/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forskel på 125 VS. 250 cc motocross
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 17-08-04 14:22

(også postet i dk.sport.motorsport, men henvist hertil)

Hejsa

Jeg ved igen ikke om det er gruppen til motorcross spørgsmål, men så henvis
mig gerne til den rette gruppe

Jeg står og skal til at købe en crosser igen.

Jeg har ført kørt Kawasakti KX 125 for 6-7 år siden. Da var jeg omkring
17-18 år og vejede omkring 65kg. Der var jo fin spark i den dengang, men jeg
har gåe med overvejelser om at købe en 250cc denne gang.

Så spørgsmålet er. Hvordan er forskellen på 125 kontra 250? Jeg var vild med
125erens hidsighed og omdrejningsvillighed, er det det samme med 250eren?

Hvad er fordele og ulemper på de 2 cykler? Hvad med reservedele på de 2? Går
ud fra 250 er lidt dyrer at holde i live?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med hensy til de 2 klasser?

Den skal hovedsageligt bruges til sjov, markræs og lidt banekørsel, ikke
konkurrence. Regner med at inverstere en 10K på en 97er eller opefter. og
prislejerne på de to ligger ret ens.

Håber der er nogle der har nogle gode råd til køb af cross

Hvis det har betydning, så hælder jeg til KTM, men mærke er umiddelbart
underordnet.

VH
Peter



 
 
Tommy Fer (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 17-08-04 15:53


"Peter Tønnesen" <peton@***privat***.dk> skrev i en meddelelse
news:41220660$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> (også postet i dk.sport.motorsport, men henvist hertil)
>
> Hejsa
>
> Jeg ved igen ikke om det er gruppen til motorcross spørgsmål, men så
henvis
> mig gerne til den rette gruppe
>
> Jeg står og skal til at købe en crosser igen.

ARGH... gid jeg ejede en bil og trailer, og havde råd til en crosser..
*STOR* misundelse
>
> Jeg har ført kørt Kawasakti KX 125 for 6-7 år siden. Da var jeg omkring
> 17-18 år og vejede omkring 65kg. Der var jo fin spark i den dengang, men
jeg
> har gåe med overvejelser om at købe en 250cc denne gang.

Jeg har selv kørt 125ccm i et års tid... husker tydeligt min oplevelse af at
køre på 250ccmere fra dengang. Den trak brutalt hele vejen, hissigheden var
erstattet af et langt bredere moment område. Jeg husker også tydeligt at jeg
fik ondt i armene af 250ccm ikke af 12gccm ... *GG*

> Den skal hovedsageligt bruges til sjov, markræs og lidt banekørsel, ikke
> konkurrence. Regner med at inverstere en 10K på en 97er eller opefter. og
> prislejerne på de to ligger ret ens.

Jeg havde gået efter 250ccm.

mvh Tommy Fer



Claus Rittig (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 17-08-04 16:54

"Peter Tønnesen" <peton@***privat***.dk> skrev i en meddelelse
news:41220660$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> (også postet i dk.sport.motorsport, men henvist hertil)

Der er ingen i dk.sport.motorsport som har kendskab til motorsport udover
fra en TV skærm

> Jeg har ført kørt Kawasakti KX 125 for 6-7 år siden. Da var jeg omkring
> 17-18 år og vejede omkring 65kg. Der var jo fin spark i den dengang, men
jeg
> har gåe med overvejelser om at købe en 250cc denne gang.

God ide.
Men en 125er er lettere at køre, og mere omgængelig. En 250er trækker bedre,
men har ellers næsten samme motorkarakteristik som en 125er. Begge
størrelser har deres fordele og ulemper. I min klub kører vi på 125, 200,
250 og 380-500 - og så selvfølgelig 4takt.

> Så spørgsmålet er. Hvordan er forskellen på 125 kontra 250? Jeg var vild
med
> 125erens hidsighed og omdrejningsvillighed, er det det samme med 250eren?

Jah, der er lidt mere bund og lidt flere kræfter, men det er stort set det
samme som en 125er.

> Hvad er fordele og ulemper på de 2 cykler? Hvad med reservedele på de 2?
Går
> ud fra 250 er lidt dyrer at holde i live?

