Køreskole i Århus, hvilken er bedst? Til a~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-08-04 21:43

Køreskole i Århus, hvilken er bedst? Til alm. bil kørekort.
Evt. billigste sted i Århus?
Er der anmeldelser på nettet? Eller hvem kan jeg spørge?

/ Thomas

Fra : Torben Koch

Dato : 16-08-04 22:53

www.tiptoptrafik.dk - De er billigst, og rigtig dygtige.

--
Torben Koch.
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy,

Fra : Stefan Clausen

Dato : 16-08-04 23:09

> www.tiptoptrafik.dk - De er billigst, og rigtig dygtige.

Jeg har så hørt det modsatte...

Jeg vil anbefale http://www.vestbyens-koereskole.dk/ v/ Jan Hartmann.

Jeg har taget kørekort til MC og bil der iår, og fik en kanon service.

Stefan Clausen

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-08-04 00:37

Stefan Clausen wrote:

> Jeg har så hørt det modsatte...
>
> Jeg vil anbefale http://www.vestbyens-koereskole.dk/ v/ Jan Hartmann.
>
> Jeg har taget kørekort til MC og bil der iår, og fik en kanon service.
>
> Stefan Clausen

Tak for alle link. Det blev jeg så lettere forvirret over. Men det handler
vel også meget om hvem man får som kørelærer, gør det ikke?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-08-04 05:54

> Tak for alle link. Det blev jeg så lettere forvirret over. Men det handler
> vel også meget om hvem man får som kørelærer, gør det ikke?

Det tror jeg at det gør, jo. Jeg tog selv kørekort hos City Køreskolen (tror
jeg det hedder) i banegårdsgade for lidt over et år siden, og jeg var
utroligt tilfreds. Jeg tror at det gælder om at finde en kørelærer hvor
kemien passer. Min var i hvert fald meget kontroversiel - men på den gode
måde, hvis du spørger mig. Kan faktisk ikke huske hvad han hed, men han
kørte i en Mazda MPV.

/Kasper Hansen

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-08-04 08:37

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> kontroversiel - men på den gode måde, hvis du spørger mig. Kan
> faktisk ikke huske hvad han hed, men han kørte i en Mazda MPV.

Tak for det. Jeg kigger lidt rundt på nettet, og det er ikke altid klart med
priserne, men tror de
ligner hinanden..
Hvad gav du for dit kort? Ca. 10.000?? Eller mere? De har en pakke til
9000.. der hvor du tog det.
Men der er jo mange faktorer inden den endelige pris er på plads. Køretimer
og om man gennemfører
første gang..

/ Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-08-04 11:37

> Tak for det. Jeg kigger lidt rundt på nettet, og det er ikke altid klart
med
> priserne, men tror de
> ligner hinanden..

Ja, det er vist mere eller mindre kartél lignende tilstande i alle større
byer.

> Hvad gav du for dit kort? Ca. 10.000?? Eller mere? De har en pakke til
> 9000.. der hvor du tog det.

Jeg tror at prisen lød på knap 8.000 fordi jeg tog teori om formiddagen,
dertil kom så nogle småting som lægeattest mv. Samlet havde prisen nok været
på knap 10.000 alt incl., hvis jeg ikke var dumpet første gang, og så ikke
havde råd til en ny prøve de næste 2 måneder, og dermed måtte købe ekstra
køretimer og nyt prøvegebyr mv. Alt i alt ca. 12.000 tror jeg.

> Men der er jo mange faktorer inden den endelige pris er på plads.
Køretimer
> og om man gennemfører
> første gang..

Lige præcis. Jeg tror det vigtigste er at finde en kørelærer man kan med. -
Det er jo vigtigt at kommunikationen fungerer, når det koster flere hundrede
kroner i timen. Man kan jo frygte at dem der er billigst på papiret, sløser
med arbejdet, så man ender med mange flere timer. Vær også opmærksom på, at
nogen inkluderer 16 køretimer i prisen, mens andre ikke gør.
Jeg synes i hvert fald at min lærer, var meget rimelig. Hvis han havde et
presset program, eller kom for sent, så man af den ene eller anden grund
ikke havde en hel time, sørgede han for f.eks. at lægge 15 min til næste
time. Og han havde en regel om at hvis han glemte en time, så fik man én
gratis. Det skete desværre aldrig.

/Kasper Hansen

Fra : Soren Kuula

Dato : 17-08-04 08:53

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Det tror jeg at det gør, jo. Jeg tog selv kørekort hos City Køreskolen (tror
> jeg det hedder) i banegårdsgade for lidt over et år siden, og jeg var
> utroligt tilfreds.

Jeg har også taget bil- og MC kort der, og var meget tilfreds - men jeg
ved ikke om det stadig er de samme kørelærere.
MVH
Søren

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-08-04 10:04

Stefan Clausen wrote:

> Jeg har så hørt det modsatte...

Men jeg har _oplevet_ at de er billige og dygtige - i hvert fald den
afdeling der ligger i KBH. Administrationen var lidt rodet, men
kørelærerne var generelt gode.
Jeg havde en række forskellige lærere til teori, og to forskellige til
køretimer.

Mvh. Lars

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-08-04 16:53

Thomas Jacobsen wrote:
> Køreskole i Århus, hvilken er bedst?

Er svært at afgøre, vil altid være en subjektiv vurdering.

> Til alm. bil kørekort.
> Evt. billigste sted i Århus?

Kan være yderst farligt at gå efter billigste tilbud. Kan ofte ende med at
blive det dyreste.

Har selv lige taget bus + erhverv.

Blev stillet i udsigt at prisen var 12,500 kr. den endelige regning lød på
9,400 kr. Ved Hartmann's køreskole på Frichsvej, Har alle former for
kørekort på programmet.

> Er der anmeldelser på nettet?

Har aldrig set noget af den slags på nettet.

Eller hvem kan jeg spørge?

En god bekendt som du har tillid til.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Johnny

Dato : 18-08-04 13:13

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørekort på programmet.

> Har aldrig set noget af den slags på nettet.

Men det var noget af planen med www.kritikken.dk . Desværre er der ikke
mange der tør !!

Hilsen Johnny

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-08-04 20:18

> Men det var noget af planen med www.kritikken.dk . Desværre er der
> ikke mange der tør !!
>
> Hilsen Johnny

Kan se du har postet mit indlæg der. Er det en side du står for? Der er ikke
rigtig gang i den? Kan godt huske at der i Århus for nogle år siden var
skjulte optagelser for at afsløre en for høj prispolitik. Er det ikke
generelt meget dyrere i Århus end Kbh at kortet? Underligt.. Men det er jo
nok konkurrencen.

Fra : Johnny

Dato : 19-08-04 15:32

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Kan se du har postet mit indlæg der. Er det en side du står for?

Nej, jeg bruger den bare fordi jeg synes den er relevant og fordi jeg ikke
kan finde noget andet der ligner.....

Johnny