Deko og efterfølgende sikkerhedsstop
Fra : Jan Birk

Dato : 17-08-04 21:06

Jeg har købt ny computer som - synes jeg - opfører sig 'lidt underligt'!

Når computeren går i deko, viser den f.eks X minutter til overfladen
fordelt på X minutter på Y meter og slutter med X minutter på 3 meter.

Når tiden er gået på 3 meter, slår den over på det traditionelle
sikkerhedsstop, hvor den gerne vil have 3 minutter igen (Læs:
sikkerhedsstop)!

Jvf. tabellerne er sikkershedsstoppet ikke nødvendigt og jvf. min blærer
bestemt unødvendigt

Computeren er en Apeks Quantum!

Hvad mener I, bør man følge computeren og tager de ekstra 3 minutter,
eller er det måske en programmerings-bøf fra produktudvikleren?

/Jan

Fra : Morten Dall

Dato : 17-08-04 21:56

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Hvad mener I, bør man følge computeren og tager de ekstra 3 minutter,
> eller er det måske en programmerings-bøf fra produktudvikleren?

jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en bøf, hvis man nu beslutter at man
vil opfordre brugeren til at tage 3 min ekstra stop på 3 meter på et ikke
deco dyk hvorfor skulle man så ikke gøre det på et deco dyk ??

mvh Morten

Fra : __vaDer

Dato : 17-08-04 23:38

Min Suunto Vyper gør det samme (ligner meget hinanden)
Når jeg går ud af deko, så lægger den også de normale 3min
til sikkerhedsstoppet oveni! Det er den konservereteisme der er indbygget i
den.
Så der er ikke tale om nogen "bof" Det hele står forklaret i manualen, der
kan man se hvad/hvordan den gir de tider.

De tænker nok "Better safe, then sorry!"

__vaDer

Fra : Thomas VJ

Dato : 18-08-04 00:13

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> skrev i en meddelelse

> De tænker nok "Better safe, then sorry!"

Arh... mon dog? Du mener vist "Better safe thAn sorry"?

mvh
Thomas

Fra : __vaDer

Dato : 18-08-04 00:16

Hehe smarte, har du ikke set hvad kl er, skrev det næsten i søvne
Stik mig en staveplade :D