/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fastgået stempel i caliper
Fra : Studen


Dato : 16-08-04 22:04

Så var jeg til syn idag med min "nye" katana fra ´82. Den strøg selvfølgelig
igennem ;) Synsmanden var næsten ikke til at få af maskinen igen.... Den fik
dog en anmærkning da en af stemplerne i caliperen (baghjulet) har sat sig
fast. Jeg syntes sgu nok den bremsede lidt sløjt, men når nu det er den
første maskine man ejer, så ved man vel ikke bedre. Hen til Enghave som
ville have 1100,- for en reservedel og ikke kunne fortælle mig prisen for
evt. timeløn...

Hvad gør en klog? Jeg mener at måtte have følgende muligheder:

- Pille skidtet af selv med mine rystende rookie-fingre og begynder at rode
og regere det bedste jeg har lært.

-Bider i det sure æble og får det ordnet hos Enghave.

-Piller den af og prøver fx. www.autobremsen.dk (nogen erfaringer?)

-Prøver at finde en ny/brugt

Hvad siger I?


På forhånd tak

Studen



 
 
Hekto (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-08-04 22:36

In article <4121212c$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
studenFJERN_@hotmail.com says...
> Så var jeg til syn idag med min "nye" katana fra ´82. Den strøg selvfølgelig
> igennem ;) Synsmanden var næsten ikke til at få af maskinen igen.... Den fik
> dog en anmærkning da en af stemplerne i caliperen (baghjulet) har sat sig
> fast. Jeg syntes sgu nok den bremsede lidt sløjt, men når nu det er den
> første maskine man ejer, så ved man vel ikke bedre. Hen til Enghave som
> ville have 1100,- for en reservedel og ikke kunne fortælle mig prisen for
> evt. timeløn...
>
> Hvad gør en klog? Jeg mener at måtte have følgende muligheder:
>
> - Pille skidtet af selv med mine rystende rookie-fingre og begynder at rode
> og regere det bedste jeg har lært.
>
> -Bider i det sure æble og får det ordnet hos Enghave.
>
> -Piller den af og prøver fx. www.autobremsen.dk (nogen erfaringer?)
>
> -Prøver at finde en ny/brugt
>
> Hvad siger I?
>


Tag kaliberen af, og brug bremsen til et tryjje stemplet en anelse ud.
Tryk dem/det) ind igen. Du ved nu hvilket stempelmder sidder fast.
Hold det raske stempel 'tilbage' med f.eks. en papegøjetang (og
pap/klude imellem så du ikke ridser).
Du kan mu motionere det 'syge' stempel ud og ind en del gange ved at
bruge bremsen og tangen. Med lidt held kan du få det til at bevæge sig
frit igen. Med lidt uheld, sætter den sig bare hurtigt igen; men måske
holder det..

Det mest korrekte ville være at købe et renoverings-kit med nye
stempler, pakninger o.s.v.
Ovennævnte er bare billigere.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Studen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 16-08-04 22:47

Mange tak for den smøre. Tja, hvis du siger det... Det lyd sgu bare så high
tech da jeg talte med Enghave. Hvis jeg køber et rep kit er det så lige til
at gå til, eller er det en kompliceret affære?


Mvh

Studen

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Tag kaliberen af, og brug bremsen til et tryjje stemplet en anelse ud.
> Tryk dem/det) ind igen. Du ved nu hvilket stempelmder sidder fast.
> Hold det raske stempel 'tilbage' med f.eks. en papegøjetang (og
> pap/klude imellem så du ikke ridser).
> Du kan mu motionere det 'syge' stempel ud og ind en del gange ved at
> bruge bremsen og tangen. Med lidt held kan du få det til at bevæge sig
> frit igen. Med lidt uheld, sætter den sig bare hurtigt igen; men måske
> holder det..
>
> Det mest korrekte ville være at købe et renoverings-kit med nye
> stempler, pakninger o.s.v.
> Ovennævnte er bare billigere.
> --
> /Hekto
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!





Kenn H. Jensen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 16-08-04 22:50

Studen skrev i meddelelsen
news:41212b47$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,

> Mange tak for den smøre. Tja, hvis du siger det... Det lyd sgu bare
> så high tech da jeg talte med Enghave. Hvis jeg køber et rep kit er
> det så lige til at gå til, eller er det en kompliceret affære?

Det kan da godt være at du lige skal have lov at kigge med over skulderen
første gang. Det er ikke så svært.

