|
| Motorvejskørsel -> træt i nakke og ryg Fra : Mikker |
Dato : 16-08-04 13:01 |
|
Jeg er efterhånden ret træt af at være smadret i nakke og ryg efter
2x½times nord - sydgående motorvejskørsel(130-150km/t) hver dag til og
fra arbejde.
Jeg kører - dumt nok - "naked bike" med en lille vindskærm på, men har
prøvet flere kåbe-modeller f.eks. bandit 600S, hvor jeg synes jeg fik
ligeså meget turbolens og vind i hjælmhøjde.
Jeg har forsøgt mig med en større/højere styrkåbe, men synes dels ikke at
det gav nogen større effekt når der er lidt sidevind og dels at cyklen
kommer til at ligne en spånplade fra silvan forfra af dette...
Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
bliver som en kogt spagetti.
Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og ryg
af at køre når der f.eks. er lidt skrå sidevind med turbulens bag
biler/lastvogne?
Jeg ved godt at løsningen nok er at sætte hastigheden ned til 110-120
stykker, men så kommer man jo til at slingre ud og ind mellem
lastbiler(90) og personbilerne(130-150)...
Kender nogen en "dims" der kan løse problemet med at ens hovede bliver
kastet/vredet rundt når der er sidevind???
Med "venstre-fra-styret" hilsen
Mikker
| |
Kenn H. Jensen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 16-08-04 13:13 |
|
Mikker skrev i meddelelsen news:cfq7ku$uq$1@abbeden.bunk.cc,
> Jeg kører - dumt nok - "naked bike" med en lille vindskærm på, men har
> prøvet flere kåbe-modeller f.eks. bandit 600S, hvor jeg synes jeg fik
> ligeså meget turbolens og vind i hjælmhøjde.
> Jeg har forsøgt mig med en større/højere styrkåbe, men synes dels
> ikke at det gav nogen større effekt når der er lidt sidevind og dels
> at cyklen kommer til at ligne en spånplade fra silvan forfra af
> dette...
På min SV650S har jeg skiftet std. kåbeglasset ud med et double boubble
kåbeglas. Det har hjulpet utroligt meget. Før føltes det som om mit hoved
var ved at blive trukket af v. hageremmen når jeg kørte 130+. Den
fornemmelse har jeg ikke haft med Doubble boubble glasset uanset hastighed.
--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
Køb de populære MultiMax ørepropper på www.svrider.dk
| |
Ronni Jensen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Ronni Jensen |
Dato : 16-08-04 13:15 |
|
> Kender nogen en "dims" der kan løse problemet med at ens hovede bliver
> kastet/vredet rundt når der er sidevind???
>
> Med "venstre-fra-styret" hilsen
>
> Mikker
>
>
Det er bare et spørgsmål om at køre hurtigt nok, så holder
fremdrifsluften hovedet stabilt :P
Aj.. ved ikke, synes nu ikke jeg kender problemet til trods for flere
Kbh->Jylland ture. Men hvis du sidder lidt racer-agtigt, så prøv at holde
hovedet mere i linie med ryggen og kig "opad" hvis du ved hvad jeg
mener.. det mindsker i hvert fald generne.
Og så er kæresten desuden hammergod til at massere, det er endnu et plus
i bogen
--
Med venlig hilsen,
Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649
| |
Boye Wildt (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Boye Wildt |
Dato : 16-08-04 13:57 |
|
Hejsa.
Jeg har i flere år kørt Virago XV1100, og kendte godt til problemet, når det
skulle gå lidt stærkt. Jeg har for et år siden anskaffet mig en "dims" som
fuldstændig har løst samme problemer som du giver udtryk for. "dimsen" er en
R1150RT, som jeg netop har rundet 10.000 km på, og det kan foregå med rank
ryg og uden at ryste på hovedet, selv ved 200 km/t.
Boye Wildt
"Mikker" <mlt@husbygning.dk> skrev i en meddelelse
news:cfq7ku$uq$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeg er efterhånden ret træt af at være smadret i nakke og ryg efter
> 2x½times nord - sydgående motorvejskørsel(130-150km/t) hver dag til og
> fra arbejde.
