Forsikring i kærestens navn...
Fra : Brian A.

Dato : 17-08-04 17:21

Hejsa!

Går det at forsikre bilen i kærestens navn. Hun er 25, jeg 21, så det er vel
billigere for hende at forsikre bilen.
Vi bor sammen og har selvf. andre forsikringer. Regner med at der er lidt
rabat at hente der...
Har det noget at sige at kæresten ikke har kørekort :-/ ?

På forhånd mange tak for svarene!

Fra : TGD

Dato : 17-08-04 17:34

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Går det at forsikre bilen i kærestens navn. Hun er 25, jeg 21, så det er
vel
> billigere for hende at forsikre bilen.

Det er det ikke fordi hvis de ser du står som bruger af bilen vil det være
din alder de kigger på, hvis du derimod ikke står som bruger vil det være
hendes alder de kigger på, sker der så det uheldige og du kører galt og
forsikringen finde ud af jeres julenumre så forsætter diskusionen over i
dk.videnskab.jura

> Vi bor sammen og har selvf. andre forsikringer. Regner med at der er lidt
> rabat at hente der...
> Har det noget at sige at kæresten ikke har kørekort :-/ ?

Næh ikke som sådan, men anyhu er du bruger af bilen skal du også stå opført
som dette, der findes ikke nogen smuthuller med at du bare "låner" den hver
dag, såvidt jeg husker kan man blive knaldet for bedrageri hvis man er
bruger af bilen uden at stå som det.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-08-04 18:32

TGD telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> det være hendes alder de kigger på, sker der så det uheldige og du
> kører galt og forsikringen finde ud af jeres julenumre så forsætter

Også når de bor sammen?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 17-08-04 20:14

meddelelse news:41224125$0$73943$14726298@news.sunsite.dk...

<KLIP>

> Også når de bor sammen?

Det kommer an på aftalen de indgår, de fleste selskaber acceptere at de
dækker begge hvis man er gift (selvom det er den billigste der er
forsikret), er man derimod bare samlevende kender jeg ikke noget selskab der
sidestiller det med gifte.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 07:55

meddelelse news:41224125$0$73943$14726298@news.sunsite.dk...
> TGD telepaterede følgende til sin PC:
>
> Også når de bor sammen?

Det er bare at forhandle :)

En bekendt, som er elitebilist, fik sin anciennitet over ført til sin
lillesøster, som var nybegynder. De havde så samme adresse.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Lars

Dato : 17-08-04 20:59

Hej Brian,

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
> hendes alder de kigger på, sker der så det uheldige og du kører galt og
> forsikringen finde ud af jeres julenumre så forsætter diskusionen over i

Nix-bix. Jeg har firmabil som jeg kører i til daglig - og derudover
privatbil forsikret i mit navn (som elitebillist, min kæreste har aldrig
ejet bil), men det er primært hende (vi bor sammen), der kører i den.
Forsikringen er i mit navn og forsikringen er fuldt vidende om at det
primært er hende der anvender den, men det fungerer således at enhver fra
husstanden, må køre i den.

Eneste krav der så er her er noget omkring alder, vist nok med at hvis
føreren er under 24 er selvrisikoen på kaskoskader større.

Brian>
Men bare I er ærlige om hvordan det er, så er der jo ikke noget at gå galt
med. Har du slet heller ikke nogen anciennitet, typisk kan man altså godt
handle et år eller to hjem, men det kræver nok at man har kørekort. Jeg tror
egentlig ikke at der det store forskel om du er 21 eller 25 hvis du aldrig
har kørt før. Min forsikring faldt i foråret, men det var så fordi jeg
fyldte 30 - det betyder så åbenbart noget hos Codan...

Men tag da fat i dem og vær ærlige om tingene... Hvis i fortier ting giver
det kun problemer hvis der senere er brug for forsikringen - det er jo givet
at forsikringen under ingen omstændigheder dækker hvis din kæreste har kørt
når hun ikke har kørekort.