Jeg er sikker på at hvis du lover at læse lidt på
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html og begynder at svare under det
du citerer, så kan du nok få en herindefra til at hjælpe dig med det

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
Køb de populære MultiMax ørepropper på www.svrider.dk



Studen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 16-08-04 23:14


"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message
news:41212c0e$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg er sikker på at hvis du lover at læse lidt på
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html og begynder at svare under det
> du citerer, så kan du nok få en herindefra til at hjælpe dig med det

Av for søren - der fik du mig. Ved sgu ikke hvad der gik galt, for hvis du
efterser mine andre indlæg plejer teknikken vist at være i orden. Det sker
ikke igen.. :)


Mvh

Studen



Hekto (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-08-04 23:20

In article <41212b47$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
studenFJERN_@hotmail.com says...
> Mange tak for den smøre. Tja, hvis du siger det... Det lyd sgu bare så high
> tech da jeg talte med Enghave. Hvis jeg køber et rep kit er det så lige til
> at gå til, eller er det en kompliceret affære?
>

Egentlig er det nemt nok; men første gang tager det nok lidt tid.
Det svære/besværlige er at få det nye stempel i, og luftet det
ordentligt ud bagefter. Stemplet sætter sig fast, når det kæntrer, så
det skal 'lige i'.

- jeg ville prøve med motion først.

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-08-04 23:19

On Mon, 16 Aug 2004 23:36:28 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.
>
>Tag kaliberen af, og brug bremsen til et tryjje stemplet en anelse ud.
>Tryk dem/det) ind igen. Du ved nu hvilket stempelmder sidder fast.
>Hold det raske stempel 'tilbage' med f.eks. en papegøjetang (og
>pap/klude imellem så du ikke ridser).

Jeg plejer at bruge en lille skruetvinge til at lave det stunt med.
Den laver ikke mærker, og så er ens fingre ude af farezonen ,-)

>Du kan mu motionere det 'syge' stempel ud og ind en del gange ved at
>bruge bremsen og tangen. Med lidt held kan du få det til at bevæge sig
>frit igen. Med lidt uheld, sætter den sig bare hurtigt igen; men måske
>holder det..
>
I de fleste tilfælde går det godt.
I sjældne tilfælde er der rust på stemplet, og så ryger "O" ringen sig
en tur.
I det tilfælde er der ikke andet at gøre end at bestille et rep. kit.

>Det mest korrekte ville være at købe et renoverings-kit med nye
>stempler, pakninger o.s.v.
>Ovennævnte er bare billigere.

Og i de fleste tilfælde er det alt der skal til.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Studen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 16-08-04 23:31


"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
news:kgc2i0piq2d9vv5hs8kedleqehiihrpkjc@4ax.com...
> On Mon, 16 Aug 2004 23:36:28 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
> Hej.
> >
> >Tag kaliberen af, og brug bremsen til et tryjje stemplet en anelse ud.
> >Tryk dem/det) ind igen. Du ved nu hvilket stempelmder sidder fast.
> >Hold det raske stempel 'tilbage' med f.eks. en papegøjetang (og
> >pap/klude imellem så du ikke ridser).
>
> Jeg plejer at bruge en lille skruetvinge til at lave det stunt med.
> Den laver ikke mærker, og så er ens fingre ude af farezonen ,-)
>
> >Du kan mu motionere det 'syge' stempel ud og ind en del gange ved at
> >bruge bremsen og tangen. Med lidt held kan du få det til at bevæge sig
> >frit igen. Med lidt uheld, sætter den sig bare hurtigt igen; men måske
> >holder det..
> >
> I de fleste tilfælde går det godt.
> I sjældne tilfælde er der rust på stemplet, og så ryger "O" ringen sig
> en tur.
> I det tilfælde er der ikke andet at gøre end at bestille et rep. kit.
>
> >Det mest korrekte ville være at købe et renoverings-kit med nye
> >stempler, pakninger o.s.v.
> >Ovennævnte er bare billigere.
>
> Og i de fleste tilfælde er det alt der skal til.