> Jeg kører - dumt nok - "naked bike" med en lille vindskærm på, men har
> prøvet flere kåbe-modeller f.eks. bandit 600S, hvor jeg synes jeg fik
> ligeså meget turbolens og vind i hjælmhøjde.
> Jeg har forsøgt mig med en større/højere styrkåbe, men synes dels ikke at
> det gav nogen større effekt når der er lidt sidevind og dels at cyklen
> kommer til at ligne en spånplade fra silvan forfra af dette...
>
> Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
> europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
> bliver som en kogt spagetti.
> Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og ryg
> af at køre når der f.eks. er lidt skrå sidevind med turbulens bag
> biler/lastvogne?
>
> Jeg ved godt at løsningen nok er at sætte hastigheden ned til 110-120
> stykker, men så kommer man jo til at slingre ud og ind mellem
> lastbiler(90) og personbilerne(130-150)...
>
> Kender nogen en "dims" der kan løse problemet med at ens hovede bliver
> kastet/vredet rundt når der er sidevind???
>
> Med "venstre-fra-styret" hilsen
>
> Mikker
>
| |
Torben Scheel (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-08-04 14:46 |
|
Mikker wrote:
> Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
> europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
> bliver som en kogt spagetti.
> Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og
> ryg af at køre når der f.eks. er lidt skrå sidevind med turbulens bag
> biler/lastvogne?
Det lyder lidt som om du er lidt ny endnu?
1 - det bliver lidt bedre med tiden, lidt ligesom man kan vænne sig til at
køre på racercykel i hele touren. Jeg har været til Nordkap og Algarve på en
VF750S uden kåbe. Det er dig sjovere med en god kåbe.
2 - siddestillingen gør meget. Drop moden og få dig noget praktisk når du
har så lang transport.
3 - en kåbe er ikke bare en kåbe - på GSX1100F havde jeg en del prblemer med
"sideflytninger" af hovedet - især med passager. På min FJ1100 er der ikke
de problemer - hjelmen er over kåbens dækning, torsoen er i læ. Et forsøg
med en Vetter windjammer kåbe på VF'en blev en fiasko pga. vacuum foran
føreren.
4 - kører du med ørepropper? De tager lidt af spændingerne i nakken da du
slapper mere af i "stilheden". Et nyrebælte kan hjælpe med at huske ryggen
på den rette stilling.
HTH
Torben
| |
M (16-08-2004)
| Kommentar Fra : M |
Dato : 16-08-04 16:07 |
|
Tak for svarene...
Den der "Dims" 1100RT lyder ret dyr men lækker. Skulle måske et smut
forbi lægen, og få ordineret et MC-lån på 250.000 kr for at få løst
rygproblemerne ) Mon "Danmark" giver støtte til en sådan løsningsmodel?
Torben, jeg har kørt mc i 8 år nu, og har gennem de sidste 3 år kørt ca.
12-15.000 km/år på min XJ-knallert, så om jeg er "ny" i forhold til andre
ved jeg ikke. Men mit problem er dels det med "sideflytningerne" som du selv
nævner i pkt. 3 og kombineret med det vindtryk der er ved 130-150, så er det
squ som at komme til en amatør-kiropraktor hver gang.... Det synes jeg er
utroligt belastende selv i kortere perioder på 20-30 minutter.
At det skulle blive bedre med tiden, det tvivler jeg på i mit tilfælde. Jeg
synes det bliver mere og mere belastende, men det er måske også et
personligt problem. Det var også derfor jeg spurgte i dette forum om andre
har/har haft problemer af samme karaktér.
Og det med ørepropperne lyder rigtigt, det har jeg aldrig tænkt på!
Ang. pkt.2, så har jeg faktisk kikket lidt på den nye Honda CBF600S, der
skulle have en suveræn kåbekonstruktion. Men det er jo 120 Kilo for en 600
kubikker, det kan man squ købe meget andet godt for...
Men igen, tak for svarene.
Andre gode indslag er naturligvis stadig velkomne !
"Venstre-fra-styret"
Mikker
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4120b4c0$1@news.carlbro.dk...
> Mikker wrote:
>
> > Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
> > europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
> > bliver som en kogt spagetti.
> > Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og
> > ryg af at køre når der f.eks. er lidt skrå sidevind med turbulens bag
> > biler/lastvogne?
>
> Det lyder lidt som om du er lidt ny endnu?
>
> 1 - det bliver lidt bedre med tiden, lidt ligesom man kan vænne sig til at
> køre på racercykel i hele touren. Jeg har været til Nordkap og Algarve på
en
> VF750S uden kåbe. Det er dig sjovere med en god kåbe.
> 2 - siddestillingen gør meget. Drop moden og få dig noget praktisk når du
> har så lang transport.
> 3 - en kåbe er ikke bare en kåbe - på GSX1100F havde jeg en del prblemer
med
> "sideflytninger" af hovedet - især med passager. På min FJ1100 er der ikke
> de problemer - hjelmen er over kåbens dækning, torsoen er i læ. Et forsøg
> med en Vetter windjammer kåbe på VF'en blev en fiasko pga. vacuum foran
> føreren.
> 4 - kører du med ørepropper? De tager lidt af spændingerne i nakken da du
> slapper mere af i "stilheden". Et nyrebælte kan hjælpe med at huske ryggen
> på den rette stilling.
>
> HTH
> Torben
>
>
| |
Kenn H. Jensen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 16-08-04 16:21 |
|
M skrev i meddelelsen news:cfqijk$2n5h$1@news.orange.dk,
> Og det med ørepropperne lyder rigtigt, det har jeg aldrig tænkt på!
Det er der jo råd for og det er ikke en gang særligt dyrt, kig bare i min
signatur
--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
Køb de populære MultiMax ørepropper på www.svrider.dk
| |
Torben Scheel (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-08-04 16:50 |
|
M wrote:
snip
> Torben, jeg har kørt mc i 8 år nu, og har gennem de sidste 3 år kørt
> ca. 12-15.000 km/år på min XJ-knallert, så om jeg er "ny" i forhold
> til andre ved jeg ikke.
Undskyld jeg misforstod.
> Men mit problem er dels det med
> "sideflytningerne" som du selv nævner i pkt. 3 og kombineret med det
> vindtryk der er ved 130-150, så er det squ som at komme til en
> amatør-kiropraktor hver gang.... Det synes jeg er utroligt belastende
> selv i kortere perioder på 20-30 minutter.
> At det skulle blive bedre med tiden, det tvivler jeg på i mit
> tilfælde. Jeg synes det bliver mere og mere belastende, men det er
> måske også et personligt problem. Det var også derfor jeg spurgte i
> dette forum om andre har/har haft problemer af samme karaktér.
>
> Og det med ørepropperne lyder rigtigt, det har jeg aldrig tænkt på!
Argh! Fluks afsted til nærmeste byggemarked, sanistål el. lign. Du kan
naturligvis også vælge at betale overpris på apoteket
Er det nok værd for dig, køber du nok nogle formstøbte efter nogen tid f.eks
hos dot miljø : http://www.dotmiljoe.dk/default.asp.
> Ang. pkt.2, så har jeg faktisk kikket lidt på den nye Honda CBF600S,
> der skulle have en suveræn kåbekonstruktion. Men det er jo 120 Kilo
> for en 600 kubikker, det kan man squ købe meget andet godt for...
Tjah - jeg hentede konens XJ600 i Dortmund for DKR 4800,- med et badekar af
en pichlerkåbe på (se min signatur). Det behøver ikke nødvendigvis at være
så dyrt at eksperimentere lidt - men spånpladelooket er der jo - eller som
en nævnte : læskur.
--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Dennis Hellan Peders~ (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 16-08-04 18:42 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4120d997$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tjah - jeg hentede konens XJ600 i Dortmund for DKR 4800,- med et badekar
af
> en pichlerkåbe på (se min signatur). Det behøver ikke nødvendigvis at være
> så dyrt at eksperimentere lidt - men spånpladelooket er der jo - eller som
> en nævnte : læskur.
Hej.
