Kaburatorproblemer med Polo 1.3 1985
Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-08-04 13:33

Hej NG

Jeg fik stjålet min kaburator for en måneds tid siden!

Var ude på en skrotplads og finde en ny. Jeg kunne ikke se, om
donorbilen var en 1.1 eller 1.3, men kaburatoren passede til min Polo
1.3 1985.

Så længe motoren er kold, starter og kører bilen fint. Men når den når
normal driftstemperatur begynder den at hakke i det, når man holder en
fast hastighed. Den har tit en meget urolig tomgang, hvor den går fra
at næsten at gå i stå til 2000 rpm. Ved i gangsætning kommer altid et
ryk, uanset hvor meget gas man giver. Den accelerer dog fint og
benzinøkonomien er som den plejer (11 til 12 km/L ved blandet
bykørsel).

Er blandingen motoren får for fed?

Kan man måske løse problemet med andre tændrør?

Andre forslag?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 16:11

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bykørsel).
>
> Er blandingen motoren får for fed?
>
> Kan man måske løse problemet med andre tændrør?

Har du fået målt udstødningsgasserne? De kan fortælle om kaburatoren er
rigtig justeret.
Ellers er en benzintrykregulator eller en utæt pakning ved
indsugningsmanifold en mulighed.

--
Tom

Fra : jesper vogel

Dato : 18-08-04 20:24

Hvis din bil hakker og går ujævnt i tomgang kunne det lyde som en utæthed.
Du kan evt. prøve med startgas ( æter på spray ) og sprøjte rundt om
karburator og manifold. Hvis din motor stiger i omdrejninger er der en
utæthed. Pas på hvor du sprøjter, da det er meget letantændeligt. Men
generelt er en motorjustering en rigtig god ide.
Jesper