Tak til Jer alle. Det lyder overskueligt. Hvad skulle man dog gøre uden
dette internet... Det er en sand fornøjelse at kunne slukke computeren og
være blevet klogere. Hvis det hele går i ged kommer jeg rendende igen (det
er ikke en trussel :)

Mvh

Studen



Torben Scheel (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-08-04 10:08

Studen wrote:

> Tak til Jer alle. Det lyder overskueligt. Hvad skulle man dog gøre
> uden dette internet... Det er en sand fornøjelse at kunne slukke
> computeren og være blevet klogere. Hvis det hele går i ged kommer jeg
> rendende igen (det er ikke en trussel :)

*Slukke Computeren?* Gys..



Jens Jacob Bager Jen~ (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 17-08-04 07:53

> Den fik dog en anmærkning da en af stemplerne i
> caliperen (baghjulet) har sat sig fast. Jeg syntes sgu nok den
> bremsede lidt sløjt, men når nu det er den første maskine man ejer,
> så ved man vel ikke bedre. Hen til Enghave som ville have 1100,- for
> en reservedel og ikke kunne fortælle mig prisen for evt. timeløn.

Du laver bremserne således:

Først piller du først kaliberen af. Piller klodserne af og holder kaliberen
over noget til at samle bremsevæsken. Hvis der kun er et stempel i
kaliberen, så pumper du på grebet indtil stemplet popper ud. Voilá kaliberen
er klar til rensning. Hvis der er flere stampler i kaliberen, så ligger du
en klud i klemme foran stemplerne og sætter tryk på hullet hver banjobolten
skrues i med trykluft. Hold nallerne væk! Rens det ene kaliberstempel, som
brekrevet neden under, og sæt stemplet i igen. Holdet fast, og tryk det
andet stempel ud med trykluft. Du skal pille o-ringene ud inde i kaliberen
og rense for ir i den rille de sidder. Det der sker er, at der kommer ir i
bunden af den rille gummi o-ringene sidder i. Det gør at gummi ringene
bliver deforme og trykker hårdere ind mod stemplet. Det er dette der sker
når bremserne "hænger". Brug en lille ikke for kantet skruetrækker til at
kratte alt ir'en væk med. Pas på ikke at ridse aluminium'en og lad være med
at skære i gummie seglene. Jeg plejer at vippe gummi ringene ud med en meget
lille skruetrækker, eller en hobbykniv. Pas på ikke at kradse ridser i
o-ringene og i aluminiums-kaliberen. Pas på bremsevæsken, der er en udmærket
lakfjerner. Du skal bruge sprit til at rense kaliberne i. Gummiet der er
brugt i kalibre er meget skørt. Der er specielt lavet, så det kan holde til
bremsevæsken. Dette gør at det ikke kan holde til andre produkter. Jeg har
ødelagt kaliber o-ringe med petroleum og terpentin. Sprit virker og
eventuelle rester kan fint blandes med bremsevæsken bag efter. Hvis
o-ringene er blevet mast, eller er bulede (kig efter bitte små buler i
gummiet), revnet eller på anden måe skadet, så skal de skiftes ud. De koster
ca 40kr stk originalt ved dansk forhandler. Man kan ikke få et uoriginalt
kit s.v.j.v. Du skal bruge en støvring og en trykring.

Vigtigt! Du skal bruge noget special fedt til at smøre den indvendige del at
bremsekaliberne, den del der har kontakt med bremsevæsken. Der skal du bruge
noget specielt fedt der kan tåle bremsevæsken og ikke skader gummiet. Jeg
bruger en lyseblå tube ATE bremsepasta købt ved www.merkonomen.dk. Det kan
som regel kun købes ved special-bil-reservedelsbutkker (get my drift?) ca.
70kr for en tube der holder hele dit liv.

Du skal bruge almindelig DOT4 bremsevæske til at fylde på systemet igen. Den
de sælger på tankstationerne er fin, hvis ikke du gider købe en hel liter
ved Louis Bestell nr: 10038240

Bagsiden af klodserne smøres med tyndt lag kobberfedt. De samme gør de
flader at bremseklodserne der har berøring me kaliberen. Angående det med
kobberfedtet, så skal der kun et tyndt lag til. Hvis du lægger et tykt lag
på kan det godt løbe og svine, og tiltrække skidt.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
Præsident for Polyteknisk MC (PMC)