Smag og behag er jo forskelligt, men jeg syntes da, at den ser helt ok ud
med den der Pichler kåbe,hvordan er den at køre med ?, giver den mere læ end
den kåbe du har på din egen 1200 ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen ( der godt kunne finde på at smide en Pichler kåbe på
Banditten )
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Torben Scheel (17-08-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-08-04 09:59 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4120d997$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Tjah - jeg hentede konens XJ600 i Dortmund for DKR 4800,- med et
>> badekar af en pichlerkåbe på (se min signatur). Det behøver ikke
>> nødvendigvis at være så dyrt at eksperimentere lidt - men
>> spånpladelooket er der jo - eller som en nævnte : læskur.
>
> Hej.
>
> Smag og behag er jo forskelligt, men jeg syntes da, at den ser helt
> ok ud med den der Pichler kåbe,hvordan er den at køre med ?, giver
> den mere læ end den kåbe du har på din egen 1200 ?
Jeg foretrækker 1100'eren, da hovedet sidder i jævn vind bag halvkåben. Bag
Pichleren er der lidt turbulens af og til, og lidt mere vindstøj (bulder).
Men til ydersæsonen og rigtig lange ture tror jeg at Pichleren er den
rareste. Spejlene er dog noget fanden har skabt - de dur slet ikke til min
højde (195cm).
vh
Torben
| |
Peter Z (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter Z |
Dato : 16-08-04 17:03 |
|
Og det med ørepropperne lyder rigtigt, det har jeg aldrig tænkt på!
>
> Ang. pkt.2, så har jeg faktisk kikket lidt på den nye Honda CBF600S,
> der skulle have en suveræn kåbekonstruktion. Men det er jo 120 Kilo
> for en 600 kubikker, det kan man squ købe meget andet godt for...
>
nu er min CBF helt ny men med ørepropper og kåbeglas + sæde justeret
rigtigt så er en tur som f.eks. til næstved ingen sag
jeg bliver træt i r.... før jeg bliver træt i ryggen
tillægs gevinsten er så at du for et dejligt bundtræk + abs ( som jeg ikke
har "afprøvet" )
--
--
mvh
Peter Z
Honda CBF 600 SA
| |
Allan Bojesen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 16-08-04 21:52 |
|
M wrote:
> Andre gode indslag er naturligvis stadig velkomne !
Som Søren Jim kører jeg også CBR1000 og har heller ikke oplevet ondt i
ryggen. 2-4 gange om måneden kører jeg Århus-Kbh, og retur samme dag,
med tankning i Nyborg hver vej. Sørg for at sidde afslappet med knæ/lår
let klemt mod tanken, så har du nemmere ved ubevidst at følge cyklens
bevægelser hvilket for mig at se er vigtigt. Lad skuldrene hænge og læn
overkroppen tilpas frem således at dine underarme er tilnærmelsesvis
vandrette. Sidst men ikke mindst - slap af i hænderne - sid ikke og kram
håndtagene. På motorvejen kører jeg tit med fingeren hvilene på
bremse/koblingsgreb. Jeg ved ikke om ovennævnte vil gøre nogen forskel
for dig, men sådan kører jeg og har ikke de problemer du skriver om. Og
min alder - godt og vel oppe i 40'.
Allan Bojesen
| |
Søren Jim (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 16-08-04 17:16 |
|
> Mikker wrote:
>
> > Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
> > europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
> > bliver som en kogt spagetti.
> > Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og
> > ryg af at køre når der f.eks. er lidt skrå sidevind med turbulens bag
> > biler/lastvogne?
Snip
Nej nu må det stoppe !!! :-/
hvis man bliver øm i kroppen bare på sådan en lille trissetur,,,,, så tror
jeg man har valgt det forkerte transport middel, måske en madkasse er et
bedre valg (der bliver man heller ikke våd) for det bliver vel det næste
Jeg holder sgu af den der fornemmelse i kroppen efter 10 timers konstant
kørsel med en 140-150 km/t (selvfølgelig afbrudt af en tankning eller 2)
det er sgu en del af det at køre MC
MVH Søren CBR1000F (som har aldrig kendt mage !)
| |
M (16-08-2004)
| Kommentar Fra : M |
Dato : 16-08-04 16:41 |
|
"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:r55Uc.422$a71.292@newsfe6-gui.ntli.net...
