Asger Steffensen wrote:
> Looket er jo en smagssag, lyden og sidestillingen ligeså. "Rigeligt
> med kræfter" kommer jo lidt an på hvad man skal bruge dem til.
Yeps.
> Da jeg
> for mange år siden købte min 21 hk's XT250, var jeg også beruset over
> kraftressourcerne. Det ændrede sig dog, men det var da et sted at
> starte.
Da jeg skiftede 150cc MZ ud med 250cc MZ var det også en stor oplevelse.
Og to mand, og oppakning og teltstænger i støbejern, over alperne til
Norditalien var sjovt.
Da jeg skiftede MZ'en ud med en Yamaha ZX550 var det ikke så stort et hop.
Men turen til jugoslavien var da mere komfortabel og afslappet end MZ-turen.
> Hvis I blot har lyst til at trille rundt i byen og på landevejene, og
> ikke planlægger at køre på motorveje, endsige overhale nogen, så vil
> jeg give dig ret.
Det er lige præcis den slags kørsel jeg har i tankerne. Søndagsture i
solskin.
> Er der kun én på cyklen kan den såmænd nok også
> tvinges op i nærheden af 120 km/t.
Der er alt for meget vindstøj og ømme nakkemuskler når man kommer over 100
alligevel.
> Det kan være godt at kunne mobilisere 10 ekstra hk i en kritisk
> situation.
Det er selfølgelig nemt at være bagklog, men man kan da prøve at lade være
med at bringe sig i en situation hvor det er nødvendigt. Når man nu véd det
ikke er en 1200 man har mellem benene.
> Det er jo en ærlig sag, hvis økonomien ikke rækker til mere end en
> nyere 250'er, men så skulle man måske overveje en lidt ældre 500'er.
Jeg havde nu nærmere tænkt på en lidt ældre 250'er
Alternativet er at leje en 650 Dragstar hos aagesen.dk. et par gange i løbet
af sommeren.
>> Så nu til sagen: Skal man gå efter en speciel MC, da én af disse er
>> kendt for at have gjort ekstra ud af passager-komforten ?
Nå... dér trak jeg vidst en nitte. Måske er det kun førerne der skriver i
denne NG
> Jeg formoder at det _skal_ være custom cykler? Det er ikke lige min
> stærke side, men vi prøver:
> Honda CX 500/650 Custom
> Yamaha 700 Maxim
> Yamaha Virago 535
> Suzuki 650 Savage
> Kawasaki EN500
Det var da temmeligt godt prøvet
De var allesammen i dba.dk.
Men de er lige en tredjedel dyrere (og meget ældre og med mange flere km)
end sådan en lille Suzuki Marauder.
Og en ny cykel er nok lidt mere problemfri end sådan en gammel svend.
>> Kan man til alle disse MC's udskifte bagsædet med et mere "rigtigt"
>> sæde, istedet for den lille fabriksmonterede pude ? Jeg var på en US
>> hjemmeside med sæder, men det var kun til de store/dyre modeller.
> Det er vist meget individuelt.. Kig på
www.corbin.de
Tak. De har også kun til de store Virago'er. Og de store DragStar's.
Til Marauder skriver de ikke hvilke de passer til....
Honda Rebel står der ikke noget om....
Kawasaki... niks... Og det er også alle sammen frem+bag-sæde.
Jeg sidder sådan set udmærket. Det var mest passageren der skulle have lidt
ekstra polstring.
Men jeg fandt ham her
http://www.gtsadler.dk/sadler.htm i gode gamle
Dannevang.
Noget af det ser sgi' da lækkert ud, og 1860 inkl moms for den her til
Suzuki
http://www.gtsadler.dk/sus1kq.jpg er da så absolut til at betale.
Det lyder da som om han kan lidt af hvert, så mon ikke bare man skulle købe
sig den MC man gerne vil have, og så få ham til at lave et
bagsæde-arrangement.
> God fornøjelse
takker,
/jim