Studen (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 17-08-04 11:08


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:iXhUc.469$2s4.326@news.get2net.dk...
> Du laver bremserne således:
> Først piller du først kaliberen af. Piller klodserne af og holder
kaliberen
> over noget til at samle bremsevæsken. Hvis der kun er et stempel i
> kaliberen, så pumper du på grebet indtil stemplet popper ud. Voilá
kaliberen
> er klar til rensning. Hvis der er flere stampler i kaliberen, så ligger
du
> en klud i klemme foran stemplerne og sætter tryk på hullet hver
banjobolten
> skrues i med trykluft. Hold nallerne væk! Rens det ene kaliberstempel, som
> brekrevet neden under, og sæt stemplet i igen. Holdet fast, og tryk det
> andet stempel ud med trykluft. Du skal pille o-ringene ud inde i kaliberen
> og rense for ir i den rille de sidder. Det der sker er, at der kommer ir i
> bunden af den rille gummi o-ringene sidder i. Det gør at gummi ringene
> bliver deforme og trykker hårdere ind mod stemplet. Det er dette der sker
> når bremserne "hænger". Brug en lille ikke for kantet skruetrækker til at
> kratte alt ir'en væk med. Pas på ikke at ridse aluminium'en og lad være
med
> at skære i gummie seglene. Jeg plejer at vippe gummi ringene ud med en
meget
> lille skruetrækker, eller en hobbykniv. Pas på ikke at kradse ridser i
> o-ringene og i aluminiums-kaliberen. Pas på bremsevæsken, der er en
udmærket
> lakfjerner. Du skal bruge sprit til at rense kaliberne i. Gummiet der er
> brugt i kalibre er meget skørt. Der er specielt lavet, så det kan holde
til
> bremsevæsken. Dette gør at det ikke kan holde til andre produkter. Jeg har
> ødelagt kaliber o-ringe med petroleum og terpentin. Sprit virker og
> eventuelle rester kan fint blandes med bremsevæsken bag efter. Hvis
> o-ringene er blevet mast, eller er bulede (kig efter bitte små buler i
> gummiet), revnet eller på anden måe skadet, så skal de skiftes ud. De
koster
> ca 40kr stk originalt ved dansk forhandler. Man kan ikke få et uoriginalt
> kit s.v.j.v. Du skal bruge en støvring og en trykring.
>
> Vigtigt! Du skal bruge noget special fedt til at smøre den indvendige del
at
> bremsekaliberne, den del der har kontakt med bremsevæsken. Der skal du
bruge
> noget specielt fedt der kan tåle bremsevæsken og ikke skader gummiet. Jeg
> bruger en lyseblå tube ATE bremsepasta købt ved www.merkonomen.dk. Det kan
> som regel kun købes ved special-bil-reservedelsbutkker (get my drift?) ca.
> 70kr for en tube der holder hele dit liv.
>
> Du skal bruge almindelig DOT4 bremsevæske til at fylde på systemet igen.
Den
> de sælger på tankstationerne er fin, hvis ikke du gider købe en hel liter
> ved Louis Bestell nr: 10038240
>
> Bagsiden af klodserne smøres med tyndt lag kobberfedt. De samme gør de
> flader at bremseklodserne der har berøring me kaliberen. Angående det med
> kobberfedtet, så skal der kun et tyndt lag til. Hvis du lægger et tykt lag
> på kan det godt løbe og svine, og tiltrække skidt.
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
> Præsident for Polyteknisk MC (PMC)

Det bliver bare bedre og bedre. Med den manual kan det vist ikke gå helt
galt. Bare værkstedsmanualer var skrevet på den måde :) 10000tak for
hjælpen. Et print af dette vil være knuget mellem mine fedtede fingre under
hele arbejdet.

Tak igen

Studen



Steen Gruby (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 17-08-04 11:18

On Tue, 17 Aug 2004 08:53:02 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej.
>
>Du laver bremserne således:
>
God manual.

Hvorfor tror jeg at Bager er ingeniør

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-08-04 11:31

In article <hnm3i09uvgjmtn9k5e1dusc2fdgdp23msu@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Hvorfor tror jeg at Bager er ingeniør
>
>
..... fordi han kan skrive om det; men ikke selv udføre det????? ;oD
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Torben Scheel (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-08-04 12:58

Hekto wrote:
> In article <hnm3i09uvgjmtn9k5e1dusc2fdgdp23msu@4ax.com>, Steen Gruby
> <oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
>> Hvorfor tror jeg at Bager er ingeniør
>>
>>
> .... fordi han kan skrive om det; men ikke selv udføre det????? ;oD

*LOL*



Jens Jacob Bager Jen~ (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 17-08-04 16:06

