Erfaringer med Seat Leon Tdi
Fra : mullerman

Dato : 16-08-04 12:43

Hej NG

Jeg regner med at købe denne bil til januar.

Da jeg er studerende i 2 år mere og min kæreste arbejder bliver prisen max
200.000 så det bliver en brugt en.

Er der noget jeg skal holde øje med?
Har denne model specielle skavanker?

Jeg regner med at købe den hos en forhandler.

På forhånd tak for hjælpen

Martin

Fra : Per Sørensen

Dato : 16-08-04 19:39

Jeg har selv lige skaffet mig af med en af slagsen (90hk tdi) efter 4 år og
180000 km. Ingen problemer efter lidt problemer (8 gange på værksted),
hvorefter motoren blev skiftet på garantien. nogle af de punkter du bør
holde øje med er følgende:

- sædevarme (tåler ikke f.eks. et knæ i sædet)
- håndtagene skaller gummibelægningen af (håndtagene inde i bilen)
- tendens til skæve skiver i for hvis bilen køres lidt hårdt. Hjælpen er
ordentlige skiver, Brembo eller Guttman har jeg gode erfaringer med.
- Centrallåsecylenderen i føresiden har det med at blive ufunktionsdygtig
pga.manglende brug. Ligeledes indvirker det på komfortlukningen.
- Gummilisten ved bagdørene har det med at blive trætte med tiden, herved
kan der komme fugt ind i bilen med tiden.
- Sarte bøsninger i undervognen, specielt ophæng til forhjulene.

Ellers kan jeg kun sige suveræn bil. Kører fantastisk og ligger rigtigt godt
på vejen. specielt et par 17" gør bilen meget sporty og får det til at køre
som en gocart.

Køb du bare en leon, det sker der ikke noget ved.

mvh Per Sørensen, der gerne skulle få sin nye Toledo TDi sidst på ugen.....

Fra : Carsten Petersen

Dato : 16-08-04 21:14

> [...]
>
> Er der noget jeg skal holde øje med?
> Har denne model specielle skavanker?
>

> Jeg regner med at købe den hos en forhandler.

OK bil den!
Har haft nogle stykker af den aftapning, dog primært Toledo der blot er en
sedanudgave af samme bil. Leon henvender sig lidt til et "friskt" publikum,
men når vi taler TDI er sandsynligheden for at den er kørt af en "fornuftig"
person større (så, nu kører vi igen:)))

Carsten der regner med at få sin nye Altea TDI i næste uge

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : KASO

Dato : 17-08-04 07:34

- - - - - - - - - - - - - - - - -

> men når vi taler TDI er sandsynligheden for at den er kørt af en
"fornuftig"
> person større (så, nu kører vi igen:)))

Hmm - det gælder vist ikke, hvis det er en TDI med lutter røde bogstaver (=
150hk/320nm)

> --
> Mvh
> Carsten der regner med at få sin nye Altea TDI i næste uge

Den ser spændende ud - har du prøvet den, eller købt den ubeset?

Fra : Carsten Petersen

Dato : 18-08-04 00:22

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "fornuftig"
> >

> Hmm - det gælder vist ikke, hvis det er en TDI med lutter røde bogstaver
(=
> 150hk/320nm)

Korrekt, men den får han ikke for 200K.

> Den ser spændende ud - har du prøvet den, eller købt den ubeset?

Jeg har prøvet den ja, TDI 2.0 16V PD, 140 hk/320 Nm. Ikke så kvik som min
nuværende Toledo TDI PD m. 171 hk/390 Nm, men når jeg har været en tur forbi
Landberg bliver den nok til at holde ud

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-08-04 07:35

> Jeg har prøvet den ja, TDI 2.0 16V PD, 140 hk/320 Nm. Ikke så kvik som min
> nuværende Toledo TDI PD m. 171 hk/390 Nm, men når jeg har været en tur
> [...]

Jamen du er velkommen. Hvis du er den jeg tror du er, så har jeg vist også
svaret på din mail m.h.t. boksen.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : KASO

Dato : 18-08-04 19:19

> Jeg har prøvet den ja, TDI 2.0 16V PD, 140 hk/320 Nm. Ikke så kvik som min
> nuværende Toledo TDI PD m. 171 hk/390 Nm, men når jeg har været en tur
> [...]

Spændende bil. Jeg tror jeg skal se lidt nærmere på den ved lejlighed - evt.
også den kommende Toledo...

Tillykke med den (når den ankommer)!