En svær en ?
Fra : Weissert

Dato : 18-08-04 08:41

Mange af jer kender sikkert filmen "sidste år er længe siden" med Emilio
Estevez.

I starten af filmen, hvor man ser de 2 "brødre" komme gående på gaden, hører
man en sang. Den sang kan jeg simpelthen ikke finde titel eller kunstner på.

Det er jo ikke "that was then this is now" så er der nogen der kan løse
denne opgave ?

Fra : Jette

Dato : 18-08-04 09:33

Weissert <weissert@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> titel eller kunstner på.
>
> Det er jo ikke "that was then this is now" så er der nogen der kan

Mon ikke sangen er med på soundtracket fra filmen.

That was then - this is now
1992
Forlag: Mega
Opstilling i folkebiblioteker: Rock. Antologier
Mega MRCD 3209
Indhold:
Incognito: Don't you worry'bout a thing
K.W.S.: Please don't go
Toro, Paolo: I'm so excited
Right Said Fred: Daydream
The Cover Girls: Wishing on a star
Paradise Blue: Je t'aime - moi non plus
Dakeyne: I got you (I feel good) / Dakeyne/James Brown
Zapp Zapp: The same thing
L.C.G.C.: I'll take you there
Simon, Symone: I will survive
Messiah: I feel love
Rhonda & Physical Motion: It's my party
Miami House Attack: Rock my no. 1's / Miami House Attack feat. George
McCrae
Dr. Baker: Save your love for me

Ovenstående er fundet via søgning i bibliotek.dk. Desværre tror jeg ikke at
du kan bestille den, idet den kun står på Statsbiblioteket i Århus som ikke
låner ud af deres musiksamling.

Mvh
Jette

Fra : Weissert

Dato : 18-08-04 09:52

Filmen er fra 1985, så forstår ikke helt det skulle være det rigtige
soundtrack fra 1992 ?.. Men kigger videre :)

Fra : Jette

Dato : 18-08-04 10:00

Weissert <weissert@tdcadsl.dk> wrote:
> Filmen er fra 1985, så forstår ikke helt det skulle være det rigtige
> soundtrack fra 1992 ?.. Men kigger videre :)

Mon ikke det er fordi soundtracket er genudgivet i 1992. Hvis du kigger på
listen af kunstenere var de alle fremme i 80'erne.

Mvh Jette

Fra : Jette

Dato : 18-08-04 10:12

Jette <jette@REMOVETHISpc.dk> wrote:
> Mon ikke det er fordi soundtracket er genudgivet i 1992. Hvis du
> kigger på listen af kunstenere var de alle fremme i 80'erne.

Jeg æder nogle af mine ord i mig igen Har nu nærlæst listen og jeg ser
at nogle at kunsterne først var fremme i 90'erne.

Kh Jette

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-08-04 10:36

"Weissert" <weissert@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hører
> man en sang. Den sang kan jeg simpelthen ikke finde titel eller kunstner

Hvis du kan japansk, er jeg overbevist om at du kan finde det her
http://rsbud.jfast.net/movie/m8512.htm

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Weissert

Dato : 18-08-04 11:23

Jeg har ledt og ledt, stadig uden held. Kan da drive en mand til vanvid.
Desuden vil jeg gerne købe den på dvd. Men ingen danske shops har den
tilsyneladende.. Deprimerende.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-08-04 11:43

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1062777821257637
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : iddqd

Dato : 18-08-04 13:33

Weissert wrote:

> [...]
>
> Det er jo ikke "that was then this is now" så er der nogen der kan løse

Hmm, jeg har soundtracket fra 1985 og tracklisten ser ud som følger:

That was then... This is now - Randy Wayne og Caroll Sue Hill
Eight ball side pocket - Keith Olsen og Bill Cuomo
Rap song - Talmage D. (Ted) Huges, Jr.
Experience - Roach
Lifeline dancing - Pattie Brooks

Born alone - Kipp Lennon
Last ride - Keith Olsen og Bill Cuomo
Where the lonley go - Kevin Moore
Love theme - Keith Olsen
Sly - Pattie Brooks

Håber det var en hjælp.

Jeg må vist hellere sætte skiven på så jeg kan komme i tanke om hvorfor
jeg købte den, filmen kan jeg ihvertfald ikke huske bortset fra titlen.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Weissert

Dato : 18-08-04 14:04

Tak for det :)
Men kan stadig ikke genkende sangen fra starten af filmen. Det soundtrack er
jo umuligt at støve op.
Men mange tak for svarene.

Fra : iddqd

Dato : 18-08-04 14:02

Weissert wrote:
> Tak for det :)
> Men kan stadig ikke genkende sangen fra starten af filmen. Det soundtrack er
> jo umuligt at støve op.

Hvis du kan komme med en linie eller to, så kan jeg måske fortælle om
sangen er på soundtracket.

Mvh

Bruno

Fra : Weissert

Dato : 18-08-04 14:19

Puuha, han synger noget med I WILL not et-eller-andet eller cannot .. hvert
vers afsluttes med at han går højt op i nærmest falset .. Beklager, men jeg
kan sgu ikke huske det helt

Fra : iddqd

Dato : 19-08-04 09:43

Weissert wrote:
> Puuha, han synger noget med I WILL not et-eller-andet eller cannot .. hvert
> vers afsluttes med at han går højt op i nærmest falset .. Beklager, men jeg
> kan sgu ikke huske det helt

Jeg har nu hørt pladen igennem, uden forøvrigt at finde ud af hvorfor
jeg købte den i sin tid, og ikke fundet noget der synes at kunne passe
på det du søger, men det skal dog siges at jeg ikke var 100%
koncentreret hele tiden.

Men det kan jo sagtens være at det nummer du jagter ikke er på
soundtracket, de er jo sjældent komplette.

Mvh

Bruno