>> Hvorfor tror jeg at Bager er ingeniør
>>
> .... fordi han kan skrive om det; men ikke selv udføre det????? ;oD

LOL! Jeg er ikke ingeniør, men biologi stud. Jeg har dog lavet bremser
en del gange, så jeg kan godt i praksis.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
Præsident for Polyteknisk MC (PMC)



Hekto (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-08-04 16:16

In article <B9pUc.5393$UZ6.3472@news.get2net.dk>,
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
>
> LOL! Jeg er ikke ingeniør, men biologi stud. Jeg har dog lavet bremser
> en del gange, så jeg kan godt i praksis.
>

.... selv blind høne ......!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-08-04 21:40

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> In article <hnm3i09uvgjmtn9k5e1dusc2fdgdp23msu@4ax.com>, Steen Gruby
> <oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> > Hvorfor tror jeg at Bager er ingeniør
> >
> >
> .... fordi han kan skrive om det; men ikke selv udføre det????? ;oD

Ska' do ha slag?
--
mvh Jes Vestervang (der vil være at finde til pimsetræffet) @ FZS600 &
DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Studen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 18-08-04 20:05


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message
news:iXhUc.469$2s4.326@news.get2net.dk...
> Du laver bremserne således:
>
> Hvis der er flere stampler i kaliberen, så ligger du
> en klud i klemme foran stemplerne og sætter tryk på hullet hver
banjobolten
> skrues i med trykluft. Hold nallerne væk! Rens det ene kaliberstempel, som
> brekrevet neden under, og sæt stemplet i igen. Holdet fast, og tryk det
> andet stempel ud med trykluft.

Hej Bager,
Så står jeg med hænderne i skidtet. Desværre sidder det fastgroede stempel
FAST. Jeg har fået det "raske" ud ved at "pumpe" bremsen. Du skriver jeg
skal bruge trykluft, men da jeg desværre ikke lige magter at tilslutte
trykluftspumpen lufttæt (til "banjobolt-hullet" vil det ikke rigtigt lykkes.
Har du en bestemt metode til at gøre dette? Hvis det heller ikke virker med
trykluft, har du så en alternativ metode??


Mvh

Studen



Studen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 18-08-04 20:47


"Studen" <studenREM@gmail.com> wrote in message
news:4123a843$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hej Bager,
> Så står jeg med hænderne i skidtet. Desværre sidder det fastgroede stempel
> FAST. Jeg har fået det "raske" ud ved at "pumpe" bremsen. Du skriver jeg
> skal bruge trykluft, men da jeg desværre ikke lige magter at tilslutte
> trykluftspumpen lufttæt (til "banjobolt-hullet" vil det ikke rigtigt
lykkes.
> Har du en bestemt metode til at gøre dette? Hvis det heller ikke virker
med
> trykluft, har du så en alternativ metode??
>

Fandt ud af at "tryklufte" tæt. Desværre er det heller ikke nok. Skidtet
sidder bare FAST. Hvad er mine muligheder nu??



Alias (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Alias


Dato : 18-08-04 21:02


"Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4123b241$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Studen" <studenREM@gmail.com> wrote in message
> news:4123a843$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Hej Bager,
> > Så står jeg med hænderne i skidtet. Desværre sidder det fastgroede
stempel
> > FAST. Jeg har fået det "raske" ud ved at "pumpe" bremsen. Du skriver jeg
> > skal bruge trykluft, men da jeg desværre ikke lige magter at tilslutte
> > trykluftspumpen lufttæt (til "banjobolt-hullet" vil det ikke rigtigt
> lykkes.
> > Har du en bestemt metode til at gøre dette? Hvis det heller ikke virker
> med
> > trykluft, har du så en alternativ metode??
> >
>
> Fandt ud af at "tryklufte" tæt. Desværre er det heller ikke nok. Skidtet
> sidder bare FAST. Hvad er mine muligheder nu??

1:
Sæt det "gode" stempel i igen og hold det på plads med en skruetvinge.
Så pumper du det dårlige stempel ud med trykluft, eller fylder væske på og
bruger bremsen.

2:
Du tager den største rørtang du kan finde og vrider stemplet ud - det koster
med 99% sikkerhed et nyt stempel.
--
Brian Sørup
Som selv laver nye bremsestempler til bil/mc



Kenn H. Jensen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 18-08-04 21:09

Brian Sørup skrev i meddelelsen
news:4123b5a9$0$204$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,

> "Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4123b241$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Fandt ud af at "tryklufte" tæt. Desværre er det heller ikke nok.
>> Skidtet sidder bare FAST. Hvad er mine muligheder nu??
>
> 1:
> Sæt det "gode" stempel i igen og hold det på plads med en skruetvinge.
> Så pumper du det dårlige stempel ud med trykluft, eller fylder væske
> på og bruger bremsen.

