Græs på tilbud
Fra : Carsten

Dato : 17-08-04 21:40

Hej NG.
Jeg skal have plantet en hulens masse græs, og er derfor interesseret i at
finde det billigste på tilbud i øjeblikket. Men hvor er græs billigst lige
nu?
Nu er der nogen der siger.... "græs er ikke bare græs - der er også
kvaliteten". Det er jeg bedøvende ligeglad med, da det ikke skal lægge i min
prydhave. Jeg skal bare have det så billigt som muligt.
!!!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-04 23:07

"Carsten" <thorsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> prydhave. Jeg skal bare have det så billigt som muligt.

Hvis du er ligeglad, kan du få det helt gratis. Du bliver bare ved at slå
ukrudtet med plæneklipperen. Til sidst er der en lidt beskidt plæne tilbage,
den kan man så give hormonmiddel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 18-08-04 09:45

Sidder på arbejdet nu, så jeg skriver fra google grupper - derfor
andet navn.

Græsset skal bruges til at plante bag ved min egentlige have ud imod
en vej. Der skal ikke leges på græsset, og man kan heller ikke se
græsset fra haven.
Bare spørg igen hvis ikke det er svar nok.
M.v.h.
Carsten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-04 13:20

Carsten wrote:

> Græsset skal bruges til at plante bag ved min egentlige have ud imod
> en vej. Der skal ikke leges på græsset, og man kan heller ikke se
> græsset fra haven.

OK, det var en brugbar forklaring. Råd og Dåd har noget rimeligt billigt
frø. Er sikker på, at du også finder noget i Silvan og Bauhaus.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-04 23:08

Carsten wrote:
> [...]
> kvaliteten". Det er jeg bedøvende ligeglad med, da det ikke skal
> lægge i min prydhave. Jeg skal bare have det så billigt som muligt.

Det billigste er vel græs, der holder til det, plænen skal bruges til. Prøv
at oplyse det til en begyndelse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : HKN

Dato : 18-08-04 07:02

"Carsten" <thorsen@edb.dk> wrote in message
> [...]
min
> prydhave. Jeg skal bare have det så billigt som muligt.

Jeg køber altid græs hos foderstoffabrikken - så hvis du bor i nærheden af
en sådan, så kan jeg kun anbefale det. Der kan du også få gødning, round-up
m.m. til næsten ½ pris af hvad man giver i varehuse o.lign steder.

Mvh

Henrik

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-08-04 08:31

Carsten wrote:

> Jeg skal have plantet en hulens masse græs, og er derfor interesseret i at
> finde det billigste på tilbud i øjeblikket. Men hvor er græs billigst lige
> nu?

Græs i ruller.?

Det kan man vist ikke definere som "at plante" man vel nærmere at rulle ud.!

Og hvor i landet.?

Mvh. Jørgen

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 18-08-04 12:45

On Tue, 17 Aug 2004 22:40:21 +0200, "Carsten" <thorsen@edb.dk> wrote:

> [...]
>finde det billigste på tilbud i øjeblikket. Men hvor er græs billigst lige
Man skal vist kende alle butikkers tilbud for at kunne svare præcist
på det spørgsmål - så det skal du nok ikke regne med at få et præcist
svar på.

Bilka har et tilbud på noget Trim Plænegræs Villa Classic - 2,5 kg.
for 74,50 kr., hvilket angiveligt skulle være halv pris. Der er til
godt 75 kvm.

Hvis du kender nogen, som kan købe engros, så sælger Hunsballe græsfrø
til mark fra omkring 19 kr. (+ moms). pr. kilo i 10-25 kilos
pakninger.
Der går mellem 15 og 35 kilo til pr. hektar græsmark (som ikke er så
tæt som en græsplæne).

KS