"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> writes:
> Jacob skrev:
>
>> men jeg mener helt bestemt at de skal stå strammere på en GSX600F
>> end på en Bandit. Hvordan det er på en GSX750F ved jeg ikke, men
>> mon ikke det er nogenlunde det samme som på 600'eren.
>
> GSX600f og GSF600 er ens.
OK - så har jeg så bare set forskellig opgivelser for hvordan de skal
stå. Det var jeg overbevist om skyldtes det faktum at GSX-F'eren kører
med nogle andre knaster end Banditten. Det gør den måske ikke?
Kigger man fx på Louis' motobase står der at en GSX-F ('97-'02) skal
have 0,10-0,15 på indsugningsventilerne og det samme på
udstødningsventilerne. Min Bandit er opgivet til det samme på
indsugningsventilerne og 0,18-0,23 på udstødningsventilerne, ganske
som opgivet i min værkstedsmanual.
I Louis' motobase er ventilspillerummet for en GSX-750F i øvrigt
opgivet til det samme som på min Bandit og altså også det "rbk17" (?)
har justeret til.
> GSX750 er en anden motor baseret på en 88 GSXR den har lidt kortere
> slaglængde.Men ventil justeringen er den samme.Jeg vil mene den er den samme
> på alle olie kølede fra 600 til 1200 da knasterne passer på kryds og tværs
> af alle modeller.
Ikke i følge Louis' motobase. Ikke at den er noget sandhedsvidne, men
jeg mener nu ganske bestemt at jeg også har set det mindre spillerum
på udstødningsventilerne på en GSX600F opgivet andre steder.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)