Det er løsningsmodel 1 der skal bruges. Skru bremseslangen på igen, og
monter det raske stempel (inkl. skruetvinge). Påfyld bremsevædske, udluft,
og så er du klar. Herfra burde det gå som en leg

Et repkit m. 2 bremsestempler og gummipakninger til SVeren koster 600,- det
fåes kun org. Jeg ved ikke hvad det koster til din.

Hvis du bor i HT området, og mangler en hjælpende hånd, så sig til.


--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
Køb de populære MultiMax ørepropper på www.svrider.dk



Studen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 18-08-04 21:54


"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message
news:4123b758$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Brian Sørup skrev i meddelelsen
> news:4123b5a9$0$204$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
>
> Det er løsningsmodel 1 der skal bruges. Skru bremseslangen på igen, og
> monter det raske stempel (inkl. skruetvinge). Påfyld bremsevædske, udluft,
> og så er du klar. Herfra burde det gå som en leg
>
> Et repkit m. 2 bremsestempler og gummipakninger til SVeren koster 600,-
det
> fåes kun org. Jeg ved ikke hvad det koster til din.
>
> Hvis du bor i HT området, og mangler en hjælpende hånd, så sig til.

Jo tak for tilbuddet. Desværre har jeg bare prøvet løsningsmodel nr. 1. Der
er vist ingen tvivl om at det her stempel er rustet godt og grundigt fast i
"stempelhuset". Samtidigt sidder det næsten helt i bund, så det er ikke til
at komme til at få fat i med tang etc. Er blevet anbefalet autobremsen som
vist lever af at lave sådan noget her. Jeg ved i hvert fald ikke rigtigt
hvordan jeg skal komme videre... snøft!


Mvh

Studen :)





Rasmus Hauch (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 18-08-04 22:54

Jeg ved i hvert fald ikke rigtigt hvordan jeg skal komme
> videre... snøft!
>
Nu ved jeg ikke lige hvad dine forudsætninger er,men jeg klarede engang et
fastgroet stempel ved at bore et hul i bagsiden af caliperen,lave et 6 mm
gevind i det og så skrue en bolt i,som kunne trykke stemplet ud.
Da det så var ude og kaliperen renset, puttede jeg Loctite på gevindet af
bolten og skruede den lidt i igen.
Derefter savede jeg resten af bolten af på bagsiden.
Det fungerede fint.
Mvh
Rasmus ZX9R-C



Steen Gruby (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 18-08-04 23:05

On Wed, 18 Aug 2004 21:04:36 +0200, "Studen" <studenREM@gmail.com>
wrote:


Hej.

>Så står jeg med hænderne i skidtet. Desværre sidder det fastgroede stempel
>FAST. Jeg har fået det "raske" ud ved at "pumpe" bremsen. Du skriver jeg
>skal bruge trykluft, men da jeg desværre ikke lige magter at tilslutte
>trykluftspumpen lufttæt (til "banjobolt-hullet" vil det ikke rigtigt lykkes.
>Har du en bestemt metode til at gøre dette? Hvis det heller ikke virker med
>trykluft, har du så en alternativ metode??
>
Jeg vil foreslå følgende.
Monter banjobolten til bremsecylinderen igen.
Genmonter det stempel der kunne demonteres.
Bloker det "gode" stempel med en skruetvinge så det bliver i bund..
Udluft systemet som normalt.
Og sæt så tryk på bremsepedalen.
Hvis det ikke kan få det fastgroede stempel ud skal du finde en ny
kaliper

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Studen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 19-08-04 01:07

Er lidt i tvivl om hvor jeg skal poste når jeg gerne vil besvare flere
forskellige post, men here goes:
Det lykkedes sgu alligevel. Jeg fik tilsidst "pumpet" det ud :) Så skal jeg
bare have fat i nogle nye pakninger og rense/slibe godt. Mange tak for
hjælpen til alle (det syntes jeg sgu jeg siger hele tiden, men sådan er det
vel at være rookie) Faeme lækkert med sådan en omgang "online-support".

Mvh

Studen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste