Agurksatat...
Fra : Daniela Althof

Dato : 16-08-04 20:46

Hejsa...

Er der nogen her der har en god opskrift på Agurksalat?

Eller andre gode ideer til hvad man kan lave med Agurker? Jeg fik lidt
uforventet en stor stak hjem og vil da gerne bruge dem inden de går til..

Hilsen Daniela..

Fra : Dorte Klerke

Dato : 16-08-04 22:44

Hvad med tzatiki, det smager jo så godt ;) Hvis man kan li' det altså.

Dorte

Fra : Daniela Althof

Dato : 17-08-04 02:55

Dorte Klerke wrote:
> Hvad med tzatiki, det smager jo så godt ;) Hvis man kan li' det altså.
>
> Dorte

Det er rigtigt, det havde jeg helt glemt.. Men der er nok agurker til
andre ting også..

Daniela..

Fra : Dorte Klerke

Dato : 17-08-04 10:50

Ja der er vel altid den klassiske, jeg har nu ikke selv smagt den, men det
lyder som den kæresten plejer at lave, når han skal bruge det til hotdogs ;)

http://food4u.dk/opskrift/default.asp?id=757

Ellers lyder den her god:
http://food4u.dk/opskrift/default.asp?id=64

og lyder lidt som den min mor plejer at lave, og den er hun helt pjatten med
;) - tror bare ikke hun har løg i, men jeg kan måske ved lejlighed spørge
hende.

Lyder også god: http://www.opskrifter.dk/Opskrift_185.100.0.html
men har igen desværre ikke afprøvet den.

Nå man kan åbenbart også bruge agurker til sild, her er en opskrift på
agurkesild ;) http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0830217.html

Lyder sjovt, agurketromler:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040632.html

Agurkesuppe:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0820024.html
eller
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0820030.html

Ellers kan man måske bare sylte dem, og have dem længere så denne måde

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0800061.html

eller

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0800062.html

men ellers søgte jeg på agurk som ingrediens, og det kan være du kan få lidt
ekstra inspiration:

http://mp.sol.dk/madogvin/searchRecipes.cgi?ing=agurk151

Dorte

Fra : Stella Bang

Dato : 17-08-04 11:40

Hej

Agurker kan holde sig længe i køleskabet hvis man pakker hver enkelt ind i
staniol. Den blanke side mod agurken.
Du kan også skive dem som til agurksalat og så fryse dem ned i portioner.
Når de skal bruges kan de tøes op i en lage af lige dele eddike og sukker.
Hvis du foretrækker at lave agurksalat til vinteren skal du blot tilsætte
lidt atamon og fylde dem på glas. Jeg lader dem trække med lidt salt et par
timer, derefter vrider jeg dem og fylder dem i glas. Nu laver jeg en lage af
lige dele eddike og sukker, dog bruger jeg en sjat varmt vand for at røre
sukkeret ud først. Tilsæt atamon og hæld det over agurkerne.

Venligst
Stella

Fra : Hauge

Dato : 17-08-04 11:46

Hejsa
Daniela Althof wrote:
> Er der nogen her der har en god opskrift på Agurksalat?

Skær dem i skiver a' ca. 1 cm, og sylt dem som asier, det er guf.

Mvh Hauge

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 17-08-04 14:11

"Daniela Althof" <superdilbert@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> [...]
>
> Eller andre gode ideer til hvad man kan lave med Agurker? Jeg fik lidt
> uforventet en stor stak hjem og vil da gerne bruge dem inden de går til..

Agurkerand med rejer og en kold sovs af creme fraiche og krydderurter er en
lækker spise
Se eksempelvis http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=10405
/Kristina

Fra : Daniela Althof

Dato : 17-08-04 14:40

I skal have rigtig mange tak alle sammen... Nu har jeg da lidt at gå i
gang med!

Hilsen Daniela..

Fra : Michael Laugesen

Dato : 24-08-04 17:25

Tzatziki, slå det op.

Det er drænet yougurt naturel, hvidløg og fintskårne agurker, også kaldet
græsk agurkesalat. Det er en "olympisk" delikatesse (især hvis man er til
hvidløg).