Køb af brugt scooter 45
Fra : Jan Hougaard

Dato : 17-08-04 06:18

Jeg overvejer at anskaffe mig subj, men har brug for et par råd
inden jagter går ind

Jeg ønsker en scooter der er pålidelig.
Dvs den skal starte hver gang!
Den skal kører godt uden at "pille" ved den (50-60 km/t)
Skulle den gå i stykker skal der være mulighed for af få fat i
reservedele til overkommelig pris.
Den skal kunne slæbe mig (ca 110kg).
Den må koste 3000-3500 kr
Udsende er ikke afgørende.

Hvilken model skal jeg gå på jagt efter?
Er der noget jeg absolut skal holde "snitterne" fra?

mvh Jan Hougaard

Bemærk SPAM-filter ved e-mail henvendelse.
Erstat invalid med dk

Fra : Brian A.

Dato : 17-08-04 09:29

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Den skal kunne slæbe mig (ca 110kg).

Det kan gå hen og blive et problem. Min Suzuki AP50 må i flg. registrerings
attesten laste max. 100kg.
Om politiet vil gøre noget ved det når de en gang stopper dig med 50-60km/t,
ja det er jo svært at vide :)
Måske andre kan oplyse hvad der står på deres registreringsattest?

Fra : Jan Hougaard

Dato : 17-08-04 16:47

"Brian A." skrev i en meddelelse ...

> Det kan gå hen og blive et problem. Min Suzuki AP50 må i flg. registrerings
> attesten laste max. 100kg.

Så må jeg ned på 100 kg

Fra : RpR

Dato : 17-08-04 22:18

> Den må koste 3000-3500 kr

Av, den var svær. Du kan med lidt held finde en ældre Piaggio Typhoon til de
penge, ellers tror jeg ikke du finder noget som helst.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Jan Hougaard

Dato : 18-08-04 05:45

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse news:412275e8$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Av, den var svær. Du kan med lidt held finde en ældre Piaggio Typhoon til de
> penge, ellers tror jeg ikke du finder noget som helst.

Vil det sige, at jeg skal holde snitterne fra det, der er til salg i den prisklasse,
da det sikkert er noget gammelt lort?
Ja jeg spørger fordi jeg ikke har kigget "knallert", siden jeg kørte "stor" Puch
engang i 70'erne

Fra : RpR

Dato : 18-08-04 10:00

> [...]
prisklasse,
> da det sikkert er noget gammelt lort?
> Ja jeg spørger fordi jeg ikke har kigget "knallert", siden jeg kørte

Jeg vil sige du skal regne med at smide omkring 5000,- for at få noget der
ikke er totalt forskruet.
Gå efter Aprilia, Yamaha, Gilera & Piaggio.

Fra : Brian A.

Dato : 18-08-04 10:11

> prisklasse,
> "stor" Puch
>
> Jeg vil sige du skal regne med at smide omkring 5000,- for at få noget der
> ikke er totalt forskruet.

Jeg fik da min Suzuki AP50 for 4000,- den gang for 2 år siden.
Den er fra 1995 og havde gået sølle 15.000km. Havde været dameknallert fra
ny til 12.000km hvorefter en bekendt købte den. Jeg købte den så af ham, en
55årig gut :)
Den har aldrig været forskruet, eneste tuning var at røret var lukket.

> Gå efter Aprilia, Yamaha, Gilera & Piaggio.

Ja det var så en Suzuki :)

Fra : Jan Hougaard

Dato : 18-08-04 16:56

> Jeg fik da min Suzuki AP50 for 4000,- den gang for 2 år siden.

Ja der er altid nogen man skulle tro var født på et lykkehjul

Fra : Jan Hougaard

Dato : 18-08-04 16:54

"RpR" skrev i en meddelelse ...

> Jeg vil sige du skal regne med at smide omkring 5000,- for at få noget der
> ikke er totalt forskruet.
> Gå efter Aprilia, Yamaha, Gilera & Piaggio.

Ok...
Hvad skal jeg så forvente til de penge. Alder, km osv?

Fra : RpR

Dato : 18-08-04 19:19

> Ok...
> Hvad skal jeg så forvente til de penge. Alder, km osv?

Noget fra midten af 90'erne, med lidt held under 10000km, lidt ridser og
skrammer.

Fra : Mogens W. Larsen

Dato : 19-08-04 15:49

Hej Jan

Prøv Scooterland der ligger ude bag ved Gasa min ven De sælger brugte i
flere prisklasser.

Mvh.
Mogens

Fra : Brian A.

Dato : 19-08-04 22:08

www.scooterland-aalborg.dk

Fra : Jan Hougaard

Dato : 20-08-04 17:53

"Brian A." skrev i en meddelelse...
> "Mogens W. Larsen" <mogens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> www.scooterland-aalborg.dk

Har kigget lidt på den, men den er vidst helt og og køre pt.
Men som jeg skrev til Mogens, må jeg hellere smutte en tur forbi og se
om de kan tilbyde noget interessant.

Fra : Jan Hougaard

Dato : 20-08-04 17:51

"Mogens W. Larsen" skrev i en meddelelse ...

> Prøv Scooterland der ligger ude bag ved Gasa min ven De sælger brugte i
> flere prisklasser.

Det er jo ikke andet end et stenkast fra sono, så måske jeg skulle smutte forbi dem og kigge.

Der er for øvrigt en der gerne vil snakke med dig i en af dmpe? gruppene.
Du ved sikkert selv, hvad det handler om