Kerbab hvordan
Fra : Henrik

Dato : 16-08-04 16:04

Jeg må indrømme at jeg er vild med Kebab altså dem i et pitabrød!
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man selv laver kebabkød ligesom
det man får på et pizzaria.
Altså krydderi marinade osv osv:

På forhånd tak .
Henrik

Fra : Hauge

Dato : 16-08-04 17:31

Hejsa
Henrik wrote:
> Jeg må indrømme at jeg er vild med Kebab altså dem i et pitabrød!
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man selv laver kebabkød
> ligesom det man får på et pizzaria.
> Altså krydderi marinade osv osv:

Fra min lokale grillbar, har jeg fået denne opskrift, som jeg syntes er
suveren:

Marinade:

1 del hvidløgspulver
6 dele kebab-krydderi (Santa Maria er den jeg blev anbefalet (Bilka har
det))
2 dele karry
4 dele timian
2 dele kartoffelmel (skulle gøre køddet mere mørt)
lidt salt + pebber (hvilket jeg ikke bruger)
og så lige netop så meget/lidt olie, at det er smasket (ikke tørt)

Hæld marinade og okseklump i tern i en frysepose, og lad det står i
køleskabet en dags tid eller to.

Mums.

Mvh Hauge

Fra : -V-

Dato : 16-08-04 18:02

Hauge wrote:
> 2 dele kartoffelmel (skulle gøre køddet mere mørt)

A'vaffe noed?

Kartoffelmel? Kødmørner?

-V-

Fra : Hauge

Dato : 16-08-04 18:31

Hejsa
-V- wrote:
> A'vaffe noed?

Hehe..

> Kartoffelmel? Kødmørner?

Som jeg skrev, så var det en opskrift som jeg havde fået og brugt, men jeg
har ikke bestemt grunden til bestemte bestandele.
Om det er fis, det med mørning, eller noget andet, det ved jeg ikke, det er
der garanteret en masse der ved en del mere om, end jeg.

/Hauge

Fra : Tulle

Dato : 16-08-04 19:42

Lige et dumt spørgsmål.....Hvad slags kød bruger man så til det?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-08-04 20:00

"Tulle" <tulle@nomail> skrev

> Lige et dumt spørgsmål.....Hvad slags kød bruger man så til det?

Til den oprindelige opskrift? Der bruger man okseklump, som der står.

Mvh
Kevin Edelvang