** Lars

Fra : TGD

Dato : 17-08-04 21:47

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> Forsikringen er i mit navn og forsikringen er fuldt vidende om at det
> primært er hende der anvender den, men det fungerer således at enhver fra

Ikke alle forsikringer er ens, men et er sikkert står man ikke s0m bruger af
en bil men er bruger så begår man noget kriminelt.
http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/b900.html&val=forsikring
http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/b900.html&val=forsikring

> Eneste krav der så er her er noget omkring alder, vist nok med at hvis
> føreren er under 24 er selvrisikoen på kaskoskader større.

Der er forskellige regler fra selskab til selskab, det er en aftale du som
ejer indgår med selskabet.

<KLIP>

Ikke helt korrekt.
http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/b900.html&val=forsikring

Fra : Lars

Dato : 18-08-04 07:36

Hejsa,

> [...]
af
> en bil men er bruger så begår man noget kriminelt.

Der står slet ikke anført "bruger" af bilen i min police. Men i praksis
bruger vi jo begge to bilen. Som jeg nævner længere nede er det vigtigste
nok at være ærlige overfor forsikringen om hvad det er man gør i praksis og
ikke prøve at skjule noget - så skal de nok komme med den rigtige
forsikring. Det eneste jeg kan se derinde er det med hvis en person i
praksis er enebruger af en bil og den er forsikret i en andens anvn.

> Der er forskellige regler fra selskab til selskab, det er en aftale du som
> ejer indgår med selskabet.

Naturligvis.

> givet
> kørt
> Ikke helt korrekt.

http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/b900.html&val=forsikring

Nej okay. Men som udgangspunkt skal man nok ikke ligefrem regne med dækning
hvis man kører uden kørekort, tror jeg.

** Lars

Fra : Elbarto

Dato : 19-08-04 04:14

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hver
> dag, såvidt jeg husker kan man blive knaldet for bedrageri hvis man er

nix man risikere bare at forsikringen bliver sat op
Køre selv i min fatters navn og ved evt uheld er der bare dobbelt
selvrisiko 2800 sjv Jeg syntes nu ikke forsikring bliver billigere fordi
man er 25
Sidste tilbud jeg fik på sierra 1.6 var på 16-18.000kr for ren ansvar og
det var hvis jeg pillede trækket af med træk kunne jeg snildt ligge 2-3000
oven i (fair + tryg)
Nu giver jeg 3700 og det er med kasko så vidt jeg husker
Og min fatter bruger en fiat 127 til at køre på arbejde i og den står så i
mit navn til den nette sum af 12.000 i forsikring

Elbarto

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 07:27

Elbarto telepaterede følgende til sin PC:
> nix man risikere bare at forsikringen bliver sat op

Hvis man laver forsikringssvindel, som din far og dig har gang i, kan du
komme ud for, at forsikringen ikke vil dække en skade fuldt. Hvis din far
betaler 5.000 kr. i forsikring, og du skulle have betalt 10.000 kr. Hvis du
så smadre bilen, og forsikringen kan bevise, at du er den faste bruger, kan
de nøjes med at betale (5.000/10.000 = 50 %) ½-delen af skaden... De betaler
naturligvis for en evt. modpart.

> Køre selv i min fatters navn og ved evt uheld er der bare dobbelt
> selvrisiko 2800

Det er noget helt andet.
Mange forsikringsselskaber har en regel, at det er dobbelt selvrisiko, hvis
føren er under 25 år.
Men der er stor forskel på, at føren en enkelt gang er under 25 år og så
bilen har en anden bruger end oplyst..

Hvis du ikke tror mig, så prøv at spørg dk.videnskab.jura eller ring til dit
(din fars) forsikringsselskab og spørg om det er i orden, at du er fast
bruger af en bil, som din far ejer - og betaler forsikrigen efter, at din
far er bruger... Hvis de siger, at det er ok, så få det endeligt på
skrift... Det kan måske hjælpe dig i en fremtidig retsag...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 17-08-04 21:11

> [...]
> billigere for hende at forsikre bilen.
> Vi bor sammen og har selvf. andre forsikringer. Regner med at der er lidt

Mine biler har også været forsikret i kærestens navn, men jeg optjener også
anciennitet samtidig. Det burde principielt ikke være et problem.

> Har det noget at sige at kæresten ikke har kørekort :-/ ?

Principielt nej. Men du skal være registreret som bruger hos CRM.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-08-04 22:57

Peter G C wrote:
> "Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Principielt nej. Men du skal være registreret som bruger hos CRM.

