Skærme
Fijala 3554
Er 19" TFT skærme gode nok til film/tv?
Fra : Jakob

Dato : 17-08-04 11:27

Hej!
Mit fjernsyn er gået i smadder og jeg overvejer at bruge pengene på en
god TFT skærm i stedet, da jeg ikke ser sindssygt meget tv i forvejen.
Ser dog af og til DVD'er. Jeg hælder mest til at det skal være en TFT
19", (er dog ikke helt afklaret) men er ganske i tvivl om hvorvidt 19"
skærmene vil kunne levere et Godt Nok(tm) billed når jeg ser en film.
Jeg tænker på farvegengivelse, klarhed og efterslæb. Hvis det var en 17"
skærm jeg gik efter ville jeg ikke være nervøs, men 19" skærmene har jo
stadigvæk typisk en responstid på 25ms. Og 17" tror jeg bliver for småt
til mig.

Er der nogle der har erfaringer med brug af 19" TFT til fjernsyn?
Konkret har jeg kig på Xerox XL795 som jeg synes har et lækkert design,
hvilket ikke er uvæsentligt for mig.
Prislejet må max. ligge på omkring 6-7000 kr - for en 19".

Hilsen
Jakob

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-08-04 11:48

> [...]
> hvilket ikke er uvæsentligt for mig.
> Prislejet må max. ligge på omkring 6-7000 kr - for en 19".

Hvis du vil op på det prisniveau, så overvej en 20" TFT - Dell 2001FP eller
Viewsonic Vp201 s - de fås begge til 7-8000 kr

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jakob

Dato : 17-08-04 20:22

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil op på det prisniveau, så overvej en 20" TFT - Dell 2001FP
eller
> Viewsonic Vp201 s - de fås begge til 7-8000 kr

Tak for dine forslag!
Har lige læst lidt om skærmene.. Begge lyder til at være rigtig lækre. De
har så vidt jeg kan læse mig til det samme panel (S-IPS). Dell'en har et
lidt pænere design (foden!), men koster tilsyneladende ca 8400 kr. Det er
lige krydret nok for mig, - også taget i betragtViewSonic'en kan blive min
for ca 6700,- hvilket er inden for min budgetramme, og trods alt har et pænt
design. En bonus ved Dell skærmen er at den har S-video indgang hvilket
giver mig mulighed for at se en DVD uden at skulle fyre op for pc'en. Men
forestiller mig at jeg i forbindelse med at jeg skal have ny pc, sørger for
at der er DVD afspiller i denne og så sælger min stationære dvdafspiller.
Dette kun såfremt at jeg kan bygge mig en pc der er så godt som lydløs (uden
at jeg skal gå til yderligheder hvilket jeg pt. ikke aner noget om.

Men hvordan med pixel politikken hos henh. Dell og Viewsonic? Er det noget
du ved noget om? Har ikke umiddelbart kunne finde noget info.
Og har også læst noget om at der på et tidspunkt blev solgt Vp201s med
forsk. paneler og responstid. Er det stadigvæk noget man skal være opmærksom
på? Andre bemærkninger du (elller andre) vil fyre af, inden jeg lader mig
gribe af de gode anmeldelser og bestiller en Vp201s? Hvilken
online-forhandler kan i øvrigt anbefales?

Hilsen
Jakob

Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-08-04 01:49

> [...]
> gribe af de gode anmeldelser og bestiller en Vp201s? Hvilken
> online-forhandler kan i øvrigt anbefales?

Har selv 2 stk. Dell 2001FP og er meget tilfreds med dem.

Pixel politikken er stort set ens. Får du pixel tæt mmod midten, så bytte
de som regel, men har du et par stk. ude i siderne, så gør de det som regel
ikke uden meget vrøvl - og måske slet ikke.

Derfor køber du den over nettet med 14 dages FULD returret - tjekker den i
ro og mag og sender den retur, hvis den ikke passer dig og har for mange
fejl.

For at få en en Vp201 med nyeste panel i, så skal den være produceret efter
december 2003.
Dette ser du bag på skærmen.
Der er ikke andet, der markere om vp201 er med nyeste panel - jeg har
allerede kaldt dette IDIOTISK af Viewsonic.....nok om det.

Dell 2001FP er 110% sikkert med nyeste panel i.
Forgængeren hed Dell 2000FP.

Den nye Vp201s har samme S-IPS panel som Dell 2001FP har.
Den gamle Vp201 fra før december 2003 har samme s-ips panel som i den ældre
Dell 2000FP.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Mads1980

Dato : 25-08-04 11:23

Ved ikke så meget om TFT skærme, er også selv på udkig efter en
Har fundet et sted der hedder Tjdata.dk, de har 19" til 3,999, men ved
ikke så meget om kvaliteten på skærmen.
Men det er da værd at kigge på så sparer man jo lidt.

Mads

http://www.kandu.dk/