> Jeg holder sgu af den der fornemmelse i kroppen efter 10 timers konstant
> kørsel med en 140-150 km/t (selvfølgelig afbrudt af en tankning eller 2)
> det er sgu en del af det at køre MC
>
> MVH Søren CBR1000F (som har aldrig kendt mage !)
SNIP
Så så, tynde skiver...
Det kan godt være at mit spørgsmål virker dumt på folk som dig, der åbenbart
ikke har problemerne jeg omtaler. Det har jeg fuld forståelse for, men det
ændrer ikke ved at jeg synes det er træls at man får ondt i ryggen og nakken
og efterlyser andres råd omkring dette emne, hvis der er nogen. Du har
åbenbart kun det råd, at jeg skal tage bilen istedet... Genialt...
Med al respekt for "rigtige bikere" der kører 10 timer og har det godt med
det, så er siddestillingen på en XJ-knallert som min dog ikke sammenlignelig
med den på en CBR1000F som din. Så det kunne jo være at jeg skulle købe en
"rigtig" bike som din... Eller hvad siger du mon til en bimmer 1100RT som
nævnt tidligere i denne tråd - pas nu på blodtrykket...
Mvh Mikker
| |
Søren Jim (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 16-08-04 17:51 |
|
Så så, tynde skiver...
de bliver alså ikke supertynde er lige holdt op med at ryge.... sgufandme
Det kan godt være at mit spørgsmål virker dumt på folk som dig, der åbenbart
ikke har problemerne jeg omtaler. Det har jeg fuld forståelse for, men det
ændrer ikke ved at jeg synes det er træls at man får ondt i ryggen og nakken
og efterlyser andres råd omkring dette emne, hvis der er nogen. Du har
åbenbart kun det råd, at jeg skal tage bilen istedet... Genialt...
> Med al respekt for "rigtige bikere" der kører 10 timer og har det godt med
> det, så er siddestillingen på en XJ-knallert som min dog ikke
sammenlignelig
> med den på en CBR1000F som din. Så det kunne jo være at jeg skulle købe en
> "rigtig" bike som din... Eller hvad siger du mon til en bimmer 1100RT som
> nævnt tidligere i denne tråd - pas nu på blodtrykket...
Jeg syntes ikke det virker dumt, og siger heller ikke jeg ikke har problemer
(læs indlæg igen)
at det så tager lidt længere tid inden det sætter ind er så noget andet, men
det har meget at gøre med hvor afslappet man er:
læs jo mere man spænder jo mere ondt og træt bliver du
har forlængst fundet udaf at hvis jeg starter MC'er op efter vintertid og
tager fra Belfast til DK som den første tur så bliver jeg osse øm & træt og
der er vel og mærket på min CBR1000F med kåbe...
i gamle dage da jeg havde min CX uden kåbe blev jeg aldrig træt sjovt nok
( måske et billigt alternativ til en Bimmer)
MVH Søren CBR1000F (der mener at sex og MC, godt må gøre lidt ondt. hvis
man snupper flere timer af det, ad gange)
| |
M (16-08-2004)
| Kommentar Fra : M |
Dato : 16-08-04 17:04 |
|
"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aC5Uc.209$Sw6.73@newsfe3-gui.ntli.net...
> Så så, tynde skiver...
> de bliver alså ikke supertynde er lige holdt op med at ryge.... sgufandme
>
SNIP
OK, så tager jeg hatten af for dig, det kræver fanme rygrad at holde med
sugepindene "for good" (har været der selv for 8 dejlige år siden!)
Tippet med hård sex og hård kørsel lyder da meget fint, er det noget du
praktiserer lige før du kører på CBR'en, så kan jeg godt se at du er
afslappet mens du kører
Det skal sgu prøves en af dagene !
Men det er nok forskelligt fra person til person, og nok også afhængig af
modellen man kører på.
Hilsen Mikker
PS: Kør nu hellere en tur i pis-regnvejr end at tænde en smøg inde i varmen.
| |
Armand (30-08-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-08-04 14:29 |
|
Mikker <mlt@husbygning.dk> skrev i en news:cfq7ku$uq$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeg er efterhånden ret træt af at være smadret i nakke og ryg efter
> 2x½times nord - sydgående motorvejskørsel(130-150km/t) hver dag til og
> fra arbejde.
