceleration, ja :)

Dog er den jo rent faktisk stille når man kører ved jævn hastighed, og så man
man jo proppe lidt CRR på :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 17:10

> [...]
> (Kbh.) skal koste <suk> 40,-?!
> Det varer skisme da ikke længe før folk holder sig helt væk fra København

Sikkert.

Man kan sende en venlig hilsen til de samme klynkere, der ikke kan forstå,
at detailhandlen rykker uden for byerne.

Men pyt med det - de opfindsomme "røde" politikere mener da bare, at vi bare
skal lovgive os ud af det problem også. Lad os bare stille hindringer i
vejen for det, som folk i virkeligheden helst gerne vil.

Forbyd storcentrene, der er dimensioneret til folks reelle verden og behov.
Forbyd bilerne, forbyd parkeringspladser, forbyd storcentrene - forbyd det
hele... eller belæg det i det mindste med kolossale afgifter, så vi får
flere penge, som vi kan bruge ukritisk på alverdens pis og papir..

Vi sender en venlig hilsen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-08-04 23:41

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Plads (Kbh) skal koste <suk> 40,-?!
>
> Det varer skisme da ikke længe før folk holder sig helt væk fra

Hmmm.... så skulle Stockholm være totalt affolket? Der fik vi forvildet
os ind i et parkeringshus hvor det kostede 1 kr./min. - 60 kr. pr. time!
Priserne for gadeparkering var ikke meget billigere.

Mvh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-04 19:18

Lars L. Hansen skrev:

> Hmmm.... så skulle Stockholm være totalt affolket? Der fik vi forvildet
> os ind i et parkeringshus hvor det kostede 1 kr./min. - 60 kr. pr. time!
> Priserne for gadeparkering var ikke meget billigere.

Og jeg som parkerer i Kolding til 2,- pr. kvarter... (eller finder en af
de utallige andre steder man kan parkere gratis).

Så kan I lære at bo i de store storbyer

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-08-04 21:31

On Thu, 19 Aug 2004 20:18:20 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Og jeg som parkerer i Kolding til 2,- pr. kvarter... (eller finder en af
>de utallige andre steder man kan parkere gratis).

1 kr pr 8 minutter ved den lokale føtex *G*. Er fandme så billigt at man
næsten lige så godt kan lade være med at betale :). Men husker nu at
gøre det da vi ellers bare risikerer at det bliver sat i vejret.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-04 22:20

Thunderbird [7100] skrev:

> 1 kr pr 8 minutter ved den lokale føtex *G*. Er fandme så billigt at man
> næsten lige så godt kan lade være med at betale :). Men husker nu at
> gøre det da vi ellers bare risikerer at det bliver sat i vejret.

Enig - jeg har ingen kvaler ved at proppe et par kroner i.

Fra : Henning

Dato : 21-08-04 15:39

On Wed, 18 Aug 2004 15:07:09 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>(Kbh) skal koste <suk> 40,-?!
>
>Det varer skisme da ikke længe før folk holder sig helt væk fra København :,(

De burde sætte det op til det dobbelte, så kunne vi, der bor i Kbh K,
finde en p-plads om aftenen

Henning
hsb@(fjernes)image.dk