[Xnews]flere underlige ændringer
Fra : Kate

Dato : 18-08-04 13:04

Jeg har længe brugt Xnews med stor fornøjelse, men nu er der sket 3
ændringer, som jeg ikke kan henføre til en aktivitet (bevidst) fra min
hånd.
For det første, når jeg vil svare på indlæg åbner den udenfor skærmen.
Dvs hvis jeg maximerer kommer beskeden frem så jeg kan skrive, men når
jeg "bare" har en mindre størrelse vindue, så smutter det op over
skærmen. Ingen skærmstørrelsesændringer har endnu kunnet hjælpe så jeg
kunne "hive" den ned. Det er irriterende.
For det andet, lige pludseligt har den ændret så qoutet tekst ikke er
farvet, men bare sort som resten af teksten. Jeg har hele tiden syntes
det var en god ting, fordi det gjorde det lettere at skelne mellem hvem
der har skrevet hvad.
For det tredje, en mindre ting, men alligevel....Lige pludeseligt
skriver den headers beskedvinduet. Det har den ikke gjort før.

Kan nogen hælpe med hvad der dog kan være gået galt? Specielt de to
første ting vil jeg meget gerne ha' ændret tilbage.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 13:58

Kate wrote:

> [...]
> skærmen. Ingen skærmstørrelsesændringer har endnu kunnet hjælpe så jeg
> kunne "hive" den ned. Det er irriterende.

Hvis du højreklikker på programmet i processlinien, så kan du vælge
flyt. Det bruger du så pil-tasterne til. Prøv lige at "øve" dig på et
vindue som du kan se for at finde ud af hvordan det gøres. Enter bruges
til at "godkende" flytningen, Esc bruges til at annulere.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kate

Dato : 18-08-04 14:42

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in

> [...]
> dig på et vindue som du kan se for at finde ud af hvordan det
> gøres. Enter bruges til at "godkende" flytningen, Esc bruges til

Tak for det. Jeg havde prøvet med flyt-funktionen, men troede det
skulle gøre med musen derfor virkede det ikke. Det gjorde din metode.
Skønt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-04 22:30

Kate skrev:

> [...]
> hele tiden syntes det var en god ting, fordi det gjorde det
> lettere at skelne mellem hvem der har skrevet hvad.

Har du prøvet at trykke Ctrl + F1 og gå ind under fanebladet
'Fonts and Colors'? Måske er 'Quoted Level (0)' stillet til
samme farve som feltet 'Regular Text'.

> For det tredje, en mindre ting, men alligevel....Lige
> pludeseligt skriver den headers beskedvinduet. Det har den
> ikke gjort før.

Mener du, at den tager alle headers med, når du svarer på et
indlæg?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kate

Dato : 18-08-04 23:06

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Har du prøvet at trykke Ctrl + F1 og gå ind under fanebladet
> 'Fonts and Colors'? Måske er 'Quoted Level (0)' stillet til
> samme farve som feltet 'Regular Text'.

Der har jeg godt nok aldrig rodet før, men alle felter stod som
"sample" Så jeg har nu leget lidt med tingene. Tak

> Mener du, at den tager alle headers med, når du svarer på et
> indlæg?

Nej, bare det at jeg åbner et indlæg for at læse det står nu disse
headers:

Subject: Re: [Xnews]flere underlige ændringer
From: Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
Date: 18 Aug 2004 13:42:25 GMT

Altså i selve indlægget det har der ikke gjort før.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-04 23:23

Kate skrev:

[Setup > Font & Colors]
> Der har jeg godt nok aldrig rodet før, men alle felter stod
> som "sample" Så jeg har nu leget lidt med tingene. Tak

Det står normalt 'Sample' i alle felterne ja, men farven på teksten
'Sample' i feltet 'Quoted Level (0)' og 'Additional Levels 1, 2, 3'
osv., skal være forskellig, hvis du ønsker, at de forskellige citat-
niveauer skal have forskellige farver.
Ved at klikke på selve teksten, kommer der et nyt vindue op, hvor
du kan bestemme font, fontstørrelse og farve.

> Nej, bare det at jeg åbner et indlæg for at læse det står nu
> disse headers:
>
> Subject: Re: [Xnews]flere underlige ændringer
> From: Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
> Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
> Date: 18 Aug 2004 13:42:25 GMT

Nå på den måde. Det kan styres inde fra Setup > Display.
I feltet 'Visible headers in article viewer', kan du bestemme, hvilke
headers Xnews skal vise. Hvis du fjerner alle linierne i det felt og
klikker på OK, burde den ikke vise noget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kate

Dato : 18-08-04 23:39

> [...]
> hvilke headers Xnews skal vise. Hvis du fjerner alle linierne i
> det felt og klikker på OK, burde den ikke vise noget.

