Skift af pære i nummerpladelys på VW Polo ~
Fra : frbi

Dato : 16-08-04 20:38

Hej

Konens bil skal til syn torsdag. Det ene nummerpladelys (som er placeret i
konfangeren) er sprunget. Ifølge instruktionsbogen skal lampehuset løftes
med en skruetrækker og det går også, men jeg kan ikke få huset helt ud af
kofangeren. Jeg tør ikke bruge mere vold - er der nogen der har operationen
i frisk erindring ?.

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 18-08-04 17:16

frbi wrote:

> [...]
> kofangeren. Jeg tør ikke bruge mere vold - er der nogen der har operationen

Jeg har haft samme problem. Jeg brugte vold og fik bøjet det stykke
fjerdermetal der var beregnet til at holde lampen på plads, med det
resultat at lampen sidder mindre godt fast end oprindeligt.

Fjedren er lavet så dum, at man skal have skruetrækkeren godt ned,
samtidig med at man trykker ind på fjederen, ellers griber fjedren fast
i kanten ved kofangeren, og kommer til at virke som modhager når man
hiver op i lampen.

Har lige tjekket Haynes manualen. Der vises et billede af en
skruetrækker der er ved at hive lampen ud. Man kan desværre ikke ud fra
billedet og teksten se hvordan man helt præcis trykker korrekt på fjedren.

/Thorkild