Bedste maling til udendørs træværk?
Fra : Peter Sindrup

Dato : 16-08-04 13:07

Hej alle,

Er der nogen der har et bud på den ultimative maling til udendørs træværk?
Det må meget gerne være en såkaldt "hybrid" som de professionelle sværger
til.

Jeg har selv lige brugt hvid Sigma Kon, som er en Alkyd/olie terpentin.
Rækkeevnen er helt i top, men jeg syntes ikke den dækker som forventet og
jeg syntes også at den "striber"

På forhånd tak

Peter

Fra : Marco

Dato : 16-08-04 20:56

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev:

> Er der nogen der har et bud på den ultimative maling til udendørs træværk?
> Det må meget gerne være en såkaldt "hybrid" som de professionelle sværger
> til.

Hvilket udendørs træværk - og behandlet eller ubehandlet ?
Fortæl lidt mere, og du får måske nogle kvalificerede svar :)

> Jeg har selv lige brugt hvid Sigma Kon, som er en Alkyd/olie terpentin.
> Rækkeevnen er helt i top, men jeg syntes ikke den dækker som forventet og
> jeg syntes også at den "striber"

Måske har malingen "sat sig" / tørret for hurtigt grundet varmt vejr eller
for varmt emne ?

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 19-08-04 13:44

> Hvilket udendørs træværk - og behandlet eller ubehandlet ?

Her var tale om ældre træværk der havde været malet før - både høvlet og
uhøvlet.
Nu da jeg har fået arbejdet lidt på afstand, syntes jeg faktisk at malingen
har dækket fint på det uhøvlede træ (gavlen), men temmeligt dårligt på det
høvlede (underside af udhæng)

> Fortæl lidt mere, og du får måske nogle kvalificerede svar :)

Det syntes jeg nu også jeg gjorde.

> Måske har malingen "sat sig" / tørret for hurtigt grundet varmt vejr eller
> for varmt emne ?

Tror det ikke, selv om det var en varm solskinsdag jeg malede.

Peter