"Peter Tønnesen" <peton@***privat***.dk> skrev i en meddelelse
news:41220660$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> (også postet i dk.sport.motorsport, men henvist hertil)
Der er ingen i dk.sport.motorsport som har kendskab til motorsport udover
fra en TV skærm
> Jeg har ført kørt Kawasakti KX 125 for 6-7 år siden. Da var jeg omkring
> 17-18 år og vejede omkring 65kg. Der var jo fin spark i den dengang, men
jeg
> har gåe med overvejelser om at købe en 250cc denne gang.
God ide.
Men en 125er er lettere at køre, og mere omgængelig. En 250er trækker bedre,
men har ellers næsten samme motorkarakteristik som en 125er. Begge
størrelser har deres fordele og ulemper. I min klub kører vi på 125, 200,
250 og 380-500 - og så selvfølgelig 4takt.
> Så spørgsmålet er. Hvordan er forskellen på 125 kontra 250? Jeg var vild
med
> 125erens hidsighed og omdrejningsvillighed, er det det samme med 250eren?
Jah, der er lidt mere bund og lidt flere kræfter, men det er stort set det
samme som en 125er.
> Hvad er fordele og ulemper på de 2 cykler? Hvad med reservedele på de 2?
Går
> ud fra 250 er lidt dyrer at holde i live?
Nej billigere! En 125er slides mere og lever kortere - og stempelskift er
hyppigere. Det er billigere at køre 250er. Link og affjedringsvedligehold er
det samme.
> Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med hensy til de 2 klasser?
Næh, ikke rigtig, hvis du ikke vil køre løb.
> Den skal hovedsageligt bruges til sjov, markræs og lidt banekørsel, ikke
> konkurrence. Regner med at inverstere en 10K på en 97er eller opefter. og
> prislejerne på de to ligger ret ens.
Så ville jeg købe 250er. 125ere SKAL være billigere!
> Hvis det har betydning, så hælder jeg til KTM, men mærke er umiddelbart
> underordnet.
Klogt, det er klart de bedste
Rittig