Det troede jeg var det der styrede viste data ude i datavinduet. Håber
du forstå hvad jeg mener.
Imellemtiden prøvede jeg at lægge en frisk urørt version af Xnews ind
på en anden disk og kunne der se hvordan Xnews ser ud som default,
hvilket er det jeg altid har brugt. Det der må være sket er at jeghar
fået trykket på knappen "Use Window's colors for backgrounds" og det er
så her det går galt. Da alt jo ser anderledes ud overreagerer jeg nok,
for så har de førnævnte headers faktisk altid stået der, men jeg er
blevet så vant til den grønne farve at jeg ikke mere lægger mærke til
dem.
Ved du hvordan jeg kommer ud af "windows show", jeg har forsøgt at
lægge Xnews oveni, men det ændrer jo intet (det vidste jeg egentligt
godt, men det var et forsøg værd)?
Jeg har kigget i xnews.ini filen, men kan godt se at det vil være et
skud i blinde at pille der.

Fra : Kate

Dato : 18-08-04 23:51

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Jeg har kigget i xnews.ini filen, men kan godt se at det vil være et
> skud i blinde at pille der.

Det hjælper at tænke sig om
Jeg kiggede i den frisk installerede version og så hvilke linjer der
ikke var i den ini-fil i forhold til min gennemrodede version. Så
fjernede jeg de linjer, hvilket var mange, og vupti, min Xnews ser
rigtig ud igen.
Mange tak for hjælpen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-04 00:10

Hej Kate, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> ikke var i den ini-fil i forhold til min gennemrodede version. Så
> fjernede jeg de linjer, hvilket var mange, og vupti, min Xnews ser

Tip: Tag en kopi af ini-filerne når alt ser ud som ønsket.
Når du så fremover ændrer noget og tjekker, at det virker som ønsket,
tager du en ny kopi.

Visse andre filer ændrer sig også (fx servernavn1.Xnewsrc,
servernavn1.newsrc, servernavn2.Xnewsrc, servernavn2.newsrc ... etc.)

Bruger du fx Windows Commander og er doven, kan du gøre som mig. Jeg
zipper blot hele folderen til D:\Safe\Xnews.zip (hvor der er så mange
andre zip-filer i samme D:\Safe\).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-04 23:57

Kate skrev:

['Visible headers in article viewer']
> Det troede jeg var det der styrede viste data ude i datavinduet.
> Håber du forstå hvad jeg mener.

Article Viewer er det vindue, man ser selve indlægget i.
Altså det vindue, som du ser mit indlæg i, når du læser dette.
Hvis du vælger at svare på et indlæg er det editor-vinduet, du
får frem. Jeg troede i første omgang, at det var editor-vinduet,
du så alle headers i.

> Da alt jo ser anderledes ud overreagerer jeg nok, for så har
> de førnævnte headers faktisk altid stået der, men jeg er
> blevet så vant til den grønne farve at jeg ikke mere lægger
> mærke til dem.

Jeg mener, at man normalt ser Subject:, From: og Newsgroups:,
men er ikke sikker. Kan ikke huske standardindstillingen længere.
Jeg har selv indsat væsentlig flere headers, end hvad der bliver
vist som standard.

> Ved du hvordan jeg kommer ud af "windows show", jeg har
> forsøgt at lægge Xnews oveni, men det ændrer jo intet (det
> vidste jeg egentligt godt, men det var et forsøg værd)?
> Jeg har kigget i xnews.ini

Jeg er ikke med på, hvad du mener med "windows show", så det
kan jeg desværre ikke hjælpe med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-04 00:18

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har selv indsat væsentlig flere headers, end hvad der bliver
> vist som standard.

Ja, bl.a. og ikke mindst "followup-to" er rar at få vist.

Man opdager faktisk helt automagisk, om der er noget dér, da linjen
bliver vist, hvis der er og ellers ikke. Ved bladring gennem nogle
indlæg bemærker man helt uden at læse headerlinjerne som sådan, hvis et
indlæg pludselig har en vist headerlinje mere.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-04 23:59

Kate skrev:

> Så fjernede jeg de linjer, hvilket var mange, og vupti, min
> Xnews ser rigtig ud igen.

Nå så bare glem <news:cg0tsj.100.1@tgm.dyndns.dk>. Jeg nåede ikke
at få hentet <news:4123dd3d$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
inden jeg sendte det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-08-04 00:30

Rudi Stegen skrev:

> Ja, bl.a. og ikke mindst "followup-to" er rar at få vist.

Ja og efter min mening også message-id, så man ikke skal til
at slå headeren til for at få den linie kopieret.

Jeg får pt. vist følgende (hvis de er tilstede selvfølgelig).

subject
from
newsgroups
followup-to