Vi lavede samme "nummer". Forsikringen spørger hvor gammel man er, ikke
om man har kørekort. Nu har vi begge kørekort, og samme anciennitet
formoder jeg.

Mvh.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-08-04 07:39

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> Hejsa!
>
> Går det at forsikre bilen i kærestens navn. Hun er 25, jeg 21, så det er
vel
> billigere for hende at forsikre bilen.

VIlle det ikke være bedre at forhandle noget rabat hjem til dig så du kunne
forsikre den for 'menneske penge'
Det andet kan give en farlig masse bøwl hvis der sker en skade og de stiller
sig på bagben.

Kan anbefale Alka / respekt for fart (www.respekt.dk) ->Så har du en super
billig forsikring selvom du er nystartet.
Det 'kræver' dog du invisterer en lørdag til det kursus - men så er
forsikringen også til at betale (jeg betaler 6800 årligt for min GTI med
kasko.)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Elbarto

Dato : 19-08-04 04:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4122f991$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Det 'kræver' dog du invisterer en lørdag til det kursus - men så er
> forsikringen også til at betale (jeg betaler 6800 årligt for min GTI med

Det er jo direkte svinsk jegh er 25 og har ikke haft muligheden for de
kurser
og må hoste op med 10K mindst til forsikring og hedder den GTI eller noget
tror jeg de får spasmer af at skrive nuller
Og det er til trods for at jeg har taxapap og kan dukomentere over 100.000km
i store biler mest mercedes E270 skadefrit har ikke engang lavet en bak
skade

Elbarto

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-08-04 07:51

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:4122f991$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er jo direkte svinsk jegh er 25 og har ikke haft muligheden for de

Kurset har svjv eksisteret siden ´98 så det har du kun dig selv at banke i
hovedet for :)

> [...]
100.000km
> i store biler mest mercedes E270 skadefrit har ikke engang lavet en bak

Forsikring er noget mystisk noget.
Tryg var dem der kunne forsikre min GTI noget der lignede menneskepenge
(5200/kvartal) - de andre ville slet ikke røre den med et indtang.
Så det er vist at prøve at ringe rundt og se hvem der æder dine kilometer
som taxa chauf.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 18:39

> [...]
> rabat at hente der...
> Har det noget at sige at kæresten ikke har kørekort :-/ ?

Du kan sagtens få rabat.
Min kone fik tegnet forsikring til HENDES bil i HENDES navn med
ELITEBILIST-præmie selv om hun lige havde taget kørekort og hun oplyste det
til forsikringen. Hun fik min ancinitet ....bare sådan.....
og jeg har brugt SÅ mange år på at optjene denne ancinnitet som hun bare kan
få, det er edermugmig ikke fair

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 07:29

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> sådan.....
> og jeg har brugt SÅ mange år på at optjene denne ancinnitet som hun
> bare kan få, det er edermugmig ikke fair

Been there, done that.

Min kone har 9 års skadefri kørsel, men kun 5 år med kørekort.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 19-08-04 10:13

> [...]
> til forsikringen. Hun fik min ancinitet ....bare sådan.....
> og jeg har brugt SÅ mange år på at optjene denne ancinnitet som hun bare

Ja, det er der nogle forsikringsselskaber der gør. Men det kræver, at
elitebilist-kæresten rent faktisk har en bilforsikring, at man bliver
forsikret i samme forsikringsselskab som ham og at selskabet bruger den
ordning.
Hvis kæresten i denne forbindelse ikke har bil og altså ikke nogen
forsikring, er spørgsmålet om den regel kan bruges. Men man kan da spørge
Skanderborg Forsikring og TopDanmark gør det...

mvh. tina
(som pludseligt blev elitebilist, men som nok ikke er det mere, da både bil
og elitebilist-kæreste er ude af hendes liv igen)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 10:55

Tina Christoffersen telepaterede følgende til sin PC:
> mvh. tina
> (som pludseligt blev elitebilist, men som nok ikke er det mere, da
> både bil og elitebilist-kæreste er ude af hendes liv igen)

Hvis du har haft bil i dit navn som elitebilist kan du få det igen - normalt
indenfor 3 år eller ryger acciniteten.

--
Mvh. Morten Fruergaard