hurtig hjælp mht dæk! (pirelli)
Fra : S.G \(aKa Sebastian.~

Dato : 17-08-04 11:05

Jeg skal idag bestille dæk til min TL1000S
Jeg har besluttet mig for at sætte et pirelli Diablo GTS MTR bagdæk på. Jeg
har hørt flere sige det er verdens bedste dæk, og dte der afgjorde valget
var at jeg talte med en tl1000 ejer idag, som sagde det var det eneste han
kørte med, da der var masser af grip og km i dækket.

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg sætte på foran? Jeg vil ikke gå på
kompromis, dvs jeg vil have noget blødt. Et eksempel kunne være hvis det var
metzeler at jeg ville sætte M1 eller Z1 foran og så et lidt hårdere bagpå.
Men kender ikke pirelli modellerne. Skal jeg sætte Evo, Hyber eller Corsa
på foran? for at få det bedste grip foran, og for at få samme profil
cirka.??

Fra : NielSV650

Dato : 17-08-04 13:01

"S.G (aKa Sebastian. G)" <dillerFJERN@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Jeg har besluttet mig for at sætte et pirelli Diablo GTS MTR bagdæk på.

Det er der så vidt jeg ved ikke noget der hedder.

Der findes:
Dragon MTR01/02
Dragon EVO MTR21/22
Dragon GTS MTR23/24
Diablo

Dragon er en gammel ræser. Dragon EVO en udvikling deraf.
GTS er touring og Diablo er en helt ny ræser der afløser Dragon EVO.
Årgangsmæssig passer EVO og GTS sammen, men mon ikke Diablo har nogenlunde
samme profil foran som EVO'en??

> Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg sætte på foran?

I hvert fald dæk fra samme fabrikant.

Niels
S FAU himmelblau *Rennsport for tiden - Diablo inden længe*
http://dfmc.dk/158