vægttab og vand i kroppen
Fra : Soliema

Dato : 17-08-04 11:01

hejsa igen...!
så er jeg tilbage igen, med et lille spørgsmål *G*

jeg er som sagt før, begyndt at tælle kalorier og det går bare derud af *G*
men jeg kom til at tænke på en ting....

jeg har ufattelig meget vand i kroppen, altså mere vand end der skal være
der *G* men min læge vil ikke gøre noget ved det, da han ikke syntes at
dette er et problem...

hvordan kan man nemmest komme af, med noget af det vand, da det jo også
vejer lidt og giver problemer, når jeg træner

mvh
Anne Mette

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 17-08-04 11:12

On Tue, 17 Aug 2004 12:00:35 +0200, Soliema wrote:

> hvordan kan man nemmest komme af, med noget af det vand, da det jo også
> vejer lidt og giver problemer, når jeg træner

Drikk mye vann! Det hjelper iallfall meg!

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Soliema

Dato : 17-08-04 11:58

Hejsa Marianne

> Drikk mye vann! Det hjelper iallfall meg!

uha, det syntes jeg at jeg allerede gør, men det kan da godt være at det
ikke er nok *G* men det er da værd at prøve *G*

mange tak for svaret

jeg kom også til at tænke på, om der ikke er en sund urtebehandling, der kan
hjælpe, som man så kunne tage sammen en slags vandrivende ???

Anne Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-08-04 19:46

> jeg kom også til at tænke på, om der ikke er en sund urtebehandling, der
kan
> hjælpe, som man så kunne tage sammen en slags vandrivende ???

Jo, men vand i kroppen skyldes salte, som ikke er "skyllet ud" fordi kroppen
mangler vand at skylle med. Du forstærker altså virkningen. Der skal drikkes
så meget vand, at du skal på toilettet hver anden-tredie time.

Mvh Maria

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 17-08-04 21:33

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in message

Hej Soliema
> jeg kom også til at tænke på, om der ikke er en sund urtebehandling, der
kan
> hjælpe, som man så kunne tage sammen en slags vandrivende ???

Padderokkethe, er stærkt vanddrivende: 1 theske fuld med top, koges i 1/4 l
vand i stålgryde - i 10 min ( under låg) sies, og drikkes slurkvis Max 2
kopper dagligt i en periode.

Hvis det er benene der hæver op, kan du lave venepumpeøvelser, som
modvirker.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

-------
http://groups.msn.com/Slankforlivet

Fra : Kathrine Eriksen

Dato : 14-09-04 07:43

Hejsa :)
Du kan prøve at drikke padderokke-the. det er vanddrivende. Desuden bør du
undgå for mange sødemidler som fx light sodanvand, da det binder vand til
kroppen. Der skulle vist ikke ske noget ved at drikke en halv liter light
sodavand om dagen, hvis man gerne vil tabe sig, da det er er tilladt med
vægtkonsulenternes program, men det er vist bedst at holde det på et
minimum. >

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 07:01

Soliema wrote:
> [...]
>
> hvordan kan man nemmest komme af, med noget af det vand, da det jo
> også vejer lidt og giver problemer, når jeg træner

Hej Anne Mette

Har du fået målt dit blodtryk ?

Jeg havde nemlig også en læge, der heller ikke ville gøre noget ved vand i
kroppen, elefantfødder osv., men bare slog det hen med, at det var pga. mine
p-piller
En dag da mine fødder var så hævede, så jeg ikke kunne passe nogen som helst
støvler (det var vinter) tog jeg derop i sandaler, og det var heldigvis en
vikar (helt nyuddannet og med friske øjne på min*sag*) hun tog straks mit
blodtryk, og det var helt oppe og ringe - derfor vand i kroppen, og jeg har
siden fået medicin for dette...blandt andet vanddrivende piller.

Håber selvfølgelig ikke det er det samme for dig, men værd at få undersøgt.

Mvh

Tina

Fra : Soliema

Dato : 18-08-04 07:30

> Hej Anne Mette
>
> Har du fået målt dit blodtryk ?

hmm nej, det har han ikke lige gjort, men jeg fik gjort det på sygehuset for
2 måneder siden, og det lå på 165 over 105 *G* men det var bare fordi jeg
var Enormt stresset, pga en tysk eksame og fordi de troede at der var noget
virkeligt alvorligt i vejen med mig *S*

> [...]
har
> siden fået medicin for dette...blandt andet vanddrivende piller.

jamen nu tager jeg ikke p-piller, fordi jeg ikke kan tåle dem *S* så det har
han aldrig nævnt for mig, men det er heller ikke fordi jeg har enormt meget
vand i benene, men nok til at det presser og mine ben bliver lilla spættet
*S* håber du forstår hvad jeg mener *G*

> Håber selvfølgelig ikke det er det samme for dig, men værd at få
undersøgt.

ja tak for rådet, da kan da være at jeg skulle smutte ned til ham igen, og
banke i borden *G*

Anne Mette

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 09:41

> [...]
> ben bliver lilla spættet *S* håber du forstår hvad jeg mener *G*

> ja tak for rådet, da kan da være at jeg skulle smutte ned til ham

Hej igen

Det er jo så heller ikke pga. mine p-piller, at jeg hart vand i kroppen, men
pga. det alt for høje blodtryk.

Jeg syntes, du skulle smutte hen til lægen igen, og banke i bordet - det
tager jo ikke lang tid, at få det målt !!!

Held og lykke

Mvh

Tina

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-08-04 10:48

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in message

> hmm nej, det har han ikke lige gjort, men jeg fik gjort det på sygehuset
for
> 2 måneder siden, og det lå på 165 over 105

165/105 er klar indikation for behandling mod forhøjet blodtryk, især hvis
du ikke er specielt gammel, så afsted til lægen og få det målt igen... du
kan evt. bede om at blive henvist til en døgnblodtryksmåling, hvis du bliver
nervøs, når du skal have målt det hos lægen.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Soliema

Dato : 18-08-04 11:05

> [...]
bliver
> nervøs, når du skal have målt det hos lægen.

hmm jamen det var mange ting, som gjore det, og hvis jeg havde tendenser til
højt blodtryk, så havde de også opdaget det, da jeg ventede mine børn og der
var det mere end perfekt *G*
en anden ting er, at jeg er 26 år og derfor syntes jeg, at det er noget
tidligt med vand i kroppen, men det syntes min læge ikke ??? men det kan da
godt være at jeg skal ringe til ham, for lige at få det tjekket *S*

Anne Mette