Nej billigere! En 125er slides mere og lever kortere - og stempelskift er
hyppigere. Det er billigere at køre 250er. Link og affjedringsvedligehold er
det samme.

> Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med hensy til de 2 klasser?

Næh, ikke rigtig, hvis du ikke vil køre løb.

> Den skal hovedsageligt bruges til sjov, markræs og lidt banekørsel, ikke
> konkurrence. Regner med at inverstere en 10K på en 97er eller opefter. og
> prislejerne på de to ligger ret ens.

Så ville jeg købe 250er. 125ere SKAL være billigere!

> Hvis det har betydning, så hælder jeg til KTM, men mærke er umiddelbart
> underordnet.

Klogt, det er klart de bedste

Rittig



Peter Tønnesen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 18-08-04 07:58


"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:cft9kb$j81$1@news.dansketelecom.com...
>
> Der er ingen i dk.sport.motorsport som har kendskab til motorsport udover
> fra en TV skærm

Nej, det ku jeg forstå

> > Så spørgsmålet er. Hvordan er forskellen på 125 kontra 250? Jeg var vild
> med
> > 125erens hidsighed og omdrejningsvillighed, er det det samme med
250eren?
>
> Jah, der er lidt mere bund og lidt flere kræfter, men det er stort set det
> samme som en 125er.

Lyder lovende

> > Hvad er fordele og ulemper på de 2 cykler? Hvad med reservedele på de 2?
> Går
> > ud fra 250 er lidt dyrer at holde i live?
>
> Nej billigere! En 125er slides mere og lever kortere - og stempelskift er
> hyppigere. Det er billigere at køre 250er. Link og affjedringsvedligehold
er
> det samme.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men har fået et indtryk af at delene til
250CC er noget dyrer sådan rent mortormæssigt? Det er måske ikke helt
rigtigt opfattet? (forhåbentligt ikke

> > Den skal hovedsageligt bruges til sjov, markræs og lidt banekørsel, ikke
> > konkurrence. Regner med at inverstere en 10K på en 97er eller opefter.
og
> > prislejerne på de to ligger ret ens.
>
> Så ville jeg købe 250er. 125ere SKAL være billigere!

Det bliver 250CC, jeg er overbevist om det nu

> > Hvis det har betydning, så hælder jeg til KTM, men mærke er umiddelbart
> > underordnet.
>
> Klogt, det er klart de bedste

Er blevet tilbudt en 250CC KTM ´95er + en komplet 250CC KTM ´95er til
reservedele for 10.000kr Reservedelscyklen skal have ny motorblok for at
kunne komme til at køre, så det bliver ikke aktuelt. Men hvad med årgangen?
Hvis ikke jeg skal have reservedelscyklen med, hvad vil en rimelig pris så
være? Jeg synes 10K lyder af meget for en gammel cykel. Den har været brugt
til noget 6 timers løb osv. så den har sikkert gået ret langt motoren.

VH
Peter



Claus Rittig (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-08-04 15:47

"Peter Tønnesen" <peton@***privat***.dk> skrev i en meddelelse
news:4122fdff$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men har fået et indtryk af at delene til
> 250CC er noget dyrer sådan rent mortormæssigt? Det er måske ikke helt
> rigtigt opfattet? (forhåbentligt ikke

Nej det er forkert. Der er ingen nævneværdig forskel på priserne på stumper.

> Er blevet tilbudt en 250CC KTM ´95er + en komplet 250CC KTM ´95er til
> reservedele for 10.000kr Reservedelscyklen skal have ny motorblok for at
> kunne komme til at køre, så det bliver ikke aktuelt. Men hvad med
årgangen?
> Hvis ikke jeg skal have reservedelscyklen med, hvad vil en rimelig pris så
> være? Jeg synes 10K lyder af meget for en gammel cykel. Den har været
brugt
> til noget 6 timers løb osv. så den har sikkert gået ret langt motoren.

For dyrt, med mindre den er i KANON stand!
Jeg har lige solgt min KTM SX250 2002 der var som ny (gået ca. 20 timer
ialt) for 23K.
Du skal kunne få en 99er for omkring 10-12K.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste