Outlook 2003 _ekstremt_ langsom ved Send/r~
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 16:37

Jeg kører WinXP pro og Office 2003, begge international engelsk med alle
tingængelige opdateringer plus WXP SP2, som er hentet fra MS. Desuden Norton
Internet Security 2004, også med alle opdateringer.

Selv om jeg har en 2MBit forbindelse, der bare brøler derudaf, er Outlook
_ekstremt_ langsom, når den skal hente post. Vi taler i størrelsesordenen
omkring 1 byte (ja, BYTE) per sekund. Jeg henter fra tre forskellige
mailservere, hvoraf jeg fra arbejde henter fra den ene, uden antydning af
problemer.

Jeg mener problemet er opstået efter jeg installerede WXP SP2 - er der
andre, der har tilsvarende problemer eller har en god teori om hvad
problemet kan være? Outlook Express har ingen problemer op Usenet, så det må
være Outlook 2003, der har et problem.... men hvad?

På forhånd tak.

Mvh, Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 17:23

Den 17-08-2004 17:37 skriblede Ulrik:

> Desuden Norton Internet Security 2004, også med alle opdateringer.
> -----------
> Jeg mener problemet er opstået efter jeg installerede WXP SP2

En fejl i opsætningen af NIS04 eller en automatisk firewall i SP2?

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 21:25

"Søren Løbner" <"soren AT lobner DOT dk"> wrote in message
(klip)
> En fejl i opsætningen af NIS04 eller en automatisk firewall i SP2?

Ikke fejl i NIS04 og næppe heller firewall'en i SP2. På
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130 står der - langt nede
i listen, at Outlook 2003 er blandt de 210 applikationer, der kan ændre
"adfærd" efter installationen af SP2.

At så mange programmer, inklusive en stribe af deres egne, pludselig "ændrer
adfærd" (så har man vist dækket alle fejltyper) tyder på at man ikke har
betatestet tilstrækkeligt. Trist, men der er allerede kommet én patch til at
løse et andet SP2-problem, så mon ikke der kommer flere.

Mvh, Ulrik