> Jeg kører - dumt nok - "naked bike" med en lille vindskærm på, men har
> prøvet flere kåbe-modeller f.eks. bandit 600S, hvor jeg synes jeg fik
> ligeså meget turbolens og vind i hjælmhøjde.
> Jeg tænker tit på hvordan folk dog kan holde ud at toure ned gennem
> europas motorveje, uden at hovedet falder af i farten, eller rygraden
> bliver som en kogt spagetti.
> Får I andre - også Jer med kåbemodellerne - ikke også ondt i nakke og ryg
> Jeg ved godt at løsningen nok er at sætte hastigheden ned til 110-120
> stykker, men så kommer man jo til at slingre ud og ind mellem
> lastbiler(90) og personbilerne(130-150)...
Der var engang hvor det var de færreste der overhovedet havde noget der
lignede en kåbe; men dengang var marchhastigheden måske nok heller ikke så
voldsom høj :-/
Jeg husker godt hvor voldsom en gevinst det var da jeg i sin tid monterede
en styrkåbe på min anden motorcykel, samt hvor meget mere vind jeg udsattes
for (= påvirkning af uvante muskulaturer!) da jeg til noget
vinterkørsels-brug monterede det noget brede og højere original-styr på en
senere model. Så man kán vitterligt mærke forskel - Men for det meste størst
i starten!
Jeg genkender på samme måde problemet, som det vi alle har de første par
uger
efter at modellen er kommet frem fra vinterhiet: Kroppens muskulaturer, og
hér er det for det meste nakke, håndled og inderlår (syninger i
motorcykelsædet) der tales om, skal lige vænnes til påvirkningerne igen!
Det fremgår ikke med tydelighed hvor længe du har haft det nævnte
transportbehov, hvorfor jeg kun kan antyde at det måske bedres hvis du giver
det en chance en måneds tid, men ellers kræver de nævnte fart-sfærer nærmest
en motorcykel der originalt er bestykket med kåbe af en given størrelse -
Efterhånden som næsten alle motorcykler er født med kåbe er det nemlig
blevet
stedse sværere at finde eftermonterings-fabrikater, og lykkes det er det
langtfra sikkert at designet falder i ens smag!
--
Armand.
| |
Mikker (30-08-2004)
| Kommentar Fra : Mikker |
Dato : 30-08-04 14:42 |
|
> Det fremgår ikke med tydelighed hvor længe du har haft det nævnte
> transportbehov, hvorfor jeg kun kan antyde at det måske bedres hvis du giver
> det en chance en måneds tid, men ellers kræver de nævnte fart-sfærer nærmest
> en motorcykel der originalt er bestykket med kåbe af en given størrelse -
> Efterhånden som næsten alle motorcykler er født med kåbe er det nemlig
> blevet
> stedse sværere at finde eftermonterings-fabrikater, og lykkes det er det
> langtfra sikkert at designet falder i ens smag!
SNIP
Jeg har kørt turen ca. 3-5 gange hver uge i perioden marts-sept. de sidste
2 år, og problemet synes jeg bliver værre.
Men siden de sidste svar kom til tråden, har jeg forsøgt med at sidde mere
afslappet med armene, så jeg faktisk læner mig frem i vinden uden at
"hænge" i styret. Det har faktisk hjulpet gevaldigt, da jeg ikke har de
samme problemer nu som jeg havde før!
Førhen havde jeg nok en tendens til at stemme imod vinden med armene, og
således påføre et større modtryk i nakken når hovedet røg lidt rundt og
skuldre/overkrop stod stille fordi jeg holdt ved styret.
Nu bruger jeg så hele ryggen som "buffer" mod vindstød og turbolens.
Det har flyttet problemet fra nakken til hele ryggen og således fordelt
vriddet til hele ryggen.
Et råd jeg således kan give videre til andre der måske også har problemet:
Brug kun styret til at styre med, og hæng ikke i det når vinden trykker!
Mvh.
Mikker
| |
|
|